سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 13:00 - سه شنبه 28 مهر 1394

آلودگی آب معدنی “دماوند” به فاضلاب انسانی

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در آزمایش‌هایی که در شهریورماه بر روی آب‌های تولیدی این شرکت انجام شد مشخص گردید که آب‌های این شرکت به میکروب “سودوموناس” آلوده است. اسناد آزمایش‌ها را منتشر می‌کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛  دکتر رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید دوباره بر آلوده بودن آب های تولیدی این شرکت در آزمایش های انجام گرفته از سوی این اداره گفت: در آزمایش هایی که در شهریور ماه بر روی آب های تولیدی این شرکت انجام شد مشخص گردید که آب های این شرکت به میکروب “سودوموناس” آلوده است

وی ادامه داد: وقتی نتیجه آزمایشات وجود چنین میکروبی را در آب های تولیدی نشان دهد این یعنی شرایط تولید مشکل داشته و باید به سرعت اصلاح شود و لذا به همین منظور دستور توقیف این محصول داده شده و اعلام گردید تا هرچه سریع تر مسؤولان این شرکت نسبت به رفع آلودگی های میکروبی اقدام کنند.

وی ادامه داد: علی رغم ارائه دستور توقف تولید این شرکت دستور فوق را به خوبی اجرا نکرده و اقدام به توزیع محصولات خود در بازار نمود که در نهایت دستور پلمب خط تولید صادر شد.

آلودگی به فاضلاب انسانی از سوی آزمایشگاه تایید شد

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: بعد از مدتی مسؤولان این شرکت به ما اعلام کردند که مشکلات مرتفع شده و آماده تولید هستیم که دوباره بازرسان ما با حضور در کارخانه اقدام به نمونه گیری از آب کردند که متاسفانه این بار وجود میکروب ایکولای در چاه منشاء تولید آب این کارخانه از سوی آزمایشگاه تشخیص داده شد.

وی ادامه داد: وجود میکروب ایکولای در آب نشان دهنده آلوده بودن آب به فاضلاب انسانی است و لذا بعداز مشخص شدن این نتایج سریعا پروانه تولید آب معدنی دماوند تعلیق شده و این شرکت ملزم به طی فرایندهای میکروب زدایی گردید.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: هم اکنون نیز بعد از پاکسازی خط تولید و اصلاحات دیگر فقط اجازه تولید آب آشامیدنی و نه آب معدنی به این شرکت داده شد.

دکتر دیناروند در پاسخ به پرسش عصر ایران مبنی بر اینکه آب معدنی چه فرقی با آب آشامیدنی دارد گفت: در تولید آب معدنی به دلیل داشتن سرچشمه سالم تصفیه ای انجام نمی شود ولی در آب آشامیدنی باید حتما تصفیه آب و سالم سازی انجام شود .

دکتر دیناروند در پایان خاطر نشان کرد: تمامی مکاتباتی که با مسئولان شرکت آب معدنی دماوند انجام گرفته است و همچنین نتایج آزمایش های انجام شده در این آب ها به طور مستند در آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت موجود است و به زودی در اختیار خبرنگاران قرار خواهد گرفت.

منبع:راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.