سرویس: غیر تولیدی » نقلی 06:00 - یکشنبه 03 آبان 1394

واکنش واعظ و خطیب اهل بیت (ع) به اظهارات نقویان

کسانی که مذاکرات را با واقعه کربلا مقایسه می کنند بی سوادند

سید حسین مومنی اظهار کرد: اینگونه افراد نسبت به رهبری به هیچ وجه التزام عملی ندارند و بعضا کسانی که میگویند ما مصالح نظام را در نظر گرفتیم و نه امر اشخاص را؛ چطور جرات می کنند و به خود اجازه می دهند که خود را فوق رهبری و ولایت ببیند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام سید حسین مومنی در رابطه با غیاث مذاکره دولت  با واقعه کربلا گفت: آقایانی که این ارتباط را بوجود می آورند کاملا نسبت به تاریخ بی اطلاع اند  و بی سواد هستند.اگر فقط یک کتاب دم دستی تاریخی خوانده باشند متوجه می شوند که به هیچ وجه بیان آنها بیان صواب و درستی نیست.

وی ادامه داد: امام حسین علیه السلام عمر سعد لعنت الله را امر به معروف و نهی از منکر کرد همچنان که پدر بزرگوارشان امیر المومنین زبیر و طلحه را امر به معروف و نهی از منکر کرد.اصلا وقتی  امام حسین علیه السلام به صراحت می فرمایند که مثل منی با یزید نمی تواند صحبت و مذاکره کند، چگونه ممکن است که با وی دست داده باشد. اینها مطلع از جریان عاشورا نیستند و از ارزش های عاشورا بی بهره اند.

سید حسین مومنی اظهار کرد: اینگونه افراد نسبت به رهبری به هیچ وجه التزام عملی ندارند و بعضا کسانی که میگویند ما مصالح نظام را در نظر گرفتیم و نه امر اشخاص را؛ چطور جرات می کنند و به خود اجازه می دهند که خود را فوق رهبری و ولایت ببیند.

خطیب اهل بیت  افزود: در سفر آخری که وزرای خارجه داشتند باید متوجه این شده باشند که اقبال مردمی را از دست داده اند همچنان که طی عمر سی و چند ساله انقلاب شاهد این موضع گیری ها بودیم. مردم به محض اینکه حس کنند یک فردی در مقابل رهبری و ولایت موضع تقابل گرفته باشد کاملا از او جدا می شوند و او را ترد می کنند.

حجت الاسلام مومنی در رابطه با امر رهبری که بیان داشتند،هدف دشمن فقط نفوذ است خاطر نشان کرد: بیان صریح رهبری در این مورد که دشمن به فکر تخریب نظام است امری بدیهی است و مردم نسبت به مواضع دولت در رابطه با مذاکرات ناراحت هستند و ما هم که جزئی از مردم هستیم  این اتفاق را محکوم می کنیم و اگر حس کنیم که نمی خواهند در مقابل ولایت التزام عملی داشته باشند هیچ ضمانتی وجود ندارد که ما قفل دهان را نشکنیم و انچه را که باید با صراحت و شفافیت پرده از افعال زشت آنها برداریم.

وی همچنین در پایان با انتقاد شدید نسبت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسبلامی گفت: تعجب می کنم کسی که در لباس پیغمبر ادعای حقوقدانی دارد و آنوقت در مقابل وزیر فرهنگ خود بی تفاوتی نشان می دهد. این گره مدت هاست که مکرر مورد انتقاد قرار گرفته و باید با تدبیر بیشتری نسبت به موضوع به این مهم برخورد شود. تفکر اینها غیر دینی است و اتفاقات اخیر از نظر اسلام ممدوح نیست.

منبع:راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.