سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:14 - پنجشنبه 30 مهر 1394

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت

بیش از ۳۰۰ هزار نفر برای سفر به عتبات عالیات در اربعین ثبت‌نام کرده‌اند

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از پیش ثبت‌نام بیش از ۳۰۰ هزار متقاضی سفر به عتبات در ایام اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: اسکان و حمل و نقل زائر در این ایام به عهده خود زائر است.

به گزارش اصفهان شرق؛ محسن نظافتی‌  درخصوص میزان استقبال مردم از سامانه سماح گفت: تاکنون بیش از 300 هزار متقاضی سفر به کربلا در ایام اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه میزان ثبت‌نام در ماه محرم شتاب می‌گیرد، افزود: ثبت‌نام متقاضیان در این سامانه فقط برای حل مشکل بی‌نظمی و آشفتگی در مرز و صدور روادید است.

وی ادامه داد: اسکان و حمل و نقل زائران چه در داخل ایران و چه در داخل عراق در ایام اربعین به عهده خود زائران است و مردم با ثبت‌نام در سامانه سماح فقط می‌توانند از آشفتگی و سختی عبور از مرز جلوگیری کنند.

 مسئولان سازمان حج پیش‌بینی کرده اند که امسال بیش از سال گذشته زائران ایرانی برای زیارت سیدالشهدا در ایام اربعین عازم عتبات عالیات می‌شوند و برای جلوگیری از آشفتگی‌های سال گذشته ستادی با عنوان ستاد اربعین با حضور دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است.

ظاهرا امسال صدور روادید برای عبور از مرز باید صورت بگیرد ولی دولت عراق هنوز قیمت ویزای این کشور را برای ایام اربعین اعلام نکرده است.

مسئولان نیروی انتظامی، سازمان حج و وزارت امور خارجه اعلام کرده بودند که امسال برخلاف سال گذشته عبور از مرز و سفر به کشور عراق در ایام اربعین بدون داشتن گذرنامه معتبر و ویزا غیرممکن است و صدور ویزا نیز به صورت مکانیزه توسط ثبت‌نام در سامانه سماح انجام می‌شود.

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.