اصفهان شرق

نهمین نشست علمی تخصصی شهر اسلامی با حضور پرفسور حبیبی در اصفهان برگزار می شود

کدخبر: 7867
1392/09/26 در ساعت 20:40

726068_583
به گزارش اصفهان شرق به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، احمد عباسی با اعلام این مطلب اظهار داشت:یکی از فعالیت های مستمر دبیرخانه دائمی شهر اسلامی،برگزاری سلسله نشست های علمی تخصصی شهر اسلامی می باشد که تاکنون ۸ نشست با حضور اساتید مجرب در حوزه شهرسازی و معماری در اصفهان برگزار شده است.

وی افزود: نهمین نشست تخصصی نیز پنجشنبه ۲۸ آذرماه با حضور پرفسور سید محسن حبیبی، استاد تمام دانشگاه سوربن فرانسه با موضوع مکتب شهرسازی اصفهان و نظریه های جدید شهرسازی در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود.

رییس دبیرخانه دائمی شهر اسلامی بیان داشت:پرفسور حبیبی دارای کتاب ها و مقالات متعددی همچون کتاب معروف از شار تا شهر در حوزه شهرسازی و معماری می باشند به طوریکه تاکنون ۲۵ مقاله از ایشان در مجله های علمی پژوهشی و ۱۱ مقاله در نشریه های خارجی به چاپ رسیده و همچنین ۲۷ مقاله در سمینارها و کنگره های تخصصی نیز ارائه نموده اند.

عباسی با اشاره به هدف برگزاری این سلسله نشست ها تصریح کرد: ارتقای دانش و بینش مسوولین و مدیران شهری در رابطه با شناخت مبانی شاخص ها و مولفه های شهر اسلامی از اهداف اصلی برگزاری این نشست ها می باشد.

وی اذعان داشت:با برگزاری این نشست ها اندیشمندان در راستای رسیدن به یک الگو و مدل کاربردی و عملیاتی، برنامه ریزان، مدیران و مسوولان شهر را یاری کنند.

رییس دبیرخانه دائمی شهر اسلامی ادامه داد:این نشست ها کمک می کند تا بتوانیم پرچم شهر اسلامی را برافراشته کنیم لذا برای دستیابی به شهر اسلامی نیازمند یک الگو و مدل جامع هستیم به همین منظور حرکت همه مردم و مسوولین برای دستیابی به مختصات شهر اسلامی ضروری است.

عباسی تاکید کرد:منظور از شهر اسلامی شهری است که شهروندان در آن شهر به وظایف و حقوق خود آگاه هستند و زیر بار ظلم نمی روند لذا شهر اسلامی دارالذکر است و نمادها و نشانه های شهر توحید و یاد خدا را در مردم تداعی می کند همچنین شهر اسلامی دار الامن، دارالشکر و دارالعلم نیز خوانده می شود.