سرویس: تولیدی » گزارش میدانی 09:37 - دوشنبه 04 آبان 1394

در آیین تجلیل از خیرین شهر هرند مطرح شد؛

خیرین فرصت های اشتغال جوانان را دریابند/ ساخت بیمارستان خیریه هرند، برکت عاشورای 94

اولین آیین تجلیل از خیرین نمونه شهر هرند با هدف قدردانی از خیرین و شناخت مسائل و مشکلات شهری در سالن اجلاس حوزه علمبه امام هادی(ع) برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق از هرند، امام جمعه شهر هرند در آیین تجلیل از خیرین نمونه این شهر با اشاره به وظیفه حوزه علمیه امام هادی(ع) در تربیت طلبه های جوان، گفت: چشم و ابروی شهر با حوزه علمیه آغاز می شود و پرورش در حوزه علمیه آن چیزی است که وهابیت خودش را به خاطر ان می کشد.
حجت الاسلام سید مهدی اصل حسینی با اشاره به این که برخی از دوستان به دلیل نبود خانه و کاشانه شان در شهر هرند از دور نظاره ای بر برخی ویژگی های این شهر دارند، اظهار کرد: وحدت و اتحاد و همچنین انسجام بین مسئولان و مردم شهر هرند موج می زند ولی جایگاه فعلی این شهر بیش از این است و باید ارتقاء پیدا کند.

وی با بیان اینکه در بحث پزشکی در این شهر مشکلاتی دیده می شود، افزود: در بحث کلینیک تخصصی، طرح بیمارستان 30 تخت خوابی دیده شده است و می طلبد در همین راستا، شهردار و شورای شهر زمینی را در بهترین نقطه شهر آماده و خیرین در این زمینه اقدام کنند.

امام جمعه تذکر داد: اگر می خواهیم شهر هرند به عنوان یک نگین در آینده این شرق نقش اساسی داشته باشد باید در بحث درمان حرف برای گفتن داشته باشیم.

چرا سرمایه هایه تان را به داخل هرند نمی آورید؟!

وی نبودن متخصص و فوق تخصص و مهاجرت آن ها به اصفهان را باعث کمرنگ شدن هرند و حذف شدن آن دانست و گفت: ما نباید فقط با صحبت و سخنرانی ادعا داشته باشیم و باید بیاییم پای کار بایستیم! دوستان دو سال است که برای مجوز گرفتن برای این کلینیک تخصصی تلاش می کنند.

امام جمعه با اشاره به کارهای پزشکی و بیمارستانی که فرزندان حاج آقا صباغ در اصفهان درست کرده اند اظهار کرد: بحث ما این نیست که عزیزان هر سرمایه ای دارند بیاورند داخل هرند بخشی از آن سرمایه ها و برنامه های خوبی که دارید نیز کفایت می کند.

DSC07074

وی با اشاره به وضعیت نامناسبت مدرسه شهید صفار افزود: مسؤولین در حال حاضر برای وضعیت مدرسه شهید صفار جلساتی گرفته اند تا به این نتیجه رسیده اند که 50 درصد کل سرمایه را آموزش و پرورش بدهد و ما در این بعد از کار نیازمند یاری مردم خیر هستیم.

اصل حسینی همچنین تاکید کرد: اگر می خواهیم مرکز شهرستان شویم باید شعاع فعالیت را گسترش دهیم مرزهای هرند را رد کنیم.

وی از هرندی های مقیم دیگر شهرها خواست که به غیر از دهه محرم و برای برگزاری مراسمات در ایام دیگر هم به این شهر بیایند و ادامه داد: شما در جای دیگر عوارض و مالیات می دهید شما در بانک های اصفهان سرمایه گذاری می کنید، چرا سرمایه تان را داخل هرند نمی آورید؟!

امام جمعه با اشاره به رتبه خوب مرکز خیریه هرند در اصفهان بیان کرد: باید از هر ریال پولی که خیّر می گذارد مراقبت شود و باید روی اشتغال، سرمایه گذاری در منطقه کار کرد تا بتوان فرصت های شغلی برای جوانان ایجاد کرد.

اصل حسینی با بیان این که تا کنون هر کاری که از مسئولانی چون استاندار و فرماندار خواسته ایم انجام شده است از خیرین هم تقاضای مساعدت کرد و خطاب به آن ها افزود: قبل از آن که به سرمایه شما نیاز داشته باشیم به خود شما که مهم تر از سرمایه هستید نیاز داریم تا کمک و راهنمایی کنید.

شورای توسعه و پیشرفت هرند تشکیل دهید

فرماندار شهرستان اصفهان نیز با توجه به ایام برگزاری این مراسم بیان کرد: در این ایام که اوج عشق و ایثار و فداکاری است باید از کسانی که داشته های خودشان را ایثار کردند و در اختیار جامعه قرار دادند، تجلیل شود.

فضل الله کفیل تجلیل از خیّر را تجیلی از خیر و خیرخواهی است دانست و تصریح کرد: امروز موفقیت دولت تحقق شعار حاکمیت سیاسی ما یعنی شعار مردم سالاری دینی است و مشارکت مردم جدا از حوزه خیر در حوزه های دیگر هم هست که آنها نیز خیر است.

DSC07123

وی با اشاره به این که سرمایه گذاری و اشتغال آفرینی بزرگترین کار خیر است ادامه داد: برای این که افراد دچار آسیب نشوند باید به مبناها توجه کنیم و در بسته حمایت از تولید و بیرون رفتن از شرایط رکود، باید توجه اساسی را به صحنه تولید و سرمایه گذاری معطوف کرد، برای همین تقاضای من از مسؤولین محلی این است که شورای توسعه و پیشرفت هرند تشکیل دهند.

فرماندار خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهر هرند تمام خصوصیات مثبت را دارد و میتوان آن را به عنوان تابلویی برای مجموعه شهرستان و استان می توانیم قلمداد کنیم.

شهرداری و شورای شهر نمره قابل قبولی دارند

DSC07105

شهردار منطقه 4 اصفهان، شهرداری و شورای هرند را حایز نمره قابل قبولی دانست و تصریح کرد: یکی از خواسته های عزیزان هرندی این است که همان طور که در شهر هرند خیابانی به نام شهید بابایی قرار داده شد، در اصفهان نیز به خیابانی به نام شهید صفار هرندی نامگذاری گردد و بنده قول می دهم مطلب را منقل کرده و پیگیری نمایم.

به واسطه مسؤولیت انسانی و اخلاقی از خیرین تشکر می کنیم

رییس شورای شهر نیز در این مراسم ضمن اشاره به کارهای خیر، خیرین گفت: خوب است که هرندی های مقیم اصفهان، تهران و جای جای کشور را بتوانیم ملاقات کنیم تا بتواند زمینه ای برای تجلیل از این عزیزان خیر داشته و برخی مشکلات دیگر را بررسی کنیم.

جعفری هرندی همچنین بیان کرد: خیرین هرندی دست خیرشان به کرمان هم رسیده است و همین اقدامات است که ماندگار می ماند برای نمونه خیری که می تواند برای خودش ویلایی بزرگ بسازد، پول خود را صرف کار خیر می کند و 10 خانه برای بهزیستی بنا می کند.

وی همچنین بیان کرد: در جلسه ای در حضور معاون ثبت اسناد کشور بودیم، گفتند شما نمی دانید هرندی ها چه کسانی هستند! بیایید کرمان و یزد و ببینید هرندی ها چه کار کردند. حاج ابوالقاسم هرندی که خیلی از مزارع هرند به نام ایشان است از ملاکین بزرگ هرند و استان کرمان هستند که کارهای خیر زیادی کردند. خوابگاه دانشجویی درمانگاه را ساختند.

DSC07095

جعفری افزود: در حضور دکتر اصغری (رییس دانشگاه علوم پزشکی) بودیم و ایشان گفتند که (حاج آقا صباغ) تا الان 20 میلیارد تومان در بیمارستان سید الشهدا(یک پروژه کشوری است که از مجموعه ای به نام غدیر، هشت طبقه) هزینه کردند.

وی در ادامه به تقدیر از خیرین حاضر در مراسم پرداخت و افزود: آقای حاج ابوالقاسم کنعانی که در مجتمع فرهنگی مذهبی بالغ بر 3 میلیارد هزینه کردند و در حال حاضر در اهواز هستند ولی نماینده ایشان حضور دارد. حاج آقا مومنی که 10 واحد مسکونی برای طلاب حوزه علمیه ساختند و حاج آقا شفیعی نیز 10 واحد منزل مسکونی ساخته اند.

اخوان تاجزاده نیز حضور دارند که در این جا یادی می کنم از حاج آقا عباس تاجزاده که بنیان گذار شرکت فرش ویس هرند در سال 1340 بودند و در خدمت فرزندانشان هستیم. ما به واسطه آن مسؤولیت انسانی و اخلاقی که داریم باید از آن ها تشکر کنیم. هر کسی هر کار خیری کرد باید تشکر کرد.

در کنار این عزیزان آقای حاج حسین آقای مرادی حضور دارند که در زمینه حمل و نقل به عنوان مدیر موفق کشوری معرفی شدند و این رشته را متحول کردند و 40 سال است در ایران پیمای ایران زحمت کشیدند و دکتر کلانتری معاون وزیر تعاون و مهندس کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی، از ایشان تجلیل کردند.

و از حاج آقا عبدالهی که از مسؤولین عالی رتبه قوه قضاییه هستند نیز تشکر می کنیم. از اخوان تفضلی، آقای مهندس مهدی (معاونت محترم بنیاد مستضعفین) و اخوی ایشان حاج اصغر آقا، آقای مهندس ترحمی در سازمان میراث فرهنگی، حاج علی جعفری که پدرشان حاج عبدا… جعفری بزرگ ما هستند، تشکر می کنم.

از آقای حدادی نیز تشکر می کنم. همچنین از فرزندان مرحوم حاج آقا جعفر ناظمی (حاج اکبر، حاج حسین آقا و حاج امیرحسین) مدیرعامل شرکت آراد هرند که این اخوان محترم بیش از بانک ملی و ملت و صادرات هرند وام ازدواج دادند؛ وام بدون بهره به جوانانی که تشکیل خانواده دادند.

DSC07128 DSC07133 DSC07135 DSC07137 DSC07153

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.