سرویس: تولیدی » خبر پوششی 11:16 - دوشنبه 27 مهر 1394

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان:

احیای تالاب گاوخونی احیای فلات مرکزی است/ آلودگی هوا تهدید جدی در شرق اصفهان

حمید ظهرابی گفت: احیای تالاب بین المللی گاوخونی احیای یک منطقه نیست بلکه اگر این اتفاق نیفتد و حیات به تالاب برنگردد، تهدید بزرگی برای کل فلات مرکزی است.

به گزارش اصفهان شرق، مدیرکل محیط زیست استان اصفهان امروز( دوشنبه) در کارگاه آغازین طرح تدوین برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز تالاب بین المللی گاوخونی با اشاره به اهداف پیرامون این جلسه گفت: همه با هدف مقدس جمع می شویم و تلاش می کنیم تا پراکندگی برنامه ها کاهش یابد ولیکن برنامه جامع در این رابطه وجود ندارد.

حمید ظهرابی با بیان برخی موازی کاری ها در این حیطه اظهار کرد: کشاورزان و نمایندگان آنها پیگیری بسیاری در خصوص حوضه آبریز گاوخونی دارند ولی آیا همه این تلاش ها و پیگیری محیط زیست به صورت موازی و یا تقابل است؟

وی گاوخونی را از جمله تالاب های مهم در فلات مرکزی نام برد و افزود: تمام تالاب ها کشور برای مدیریت، برنامه داشته اند ولی گاوخونی با توجه به اهمیت بسیار در فلات مرکزی متاسفانه برنامه ای واحد نداشته است و ما باید به عنوان ذینفع این سرمایه مهم برنامه ای جامع تدوین کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به احیای زاینده رود و به تبع آن احیای تالاب گاوخونی گفت: همه برای احیای زاینده رود کارگاه و جلسات متعدد با حضور متولیان این امر و کارشناسان برگزار می کنیم و نقطه هدف ما احیای تالاب و زاینده رود است.
وی تاکید کرد: اگر می خواهیم زاینده رود از سراب تا پایاب زنده باشد باید تالاب بین المللی را زنده کرد.

ظهرابی با بیان اینکه اگر توجه کافی به خشکی تالاب نشان ندهیم، تهدیدی برای کل فلات مرکزی خواهد بود، تصریح کرد: احیای تالاب بین المللی گاوخونی احیای یک منطقه نیست بلکه اگر این اتفاق نیفتد و حیات به تالاب برنگردد، تهدید بزرگی برای کل فلات مرکزی است.

وی با بیان آلودگی هوای اصفهان، اظهار کرد: اصفهان به خاطر داشتن ذرات معلق در هوا طبق آمار آلوده ترین شهر بعد از خوزستان است و متاسفانه با برآورد آلودگی هوا در اصفهان و سگزی، تعداد روزهای آلوده در شرق اصفهان به مراتب بیشتر از اصفهان بود و این تهدید جدی برای شرق اصفهان است.

ظهرابی بیان کرد: با طرح برنامه در زمینه کاهش آلودگی هوای اصفهان، تعداد روزهای الوده طی سال 93 سه ماه نسبت به سال 92 کاهش یافت و آنچه باعث موفقیت شد داشتن برنامه بود.

وی با ذکر برنامه جامع برای احیای تالاب گاوخونی افزود: این برنامه باید همه ابعاد را در برگرفته و برای همه بخش های ذینفع این حوضه باشد و همچنین قابلیت اجرا، پایش و اندازه گیری داشته باشد.

مدیر کل محیط زیست استان اصفهان با بیان این مطلب که باید حق خود را مطالبه کنیم، گفت: هر سازمانی باید حقوق بخش خود را فراموش نکرده و مطالبه کند ولی در این راستا حق دیگران را هم ببیند.

وی در پایان متذکر شد: تلاش کنیم و ناامید نشویم تا در قالب همدلی موفقیت را به دست آوریم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.