سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 21:01 - سه شنبه 05 آبان 1394

استاد اخلاق و سخنران کانون رهروان امام (ره):

دوری از گناه سکوی پرواز حضرت یوسف به قله کمال بود

حجت الاسلام راشد یزدی گفت: بالاترین و بهترین عمل در ماه رمضان گناه نکردن است و به این صورت می توان گفت به نوعی گناه نکردن انجام عمل خوب است.

به گزارش اصفهان شرق، در سومین شب از دهه دوم محرم در حضور مردم عزادار حسینی بیت المهدی روستای جار، حجت‌الاسلام راشد یزدی در ادامه مبحث شب های قبل، به مساله اخلاق اشاره و گفت: تکیه علمای اخلاق با استمداد از روایات اهل بیت در این مساله گنجانده شده است که گناه نکنیم.

وی با بیان این مطلب که باید اهمیت گناه نکردن برای همگان بازگو شود، اظهار کرد: افراد بسیاری گناهان کوچک و بزرگ و رواج برخی از ان از قبیل حق الناس تا گناه زبان را می دانند ولی باید به این نکته توجه داشت که گناه نکردن مهم تر از ثواب کردن است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان مثالی در اهمیت پرهیز از فعل اشتباه افزود: در عمل پزشکی اگر همه جوانب رعایت شود ولی ناپرهیزی فرد بیمار صورت گیرد، همه تلاش ها را به هدر داده و از بین می برد و این مساله باید مد نظر همگان قرار گیرد که گناه کردن در جامعه به نوعی ناپرهیزی از گناه است.

IMG_3727

وی با اشاره به روایتی در باب مساله آخرین جمعه ماه شعبان و خطبه پیامبر(ص) در خصوص اهمیت ماه رمضان و سوال حضرت علی(ع) در خصوص عمل افضل در این ماه گفت: به فرموده رسول خدا بالاترین و بهترین عمل در ماه رمضان گناه نکردن است و به این صورت می توان گفت به نوعی گناه نکردن انجام عمل خوب است.

حجت الاسلام راشد یزدی یاد مرگ را عاملی برای تحول انسان در زندگی عنوان کرد.

وی با ذکر سوالی از مردم در خصوص عابدترین مردم را چه کسی می دانید؛ به بیان سخن امام زین العابدین(ع) در این خصوص پرداخت و تاکید کرد: طبق فرموده حضرت امام سجاد(ع) هر کس از آنچه خدا برایش حرام کرده است اجتناب کند، عابدترین مردم است.

IMG_3725

استاد اخلاق طبق فرموده حضرت علی(ع) چشم پوشی از گناه را افضل ترین اعمال خواند و تصریح کرد: چشم پوشی از گناه بالاترین عبادت هاست به نحوی که حضرت یوسف در جایی که زلیخا تمام مقتضیات گناه را فراهم و موانع برای خروجش را به وجود آورد به خدا پناه برد و همین عامل سکوی پرواز حضرت یوسف و رسیدن به تخت عزت مصر و همچنین از همه بالاتر رسیدن به بالاترین قله کمال انسان یعنی نبوت رسید.

وی تاکید کرد: همه مردم و علی الخصوص جوانان این مطلب را مهم بشمارند که گناه اول، گناه دوم را به دنبال دارد و اگر اصرار بر معصیت داشته باشیم، مهار آن سخت است.

IMG_3737

حجت الاسلام راشد یزدی در پایان بیانات شب سوم، نبود نشاط در زندگی را از عوامل اصرار بر گناه عنوان و خاطرنشان کرد: گاهی انسان علی رغم اینکه همه عوامل رفاه و مادیات در زندگی برایش فراهم است ولی از زندگی لذت نمی برد و در جایی دیگر سیاه دلی و کوری دل نصیبش می شود، که همه این موارد از ورود گناه به زندگی و تداوم ان در فرد است.

وی از خداوند توفیق طاعات و ترک معصیت برای همه مردم و همچنین عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) را طلب کرد.

گفتنی است پس از پایان سخنان شیوای حجت الاسلام راشد یزدی مداح اهل بیت به مداحی پرداخت.

IMG_3751 IMG_20151027_202829

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.