سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 13:29 - شنبه 25 مهر 1394

گفتگو با داور ملی کشور؛

طلبه زیاری در لباس داوری فوتبال/ هدفم قضاوت بی نقص و کم اشتباه بود

مهدی احمدی از شهر زیار گفت: هدفم قضاوت بی نقص و کم اشتباه بوده که برای شخص خودم لذت بخش باشد و اینکه بتوانم در داوریم اخلاق مداری را رعایت کنم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی اصفهان شرق، ﻭﻗﺘﻰ ﺁﻧﮑﺲ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﺑﻴﻤﺎﺭ ﻣﻴﺸﻮﺩ، ﻣﻴﮕﻮﻳﻴﻢ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﺍﻟﻬﻰ ﺍست ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﮐﻪ ﺷﺨﺼﻰ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ ﺑﻴﻤﺎﺭ ﻣﻴﺸﻮﺩ، ﻣﻴﮕﻮﻳﻴﻢ ﻋﻘﻮﺑﺖ ﺍﻟﻬﻰ…

زمانی ﺁﻧﮑﺲ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﺼﻴﺒﺘﻰ ﻣﻴﺸﻮﺩ، ﻣﻴﮕﻮﻳﻴﻢ ﺍﺯ ﺑﺲﺧﻮﺏ ﺑود ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﮐﻪ ﺷﺨﺼﻲ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ ﺑﻪ ﻣﺼﻴﺒﺘﻰ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﻴﺸﻮﺩ، ظلمش او را به اینجا رساند.

ﻣﺮﺍﻗﺐ ﺑﺎﺵ! ﻗﻀﺎ ﻭ ﻗﺪﺭ ﺍﻟﻬﻰ ﺭﺍ ﺁﻥ ﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﭘﺴﻨﺪ ﺗﻮﺳﺖ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻧﮑﻦ!!

ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﺣﺎﻣﻞ ﻋﻴﻮﺏ ﺯﻳﺎﺩﻯ ﻫﺴﺘﻴﻢ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻟﺒﺎﺳﻰ ﺍﺯ ﺳﻮﻯ ﺧﺪﺍ ﮐﻪ ﻧﺎﻣﺶ ﺳِﺘْﺮ و ﭘﻮﺷﺶ ﺍﺳﺖ ﻧﺒﻮﺩ، ﮔﺮﺩن های ﻣﺎ ﺍﺯ ﺷﺪﺕ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﺧﻢ می شد، ﭘﺲ ﻋﻴﺐ ﺟﻮﻳﻰ ﻧﮑﻨﻴﻢ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﮐﻪ ﻋﻴﻮﺏ ﺯﻳﺎﺩﻯ ﭼﻮﻥ ﺧﻮﻥ ﺩﺭ ﺭﮔﻬﺎ ﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩﻣﺎﻥ ﺟﺎﺭﻳﺴت.
بی شک قضاوت کردن امری عادی به نظر می رسد ولی واقعا باید تفکر کرد که چگونه می توان یک قاضی خوب بود. در ورزش قضاوت سختر است، آن هم در رشته پر طرفدار فوتبال… شاید از بیرون که نگاه می کنیم می بینیم که قضاوت کردن امری اسان است ولی ایا می توانیم تصور کنیم روزی با یک سوت معمولی سرنوشت تیمی را رقم بزنیم.

در شهرستان اصفهان داوران خوبی بر روی کار آمدند و رفتند اما حال فضایی باز شده که داوران جوان بتوانند حتی از شهری کوچک بالاترین درجه داوری را بگیرند. جوانان شایسته ای که نمی توان به راحتی از اسم آنان گذشت. شاید کمتر کسی فکر می کرد از شهر زیار که خود به تازگی از روستا درآمده و به شهر تبدیل شده است دو داور ملی در سطح اول فوتبال کشور باشد.

بعد از جواد نصیری این بار نوبت جوانی دیگر آن هم طلبه ای دوست داشتنی بود که با حضور در کلاس ارتقاء داوری گام به قضاوت در سطح اول فوتسال کشور بگذارد. آری صحبت از مهدی احمدی جوانی که با پشتکار و همت خود توانست از جایی که حتی امکانات معمولی ورزش کردن هم ندارد به عنوان داوری ملی شهرستان اصفهان معرفی شود.

با هم پای صحبت های این عزیز می نشینیم…

3

اصفهان شرق – از خودتان بگویید؟
مهدی احمدی متولد 27 / 23 / 61  ساکن شهر زیار هستم و در حال حاضر مشغول به تحصیل در حوزه علمیه اصفهان از سال78 هستم.

اصفهان شرق –  چه شد که وارد عرصه فوتبال و داوری شدید؟
به صورت اتفاقی وارد داوری شدم. چندسال بود که دو نفر از زیار برای کلاس داوری ثبت نام کرده بودند ولی متاسفانه کلاسی برگزار نمی شد تا اینکه بنده و آقای نصیری هزینه دو نفر را پرداخت کردیم و پا را به کلاس داوری گذاشتیم تا از تکنیک های مربی خوبمان آقای مهرابی نهایت استفاده را برده و گام های اولیه را در زمینه داوری پیش بریم.
اصفهان شرق – از چه زمانی شروع به داوری کردید و در این راه مدرسان شما چه کسانی بودند؟
اول مهر 86 اولین شروع داوری من بود و دو سال بعد مدرک درجه دو را اخذ کرده و با شرکت در کلاس درجه یک در شهریور سال 94 یه یاری خدا در کلاس ملی فوتسال در زنجان شرکت و نمره قبولی را کسب کردم. مدرس های بنده نیز به ترتیب آقایان مهرابی،  صفیری، نظری و کلاس ملی با آقای صدرالدین موسوی بود که قدردان همه آنها هستم.

اصفهان شرق – سطح قضاوت شما در چه مقطعی است و بهترین قضاوت شما در کدام مسابقات بوده؟
در بالترین سطح استان اصفهان قضاوت داشتم و امسال نیز در مسابقات کشوری جوانان در شهر ملایر نیز بودم که به عقیده ناظرین، داوران اصفهان خیلی خوب بودیم. به بازی های نوجوانان در آستانه اشرفیه نیز دعوت شدم که همزمان با کلاس ارتقا ملی ام بود.

اصفهان شرق – هدف شما از اینکه وارد عرصه داوری شدید چه بوده و برای آینده چه تصمیمی دارید ؟
هدفم قضاوت بی نقص و کم اشتباه بوده که برای شخص خودم لذت بخش باشد و اینکه بتوانم در داوریم اخلاق مداری را رعایت کنم. مابقی مسایل مثل قضاوت کشوری و لیگ برتر را حقیقتا فکری نکرده ام ولی مسلما برای بدست اوردنش زحمت می کشم. ولی برای اهدافم اکثر وقت ها ایت الکرسی را می خوانم و برای ارامش روحی ام بسیار مفید است.

2
اصفهان شرق – بهترین قضاوتی که تا کنون داشته اید ؟
فصل قبل آخرین بازی لیگ برتر استان در نایین را قضاوت کردم و نکته جالب این بود که اگر نایین ان مسابقه را برنده می شد، سهمیه دریافت می کرد.

اصفهان شرق – جنجالی ترین قضاوتی که پشت سر گذاشتید ؟
قضاوت جنجالی نداشتم ولی اینکه بگوییم بازی ورزشی بدور از اعتراض است، امری محال و باور نکردنی است.

اصفهان شرق – از عملکرد فوتبال در بخش مرکزی و داوران این بخش بگوید ؟
راضی هستم و هدف ما در بخش ایجاد اعتماد بازیکنان به نحوه قضاوت ها بوده است و قبل از این باید بین داوران صمیمیت ایجاد بشود تا دوستانه در کنار هم حاضر شویم.

اصفهان شرق – پیشنهاد برای داوران جوان که می خواهند راه شما را ادامه دهند.
از همه دوستان که قضاوت میکنن درخواست دارم برای پیشرفت خودشان زحمت کشیده و دانش داوری را بالا ببرند و هر بازی را فکر کنند که فینال آن رده هست.

1
سخن آخر
دست همدیگر رو بگیریم نه مچ همدیگر رو

جا دارد از همه افرادی که در کنارم بودند تا بتوانم موفق شوم تشکر ویژه داشته باشیم علی الخصوص همسرم که مشوق و دعاگوی بنده بود. همچنین از هیات فوتبال استان، هیات فوتبال شهرستان، هیات فوتبال بخش مرکزی وهیاتهای توابع کمال تشکر را دارم.

به گزارش اصفهان شرق، بی شک قضاوت در همه جا سخت می باشد و اصولا قضاوت کردن کار کسانی است که واقعا در تمام مراحل زندگی خود اینگونه می توانند آرام با یاد خدا قضاوت کنند که از این گروه انسانها می توان به طلبه جوان شهر زیار آقای مهدی احمدی اشاره کرد که با پشتکار و همت خود توانست به درجه ملی داوری برسد.

ما نیز برای او و دیگر دوستانشان در امر داوری آرزوی موفقیت می کنیم.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “طلبه زیاری در لباس داوری فوتبال/ هدفم قضاوت بی نقص و کم اشتباه بود”

  1. بهرامی گفت:

    سلام.واقعأ ما بازیکنان بخش مرکزی بایدبه خودببالیم که ازچنیین داوران باشخصیتی داریم بهره می بریم.برای دوست عزیزم آرزوی موفقیت بیش از بیش را دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.