اصفهان شرق

مواظب نفوذ دشمنان در بطن اعتقادات دینی خانواده باشیم

کدخبر: 78446
1394/07/24 در ساعت 15:52

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر محمدآباد در ابتدا خود و مردم را به رعایت تقوی الهی دعوت کرده و فرمودند: نشانه های شخصی حسود را از قول امام صادق(ع) سه قسم داشتند :1ـ وقتی شخصی نیست از او غیبت می کند .2ـ وقتی شخص حاضر است تملق او را می کند.3ـوقتی مصیبتی به او می رسد خوشحالی می کند.
و ادامه دادند: امیرالمومنین فرمودند: شخص حسود وقتی مردم سرور دارند او ناراحت است. (همین اندازه برای شخص حسود کافی است که وقتی تو خوشحالی او ناراخت است .(همین اندازه برای شخص حسود کافی است که وقتی تو خوشحالی او ناراحت است).
اگر نعمت یا سروری برای انسانها بود شخص ناراحت شود علامت حسد است . شخص حسود هم در این دنیا خسارت می بیند و هم در آخرت دچار خسران می شود و همچنین شخص حسود همیشه ناراحت و مضطرب است .
خداوند فرمود: شخص حسود دشمن نعمت من است . نعمتهایی را که بین بندگانم تقسیم کردم شخص حسود عصبانی است .
در همین رابطه علی(ع) فرمودند: بدترین مردم از لحاظ زندگی شخص حسود است و حسد روح شخص حسود را زندان می کند. حسد علاوه بر روح انسان بر جسم انسان نیز تاثیر می گذارد . حسد قلب انسان را فاسد می کند و جسم انسان را بیمار می کند .
علی(ع) فرمود من تعجب می کنم از افراد حسود که از جسم خویش غافلند و انسان حسود دائماً حسرت دیگران را می خورند که چرا دیگران دارای نعمتند.
حسرتهای انسان حسود زیاد است و گناهانش نیز زیاد است.شخص حسود ظالم است که به خویش ظلم می کند و همیشه دنبال هوی و هوس خود است. (در حقیقت شخص حسود ظالمی است که مظلوم است). بیشتر لشکریان یزیدیان به خاطر حسدی که نسبت به بنی هاشم و حضرت علی(ع) داشتند به کربلا آمدند.

خطبه دوم:

حاج آقا هاشمی ،ضمن دعوت به رعایت تقوی به ماه محرم اشاره کردند و این نکته را یادآوری کردند که اوضاع جامعه اسلامی به کجا کشیده شد که امام حسین(ع) و اصحاب با وفایش به مسلخ رفتند و به شهادت رسیدند. با توجه به فرمایش امام حسین(ع) که اسلام در حال از بین رفتن است چون دچار حاکمی به نام یزید شده از جدم پیامبر(ص) شنیدم که خلافت برآل ابی سفیان حرام است و اینجا دیگر تقیه جایز نیست و باید قیام کرد و در مقابل حاکم فاسق و جائز ایستاد.حاکم اسلامی باید حکمش براساس کتاب باشد . عامل به دین حق باشد و نفس خودش را در اختیار خدا قرار بدهد. بعد از قیام اباعبدا… (ع)مردم بیدار شدند و حاکمان بنی امیه را از بین بردند و حکومت بنی امیه برچیده شد.
در زمان های اخیر نیز امام خمینی (ره) همین حرکت امام حسین(ع) را انجام داد و در برابر حکومت شاه ایستاد و با کمترین امکانات پیروز شد.
در قرآن مجید می فرماید :اگر مومنین به حکومت رسیدند نماز را به پا می دارند و حکومت اسلامی را احیا می کنند. اگر حاکمان اسلامی فراموش کنند که احکام اسلامی را پیاده کنند و شعائر اسلامی را زنده کنند حاکم اسلامی نیستند و فعلاً که حکومت اسلامی را بر پا شده دشمنان اسلام آرام نمی نشیند از در جنگ نظامی و جنگ نرم و جنگ فرهنگی وارد می شوند. خطرناکترین نفوذ دشمن نفوذ فرهنگی که می خواهد باورهای دینی مردم را بگیرد که خطرناکترین نفوذ است. هم مسئولین و هم مردم باید تلاش کنند باورهای دینی تقویت شود. باید مواظب خود و خانواده های خود باشیم که دشمن نفوذ نکند و باورهای و اعتقادات ما را نگیرد. دشمن در پی از بین بردن امید است در مردم است به گونه ای که با سیاه نمایی، مردم دچار یأس و ناامیدی شوند. در مقابل باید برنامه ریزیها در جهت بالا بردن سطح بصیرت و آگاهی جامعه نسبت به دین و اعتقادات و فرهنگ خود باشد.