سرویس: اجتماعی » گردشگری 06:00 - سه شنبه 28 مهر 1394

اشیای قدیمی پروژه متروی اصفهان را متوقف کرد +تصاویر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: به دلیل کشف کوزه‌های سفالی تاریخی در عمق زمین، تا اطلاع ثانوی اجرای پروژه مترو در محدوده چهارراه تختی متوقف شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از فارس، ظهر دیروز در حفاری‌های پروژه قطار شهری اصفهان در محدوده خیابان چهارباغ و چهارراه تختی، تعدادی اشیای سفالی تاریخی در عمق زمین کشف شد که باعث تعطیلی عملیات حفاری در این منطقه شد.
فریدون اللهیاری با اشاره به مطلب گفت: در مکان حفر چاهک‌های هواکش مترو در عمق شش متری زمین چندین شی تاریخی از جمله اشیای سفالی کشف شد که در حال حاضر عملیات‌ در ایستگاه مترو چهارراه تختی متوقف شده است.

 1284839_305

وی افزود: همکاران ما طرح عملیات مترو را متوقف کردند تا ضوابط ادامه فعالیت‌ها برای آن‌ها تعریف شود چراکه اشیای مذکور در حال بررسی بیشتر توسط کارشناسان میراث فرهنگی است اما به نظر می‌رسد اشیای کشف شده حدود 800 تا 900 سال قدمت دارند و متعلق به دوره سلجوقی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: هنوز راجع به قدمت این سفال‌ها که مربوط به کدام دوره است اظهار نظر نمی‌کنیم بنابراین پس از آزمایش توسط متخصصان و مورخان دوره این اشیاء تاریخی مشخص خواهد شد و در اسرع وقت ضوابط ادامه روند فعالیت برای ایستگاه مترو را تعریف می‌کنیم.

1284840_816

پیش از این نیز هنگام اجرای طرح ایستگاه های قطار شهری در محدود چهارباغ و دروازه دولت اصفهان سازه‌های معماری مربوط به دوره صفوی کشف شده بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.