سرویس: غیر تولیدی » نقلی 06:06 - دوشنبه 04 آبان 1394

وبگاه دفاعی موشکی رژیم صهیونیستی خبر داد

برتری «عماد» بر سپر موشکی پیکان ۳ صهیونیست ها/ شهر موشکی ایران سرعت شلیک را بیشتر و عملیات رصد دشمن را دشوار کرده است

وبگاه صهیونیستی فعال در امور نظامی با تأکید بر سبقت گرفتن موشک عماد ایران بر سامانه موشکی پیکان ۳ رژیم صهیونیستی اذعان کرد: ایران می‌تواند با کمک شهر موشکی، سامانه‌های شهاب و موشک غدیر را بدون مواجهه با موشک‌های دشمن آماده شلیک کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ وبگاه «امور دفاعی، موشکی» اسرائیل در گزارشی با اشاره به ساخت موشک عماد از سوی ایران به صراحت نوشت، موشک «عماد» ساخت ایران قابلیت پیشی گرفتن بر سامانه دفاع موشکی «پیکان 3» یا «ختس» (نام عبری) اسرائیل را دارد. ختس یا پیکان 3 نوعی سامانه ضد موشک بالستیک می‌باشد که بصورت مشترک توسط شرکت صنایع هوایی اسرائیل و شرکت بوئینگ آمریکا طراحی و ساخته شده است.

13940725000837_PhotoL

سامانه موشکی ختس یا پیکان 3

وبگاه امور دفاعی، موشکی اسرائیل در ادامه این گزارش نوشت: ایران موفق شده موشک جدید بومی خود که بردی متوسط داشته و «عماد» نام دارد را با موفقیت شلیک نماید. آنطور که «حسین دهقان» وزیر دفاع ایران اعلام کرده است، موشک عماد را می‌توان تا اصابت به هدف هدایت و کنترل نمود.

به گزارش فارس ، بر اساس تخمین تحلیلگران، این موشک جدید سال آینده عملیاتی خواهد شد. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران اینک دارای موشک‌های سطح به سطح با برد بیش از 2000 کلیومتر است و می‌تواند پایگاه‌های آمریکا و اسرائیل را در منطقه هدف قرار دهد.

به نوشته این وبگاه، به نظر می‌رسد موشک جدید عماد نسخه‌ای بر گرفته از موشک‌های با سوخت مایع «غدیر» و «شهاب» باشد. این موشک بالستیک میان برد یا (MRBM) با سوخت مایع حرکت می‌کند و برخی منابع مطلع اعلام کرده‌اند برد آن بیش از 1700کیلومتر و قادر به حمل مهمات به میزان 750 کیلوگرم (1650 پوند)  است. موشک عماد برخلاف نسل‌های قبلی‌اش نمونه‌ای جدید از موشک تجهیز شده به سامانه هدایت شونده است که قادر به کنترل 4 سطح آیرو دینامیکی و پروازهای فراتر از جو است و با تنظیم مسیر خود مجددا وارد جو زمین شده و به هدف اصابت می‌کند.

13940719000231_PhotoL

موشک عماد

این وبگاه صهیونیستی نوشت: موشک عماد احتمالا با سامانه‌های ناوبری ماهواره‌ای با کنترل آیرو دینامیک و نیروی محرکه است و با این قابلیت‌ها قادر به فریب دادن موشک‌های رهگیر بوده و تهدیدی جدید علیه سامانه‌های دفاع موشکی جدید است.

وبگاه امور نظامی و موشکی اسرائیل در ادامه با اشاره به رونمایی چند روز قبل شهر موشکی یگان موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عمق 500 متری زمین نوشت: ایران از یکی از چند پایگاه موشکی خود در حالی‌که واحدهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن‌جا حضور داشتند، رونمایی کرد. تاسیساتی با شبکه‌ای از تونل‌های پی در پی با سطحی پوشیده شده از بتون که ایران را قادر می‌سازد به سرعت و به طور مطلوب موشک‌های خود را از انبار برای پرتاب و هدف‌گیری آماده کند.

بر اساس این گزارش، ایران به طور معمول پایگاه‌های موشکی که دارای درهای ورودی و خروجی بسیاری است را در مناطق ناهموار کوهستانی قرار داده و سکوهای پرتاب نیز اغلب زیر سازه‌های مسقف و مستتر قرار گرفته‌اند. تمام این اقدام‌ها برای از بین بردن عملیات اطلاعاتی دشمن و یا استفاده از ماهواره و پهپاد برای رصد موشک‌های ایران است.

13940725000839_PhotoL

نمایی از شهر موشکی ایران

سکوهای پرتاب چند منظوره در هر پایگاه می‌تواند سوخت رسانی چند موشک که معمولا کاری زمان بر است را انجام دهد. با انجام چنین عملیات زیر زمینی موشک‌های سوخت مایع ایران چون شهاب – 3 و غدیر بدون مواجهه با موشک‌های دشمن آماده شلیک می‌شوند. چنین زیر زمین‌های عمیقی همچنین از تجسس‌های اطلاعاتی هوایی دشمن مصون می‌مانند.

در خاتمه این گزارش آمده است: تونل‌های بزرگ نواحی زیادی را برای حمل و نقل موشک‌های آماده پرتاب مهیا می‌کند. این سکوهای پرتاب موشک که به طور همزمان آماده پرتاب موشک‌های جدید می‌شوند، موثرتر از پرتاب موشک ‌از سیلو است که نیاز به زمان برای سوخت‌گیری مجدد بعد از شلیک هر موشک دارد. موشک‌های راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر این شهرک زیر زمینی به پرتاب‌های سیلویی نیز متکی هستند که اولین نمونه آن در سال 2011 رونمایی شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.