سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 20:40 - سه شنبه 26 آذر 1392

رییس دبیرخانه دائمی شهر اسلامی خبر داد:

نهمین نشست علمی تخصصی شهر اسلامی با حضور پرفسور حبیبی در اصفهان برگزار می شود

رییس دبیرخانه دائمی شهر اسلامی در اصفهان از برگزاری نهمین نشست از سلسله نشست های علمی تخصصی شهر اسلامی در کتابخانه مرکزی شهرداری در هفته جاری خبر داد.

726068_583
به گزارش اصفهان شرق به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، احمد عباسی با اعلام این مطلب اظهار داشت:یکی از فعالیت های مستمر دبیرخانه دائمی شهر اسلامی،برگزاری سلسله نشست های علمی تخصصی شهر اسلامی می باشد که تاکنون ۸ نشست با حضور اساتید مجرب در حوزه شهرسازی و معماری در اصفهان برگزار شده است.

وی افزود: نهمین نشست تخصصی نیز پنجشنبه ۲۸ آذرماه با حضور پرفسور سید محسن حبیبی، استاد تمام دانشگاه سوربن فرانسه با موضوع مکتب شهرسازی اصفهان و نظریه های جدید شهرسازی در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود.

رییس دبیرخانه دائمی شهر اسلامی بیان داشت:پرفسور حبیبی دارای کتاب ها و مقالات متعددی همچون کتاب معروف از شار تا شهر در حوزه شهرسازی و معماری می باشند به طوریکه تاکنون ۲۵ مقاله از ایشان در مجله های علمی پژوهشی و ۱۱ مقاله در نشریه های خارجی به چاپ رسیده و همچنین ۲۷ مقاله در سمینارها و کنگره های تخصصی نیز ارائه نموده اند.

عباسی با اشاره به هدف برگزاری این سلسله نشست ها تصریح کرد: ارتقای دانش و بینش مسوولین و مدیران شهری در رابطه با شناخت مبانی شاخص ها و مولفه های شهر اسلامی از اهداف اصلی برگزاری این نشست ها می باشد.

وی اذعان داشت:با برگزاری این نشست ها اندیشمندان در راستای رسیدن به یک الگو و مدل کاربردی و عملیاتی، برنامه ریزان، مدیران و مسوولان شهر را یاری کنند.

رییس دبیرخانه دائمی شهر اسلامی ادامه داد:این نشست ها کمک می کند تا بتوانیم پرچم شهر اسلامی را برافراشته کنیم لذا برای دستیابی به شهر اسلامی نیازمند یک الگو و مدل جامع هستیم به همین منظور حرکت همه مردم و مسوولین برای دستیابی به مختصات شهر اسلامی ضروری است.

عباسی تاکید کرد:منظور از شهر اسلامی شهری است که شهروندان در آن شهر به وظایف و حقوق خود آگاه هستند و زیر بار ظلم نمی روند لذا شهر اسلامی دارالذکر است و نمادها و نشانه های شهر توحید و یاد خدا را در مردم تداعی می کند همچنین شهر اسلامی دار الامن، دارالشکر و دارالعلم نیز خوانده می شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.