سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 09:09 - پنجشنبه 30 مهر 1394

طلب گندم کاران تا هفته آینده پرداخت می شود؛

پرداخت 97 درصد مطالبات گندمکاران استان اصفهان

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان از پرداخت 97 درصدی مطالبات گندمکاران این استان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ اگرچه هنوز فصل خرید گندم تمام نشده و در برخی مراکز استان های سردسیر خرید انجام می شود، اما دولت درصدد است تا تمام بهای گندم ها را همزمان با پایان عملیات خرید به کشاورزان پرداخت کند.
سخنگوی خرید تضمينی گندم گفت: تمام مطالبات گندمکاران حداکثر تا یک هفته آینده توسط شرکت بازرگانی دولتی تأمين اعتبار و پرداخت می شود.
حشمت الله نظری عضو هيأت مدیره و سخنگوی خرید تضمينی گندم بانک کشاورزی با بيان اینکه کل بهای خرید  تضمينی گندم حدود 94 هزار ميليارد ریال است٬ اظهار داشت: 92 هزار و 700 ميليارد ریال از بهای خرید تضمينی گندم به کشاورزان پرداخت شده است.
وی افزود: 1200 ميليارد تومان از مطالبات کشاورزان باقی مانده که پيش بينی می شود حداکثر در مدت یک هفته تأمين اعتبار و بهای گندم تضمينی خریداری شده توسط شرکت بازرگانی  دولتی پرداخت شود.
سخنگوی خرید تضمينی گندم بيان داشت: کل گندم خریداری شده به نرخ تضمينی در سال زراعی 93-94 رقم 8 ميليون و 68 هزار تن بود.
تنها سه درصد مطالبات گندم کاران پرداخت نشده است
در این راستا مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در زمینه تولید گندم از استان های برتر کشور است، اظهار داشت: از مجموع 2 هزار و 211 میلیارد ریال بهای گندم خریداری شده از کشاورزان استان اصفهان 2 هزار و 146 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
محمد زارع با بیان اینکه تنها سه درصد طلب کشاورزان استان اصفهان پرداخت نشده است، افزود: این درصد باقی مانده مطالبات نیز در روزهای آینده پرداخت می شود.
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان میزان گندم تولیدی امسال در استان را 235 هزار تن اعلام کرد و بیان داشت: از این میزان 192 هزار تن به قیمت تضمینی از گندمکاران خریداری شده است.
وی قیمت پایانه خرید گندم را یک هزار و 155 تومان اعلام کرد و افزود: تولید گندم در استان اصفهان امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
رشد 200 درصدی خرید تضمینی گندم در سال جاری
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز با اشاره به رشد 200 درصدی خرید تضمینی گندم در سال جاری، گفت: در سال زراعی 93 بالغ بر 302 هزارتن گندم آبی و دیم در اصفهان برداشت شده که 175 هزار تن آن را خرید تضمینی کرده‌ایم که در قیاس با سال گذشته 200 درصد رشد در خرید تضمینی این محصول ثبت شده است.
اصغر محسن‌زاده کرمانی تشکیل تشکل گندم‌کاران استان را نیز اتفاقی با ارزش برای کشاورزی استان عنوان کرد و افزود: در این تشکل در آینده می‌توان از تجارب سایر کشاورزان برای بهبود کشت بهره جست و با افزایش آموزش‌ها، بهره‌وری را افزایش داد..
وی تصریح کرد: 182 هزار تن جو نیز امسال در استان تولید شده که 31 هزار تن آن خرید تضمینی شد و بقیه به دلیل ثبات حاصل از خرید تضمینی دولت به قیمت بالاتر توسط بخش خصوصی خریداری شد.

منبع:ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.