سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 09:06 - جمعه 01 آبان 1394

از بن رود تا جرقویه علیا؛

خیمه عزای تاسوعای حسینی در شرق اصفهان برپاشد/ پیام عاشورا درس ایستادگی در برابر دشمنان

عزاداری مردم شرق اصفهان از روستاهای بخش بن رود تا جرقویه علیا، طبق رسم سالهای قبل به طور باشکوه و سرشار از ارادت به اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، با لطف و عنایات الهی شور و حال عزاداران حسینی هر سال از سال های قبل بیشتر و بهتر می شود و امسال نیز مردم باصفای روستای کبریت بخش بن رود طبق سال های قبل هر وز مراسمی در منزل خود گرفته و باحضور مردم (خواهران وبرادران ) به مصیبت و عزاداری سرور وسالار شهیدان آقا ابا عبدالله الحسین(ع) می پردازند.

به همت بیمه تامین اجتماعی شعبه ورزنه مراسم عزاداری در خیمه گلستان شهدای ورزنه برپا شد.
حجت الاسلام شامحمدی امام جمعه ورزنه در سخنرانی درجمع کارکنان ادارات به بررسی موضوع درس های عاشورا پرداخته و اظهارکرد: اولین درس عاشورا ذلیل نشدن در برابر دشمنان است که یکی از معظلات امروز جامعه نیز می باشد.

وی به دومین درس مکتب عاشورا اشاره و افزود: دومین درس عاشورا نبریدن در تحریم های فلج کننده است چرا که امام حسین علیه السلام فرمودند (والله لولم یکن ملجا ولاماوی لمابایعت یزید بن معاویه) به خدا سوگند اگر تمام عرصه ها بر من تنگ شود و هیچ ملجا و پناهگاهی نداشته باشم با یزیدبن معاویه بیعت نمی کنم.

شامحمدی در ادامه درس سوم را خاطرنشان کرد و گفت: ما نیز نباید در مواجهه با دشمنان قسم خورده دست دوستی بدهیم.

به همت ابراهیم شریفی جندانی و همکاری اعضای شورای اسلامی روستای جندان بخش بن رود و جمعی از عاشقان و دوستداران سرور و سالار شهیدان کربلا هرساله خیمه سیدالشهدا در منزل ایشان برپاشده و بیش از هزار و پانصد نفر از مردم و مسئولین شهر ورزنه و بخش بن رود در این مراسم شرکت می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین صادقی سخران این مراسم با اشاره به اینکه گریه برای امام حسین علیه السلام انسان را پاک می کند خاطر نشان کرد: شرط این پاکی خلوص نیت و عزاداری واقعی در دربار اباعبدالله حسین علیه السلام است که منجر به ترک گناه و انجام واجبات شود.

وی افزود: ما باید در مکتب امام حسین علیه السلام که مکتبی انسان ساز هست خارهای گناه را بشناسیم و از آنان دوری کنیم همانگونه که اعتیاد به مواد مخدر، ویرانگر بنیادهای اخلاقی و خانوادگی و اجتماعی است، استفاده و اعتیاد به برنامه‌های مخرب ماهواره‌ای نیز ارزش‌های اخلاقی و خانوادگی و اجتماعی را به شدت تهدید می‌کند و بسیاری از افرادی که زمان زیادی از شبانه روز را به تماشای برنامه‌های ضد اخلاقی ماهواره و اینترنت(نرم افزارهای وایبر،وات ساپ ،لاین ،بیتالک و….) اختصاص می‌دهند، به یقین، از همین راه، به انحراف‌های گوناگون، آلوده می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی ادامه داد: شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی امروز ذهن برخی جوانان مؤمن و معتقد به خدا را نیز در اختیار گرفته و این امر به تدریج اعتقاد به خدا را از بین می‌برد.


مراسم عزاداری در شب تاسوعای حسینی در شهر حسن آباد و روستاهای مجاور
در شب تاسوعا مردم دوستدار اهل بیت شهر حسن آباد و روستاهای مجاور در مساجد، حسینیه ها و منازل به عزاداری و نوحه سرایی می پردازند.

یکی از آداب و رسوم روستای دستجرد در شب تاسوعا این است که هیئت سید الشهداء با نوحه سرای و زنجیر زنی به هیئت های دیگر روستا سر زده به یکدیگر سلام داده و با هم نوحه ای سر می دهند و در شب عاشورا هیت های دیگر به هیئت سید الشهدا سر می زند و در حسینیه این هیئت همه با هم به نوحه سرایی و رنجیر زنی می پردازند.
در روز تاسوعا هیئت ها در منازلی که مراسم روضه خوانی و عزاداری است سر می زند و در روز عاشورا تمام هیئت ها در امامزاده ابوسعید دستجرد جمع شده و همگی با مراسم زنجیر زنی به طرف گلستان شهدا حرکت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.