سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 11:44 - شنبه 25 مهر 1394

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد اصفهان:

هدف ما اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری است/ اختصاص بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات بانکی به شرق اصفهان

علیرضا زمانی گفت: امروز شاهد به ثمر رسیدن تسهیلات بانک مهر اقتصاد در عرصه های اقتصادی شرق اصفهان به خوبی بودیم.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه، در برنامه ای اختصاصی، مدیر عامل بانک مهر اقتصاد اصفهان با همراهی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) و هیئت همراه، از راه اندازی عرصه های اقتصاد مقاومتی شرق اصفهان در شهر ورزنه و بخش بن رود بازدید میدانی به عمل آمد.

قابل ذکر است، راه اندازی عرصه های اقتصادی با همراهی بسیج یکی از راه کارهای رسیدن به درامد و خوداشتغالی در بین جوانان شرق اصفهان است و در این مسیر نگاه ویژه مسئولان استانی می تواند، درامد موقت در برخی عرصه ها را به پایداری برساند تا در شرایط خشکسالی، بتوان گرهی از مشکلات جوانان بیکار این منطقه محروم باز کرد.

طی این بازدید خبرنگار اصفهان شرق گفتگویی در زمینه عملکرد عرصه های موجود و همچنین تسهیلات ویژه در این خصوص از زمانی مدیرعامل بانک مهر اقتصاد داشت.

اصفهان شرق – در تحقق اهداف خود در زمینه راه اندازی مناسب و به موقع عرصه های تا چه میزان به موفقیت دست یافته اید؟
بسیار خوشحالم که به عنوان یک بانک تامین کننده منابع مالی در عرصه های اقتصاد مقاومتی که توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه پاسداران انجام می شود خدمت کنیم. شاکریم که توانسته ایم منابع لازم را در اختیار جوانان قرار دهیم و امروز به ثمر نشستن تلاش این عزیزان در راه اندازی عرصه های گامی مهم برای ما است.

انشاالله بتوانیم در پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی را به گونه ای که مد نظر رهبر کشور است، عملیاتی کنیم.
اصفهان شرق – از اعتبارات اختصاص داده شده طی سال جاری به شرق اصفهان در این زمینه توضیح دهید؟ آیا جوابگوی نیاز منطقه بوده است؟

به عنوان تامین کننده بحث مالی عرصه های اقتصاد مقاومتی سپاه در سال گذشته حدود 33میلیارد تومان در کل استان و شرق اصفهان اختصاص گرفت.

طی براوردهای انجام شده و با توجه به خشکسالی و شرایط خاصی که در شرق اصفهان بود، حدود 9میلیارد و یکصد میلیون تومان در اختیار آنها قرار دادیم که در عرصه های مختلف عملیاتی شده است و امسال از مجموع بودجه ای که برای کل استان در نظر گرفته شده است نزدیک به یک میلیارد وشصد میلیون تومان برای شرق اصفهان در نظر گرفته شد.

اصفهان شرق – باتوجه به اینکه در سال گذشته مبلغ ویژه ای به شرق اصفهان اختصاص داده شده آیا احتمال آن است که در انتهای سال این مبلغ ویژه به برخی از بسیجیان داوطلب و دارای عرصه تعلق یابد؟

میزان بودجه بیشتر به عرصه های شرق اصفهان باید از رده های بالاتر ابلاغ شود و در این زمینه بانک مهر اقتصاد آمادگی لازم را دارد لذا مسئولان در رده های مرتبط با بررسی مشکلات در این رابطه تصمیم گیری دقیقی دارند.

سرهنگ مهدی ساعی در حاشیه این بازدید با تاکید بر تعامل بانک مهر اقتصاد با بسیج شرق اصفهان، اظهار کرد: بانک مهر اقتصاد طی دو سال اخیر با توجه به لزوم راه اندازی عرصه های اقتصادی در شرق اصفهان، در پرداخت تسهیلات پرداختی به بسیجیان این منطقه تعامل و همکاری خوبی را با ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) داشته است و امیدواریم این تعامل در سال های آینده به ادامه یابد تا گرهی از مشکلات بیکاران شرق اصفهان باز شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) با اشاره به پراکندگی منطقه ای در شرق اصفهان متذکر شد: متاسفانه یکی از مشکلات حاکم بر این عرصه ها مسافت بسیار و همچنین پراکندگی بخش های تابعه شرق اصفهان است که در زمینه ارسال مدارک به بانک ها گاها این عزیزان را با مشکلات عمده ای روبه رو می کرد و جا دارد در این رابطه تدبیری صحیح اندیشیده شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.