سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 06:00 - یکشنبه 26 مهر 1394

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان خبر داد:

آب زاینده رود از اواسط آبان ماه جاري مي شود

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به اینکه هنوز وزارت نیرو جلسه ای برای زاینده رود برگزار نکرده است، گفت: قرار است آب زاینده رود اواسط آبان ماه برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان جاری شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی بصیرپور در خصوص زمان بازگشایی آب زاینده رود، اظهار داشت: پیش بینی شده در اوسط آبان ماه آب برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان، بازگشایی شود.
وی با بیان اینکه مقرر شده در تهران جلسه ای در خصوص وضعیت زاینده رود برگزار شود و جزئیات برنامه بازگشایی آب تصویب شود، افزود: بلافاصله بعد از این جلسه، کمیته پنج نفره زاینده رود در اصفهان برای اعلام زمان دقیق بازگشایی و مدت جاری بودن آب تشکیل می شود.
به گفته معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان، طی دو هفته آینده در وزارت نیرو جلسه ای برای تعیین تکلیف زاینده رود برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه حدود یک ماه آب برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان جاری خواهد بود، تصریح کرد: در برنامه های گذشته حدود 400 میلیون متر مکعب آب از سد زاینده رود برای کشت پاییزه رهاسازی می شد که بخشی از این آب در مسیر به هدر می رفت. با این وجود پیش بینی می شود در سال جاری همین میزان آب برای کشاورزان جاری شود.

منبع:ایمنا

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.