سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:15 - شنبه 25 مهر 1394

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان

طرح بزرگ نذر خون از محرم تا اربعین حسینی در اصفهان اجرا می‌شود

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به طرح بزرگ نذر خون از اول محرم تا اربعین حسینی گفت: استفاده صحیح از ظرفیت فرهنگی مردم برای پیوستن به جمع داوطلبان اهدای خون در ماه‌های محرم و صفر از جمله رویکردهای این طرح است .

به گزارش اصفهان شرق؛  دکتر مجید زینلی با بیان  به اینکه عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا به طرح بزرگ نذر خون بپیوندند، اظهار داشت: عزاداران با مراجعه به مراکز اهدای خون از اول محرم تا اربعین، نذر خود را ادا کنند.

وی  با اشاره به شعار “نذر خون، تصمیم آگاهانه و اهدای خون مسئولانه” در طرح بزرگ نذر خون افزود: استفاده صحیح از ظرفیت فرهنگی مردم برای پیوستن به جمع داوطلبان اهدای خون در ماه‌های محرم و صفر از جمله رویکردهای این طرح است .

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: از اهداکنندگانی که به‌صورت مستمر در امر اهدای خون مشارکت می‌کنند تقاضا می‌کنیم که در روزهای خاص دهه نخست محرم، فرصت اهدای خون را به کسانی که برای نخستین بار خون اهدا می‌کنند،  قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه ارائه کارت ملی برای اهدای خون ضروری است، خاطرنشان کرد: سازمان انتقال خون ایران از جمله کشورهایی است که اهدای خون در آن به صورت 100 درصد داوطلبانه انجام می‌شود و تعداد زیادی از کشورهای دنیا هنوز نتوانسته‌اند دارای چنین شرایطی باشند.

زینلی بیان کرد: عملیات گسترده خون‌گیری با تمام توان نیروهای مجرب فنی و پشتیبانی و با رعایت تمام استانداردها به‌ویژه استفاده از شبکه رایانه و بانک اطلاعات جامع اهداکنندگان در مراکز سیار برای مراحل ثبت نام، معاینه و کنترل خون‌گیری انجام شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در ایام ماه محرم به‌ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی اکیپ‌های سیار انتقال خون استان اصفهان در قالب 8 اکیپ در شهرستان خمینی‌شهر، کوشک و قهدریجان مستقر بودند و از عزاداران حسینی خون‌گیری کردند، گفت:  در همین راستا سال گذشته بیش از 3 هزار نفر به اکیپ‌های سیار انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار و 352 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان  با بیان اینکه حضور اکیپ های انتقال خون در روزهای تاسوعا و عاشورا در شهرستان خمینی‌شهر و شهرهای تابعه آن سابقه 30 ساله دارد، افزود: ساعت خون‌گیری 8 صبح تا 3بعد ازظهر می باشد.

وی با اشاره به آدرس مراکز خون‌گیری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در خمینی شهر تصریح کرد: در روز تاسوعا بلوار آیت الله جبل آملی، درمانگاه تخصصی خیریه حضرت ولی عصر(عج)، کوشک، مرکز بهداشتی درمانی کوشک و در روز عاشورا خیابان 17شهریور،  مرکز تحقیقاتی خیریه حضرت رسول(ص) آماده خون‌گیری از عزاداران هستند.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.