سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 10:15 - یکشنبه 26 مهر 1394

در همایش هیئت های مذهبی جرقویه علیا مطرح شد؛

مجالس عزاداری سیدالشهدا باید زمینه ساز ترویج احکام و شرایع دینی باشد

همایش مسئولان هیئت های مذهبی و ذاکرین اهل بیت(ع) با حضور مسئولان بخش جهت ایجاد هماهنگی در عزاداری های جرقویه علیا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، در این مراسم که صبح امروز در بخشداری جرقویه علیا برگزار شد، بخشدار ضمن با توجه به ترویج احکام در مجالس عزاداری گفت: مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید زمینه ساز ترویج احکام و شرایع اسلامی باشد و در برگزاری مراسم های عزاداری مراقب باشیم که افکار و عقاید خرافی وارد اعتقادات دینی مردم نشود.

بهزادفر با اشاره به در پیش بودن انتخابات در اسفندماه سال جاری اظهار کرد: تبلیغات پیش ار موعد قانونی کاندیداها طبق قانون جرم و تخلف می باشد و مسئولان هیئت ها حساسیت لازم را در این خصوص داشته باشند تا در ایام عزاداری ها سوء استفاده ای نشود.

در ادامه شهردار شهر حسن آباد نیز اظهار امید واری کرد که مراسم های عزاداری طبق سنوات قبل بدون هیچ حادثه ای برگزار شود و هئیت ها از تعصبان شخصی پرهیز کنند و اخلاص را در راس امور قرار دهند چرا که کاری که از روی اخلاص نباشد مورد قبول ائمه اطهار نیز نمی باشد.

حسین ایروانی از همکاری و تعامل هیئت های مذهبی در هر چه با شکوه برگزار کردن مراسم های عزاداری سید سالار شهیدان تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه یوسفی فرمانده کلانتری شهر حسن آباد با تاکید بر رعایت نظم و احترام و ادب در مراسم عزاداری گفت: با توجه با اینکه در ایام محرم و صفر در شهر حسن آباد و روستاها هیت های مختلفی به عزاداری می پردازند و طبق اداب و رسوم با حرکت دستجات در خیابان ها و حسینیه ها به عزاداری می پردازند رعایت نظم و انضباط و احترام افراد باید مورد توجه قرار گیرد و از تعصبات شخصی دوری کنند و هنگام عزاداری با زدن طبل و سنج و صداهای زیاد بلندگو ها باعث اذیت و آزار مردم و بیماران نشوند و مسئولان هیئت ها باید ساعت شروع و خاتمه مراسم عزاداری را مورد توجه قرار دهند.

مهندس جلی ریئس اداره گاز جرقویه هم بابیان اینکه تمام مساجد و حسینیه های منطقه دارای انشعاب گاز هستند تاکید کرد:  مسئولین هیات ها در استفاده از گاز نکات ایمنی را رعایت کنند.

در ادامه علی صادقی کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشتی درمانی شهر حسن آباد گفت: همه افرادی که در ظبح غذا و پذیرایی از عزاداران شرکت می کنند باید کارت سلامت داشته باشند و آراستگی ظاهر را داشته باشند همچنین افراد باید از وسائل یک بار مصرف استفاده کنند و حتی الامکان از نوع یکبار مصرف مجزا برای مواد سرد و گرم استفاده شود.

رعایت نکات ایمنی و امنتی در عزاداری ها، رعایت نکات بهداشتی در ذبح نذئرات و توزیع و طبخ غذادر این ایام، برنامه ریزی در خصوص زمان عزاداری ها تا مزاحمتی برای مردم نداشته باشد، توجه به اصل صرفه جویی و جلوگیری از اسراف در توزیع نذورات و غذادر ایام عزاداری، بیان اسیب های اجتماعی مثل ماهواره و اینترنت و … توسط روحانیون از جمله مباحث دیگر این جلسه است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.