سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:08 - جمعه 01 آبان 1394

تکذیب ممنوع‌الکار شدن خوانندگان پاپ

حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد عنوان کرد، لیست ممنوع‌الکارهای خوانندگان پاپ کذب است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد در خصوص خوانندگان ممنوع‌الکار و تأخیر در اکران فیلم «رستاخیز» عنوان کرد: بار‌ها و بارها اعلام کردیم که پخش برنامه‌های صوتی و تصویری از طریق شبکه‌های رادیویی با رضایت صاحبان آثار هنری حتماً پیگرد قانونی دارد و هیچ هنرمندی چه سینماگر و چه خواننده حق این را ندارد که اجازه دهد آلبوم و ترانه‌های آنان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و رادیو‌های بیگانه و ضد انقلاب پخش شود و اگر کسی با شبکه‌های ضد فرهنگی ملی اسلامی تعاملی برقرار کند، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

وی افزود: کسانی که چه با واسطه و یا چه بی‌واسطه از طریق شبکه‌های خارجی آثاری را ارائه دهند، مجرم محسوب می‌شوند و طبق قوانین با آنان برخورد خواهد شد.

وی در خصوص لیست و اسامی ممنوع‌الکار‌ها عنوان کرد: وزارت ارشاد و معاونت هنری دفتر موسیقی به هیچ‌وجه لیستی را تحت عنوان ممنوع‌الکار ارائه نداده است و اگر هم مواردی رصد شود با خود فرد خاطی مکاتبه و تماس گرفته می‌شود و علاوه بر اخطار، برخورد قانونی نیز صورت می‌گیرد.

وی افزود: بنابراین هیچ لیستی مبنی بر ممنوع‌الکار شدن خواننده‌ها نداریم و آن لیست را تکذیب می‌کنیم و لزومی هم برای انتشار افراد ممنوع‌الکار نداریم.

نوش‌آبادی افزود: تعدادی از خوانندگان می‌گویند آلبوم‌های ما از طریق شبکه‌های بیگانه بدون رضایت ما پخش می‌شود. این امر قطعاً جرم محسوب می‌شود و ما همیشه اگر تصویری بدون رضایت هنرمندان در شبکه‌های بیگانه پخش شود، هنرمند موظف است مخالفت خود را اثبات کند و چنانچه این مخالفت اثبات نشود، قطعاً به منزله همکاری محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر بعد از اعتراض باز هم چنین اتفاقاتی رخ دهد، مسئولیت از دوش هنرمندان برداشته می‌شود و چنانچه بدون هماهنگی آنان بوده، از طریق مجاری قانونی نسبت به جلوگیری از پخش این برنامه‌ها اقدام کنند.

نوش‌آبادی در خصوص وقفه در اکران فیلم «رستاخیز» عنوان کرد: همیشه و در همه جا گفته شده است که از موضوعات چالش برانگیز دوری کنید؛ فیلم «رستاخیز» با تمام امتیاز‌های مثبت دارای مشکلات کوچکی نیز هست.

کلیت این فیلم و زحماتی که برای این فیلم فاخر کشیده شده است، حائز اهمیت است، اما به دلیل برخی از سکانس‌ها و پلان‌هایی که در فیلم موجود است و باعث اختلاف نظر بین علما شده، اکران این فیلم با تأخیر صورت می‌گیرد.

وی افزود: اخیراً جناب درویش کارگردان فیلم «رستاخیز» ملاقاتی با جناب جنتی داشته و در آن جلسه بحث‌های مفصلی صورت گرفته که این امر باعث شده، ما احتمال بدهیم این فیلم به زودی اکران شود، لازم به ذکر است که فیلم «رستاخیز» جزو فیلم‌های فاخر و ارزشمند است.

نوش‌آبادی عنوان کرد: فیلم‌ساز و کارگردان محترم باید انعطاف نشان دهند و با رفع این مشکلات اکران فیلم را بیش از این به تأخیر نیاندازند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.