سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:11 - سه شنبه 05 آبان 1394

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد خبر داد

کشف و جلوگیری از سوء استفاده کلان مالی در بانک ملی /می‌خواستند در تعطیلی عاشورا فرار کنند

معاون امور بانکی، بیمه وزارت اقتصاد اعلام کرد: با تدبیر، مراقبت و اقدام به موقع مدیریت بانک ملی و همراهی سازمان اطلاعات استان تهران، باند بزرگی که قصد سوء استفاده از حساب‌های بانک ملی را داشت، کشف و دستگیر شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد پاریزی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد اعلام کرد: با تدبیر، مراقبت و اقدام به موقع مدیریت بانک ملی و همراهی سازمان اطلاعات استان تهران، باند بزرگی که قصد سوء استفاده از حساب های بانک ملی را داشتند، کشف و دستگیر شدند.

پاریزی در ادامه افزود: در تاریخ  1394/4/30 گزارشی به مدیریت حراست بانک ملی واصل شد که حاکی از قصد یک باند کلاهبردار با هدایت خارج از کشور، برای سوء استفاده از حساب های بانک ها از جمله بانک ملی را داشتند.

وی در ادامه افزود: این موضوع بلافاصله از سوی حراست بانک ملی به سازمان اطلاعات استان تهران انعکاس و طی سه ماه گذشته با مدیریت بانک ملی و همکاری حراست ، بازرسی بانک و سازمان اطلاعات استان تهران اقدامات و تماس های آن ها مورد رصد قرار گرفت.

معاون اموربانکی، بیمه وشرکت های دولتی تأکید کرد: این باند در نهایت در روز پنجشنبه گذشته که  قصد داشتند، از طریق معاون یکی از شعب بانک، مبالغ کلانی را به حساب چند صرافی، جهت انتقال بعدی به حساب‌های دیگر واریز کنند، که با توجه به تمهیدات قبلی بانک، تمام حساب ها مسدود و اعضای باند توسط سازمان اطلاعات تهران بازداشت شدند، در حالی که این گروه هیچ گونه اطلاعی از کنترل و نظارت بانک ملی و سازمان اطلاعات تهران نداشتند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای افراد عامل این سوءاستفاده و خانواده آن ها ویزای شنگن جهت خروج از کشور اخذ شده بود، تصریح کرد: این افراد قصد داشتند با استفاده از تعطیلی ایام تاسوعا و عاشورا انتقال وجوه را تکمیل و از کشور خارج شوند.

معاون اموربانکی، بیمه و شرکت های دولتی در پایان  ضمن تشکر از مدیریت بانک ملی ایران و نیز همکاری کارشناسان سازمان اطلاعات استان تهران و مدیریت حراست و بازرسی بانک ملی در خنثی کردن این توطئه، قدردانی کرد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.