سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - سه شنبه 26 آذر 1392

رایزنی عراقچی و اشتون در بروکسل

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در بروکسل دیدار و گفت‌وگو کرد.

image25262

به گزارش واحد رصد اصفهان شرق، به نقل از فارس، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای لحظاتی پیش با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل پایتخت بلژیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

نشست وزیران اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل و پشت درهای بسته برگزار و در پایان این نشست بیانیه‌ای صادر شد که ضمن استقبال از توافق ژنو بین ایران و گروه 1+5، بر اجرای مفاد این توافقنامه تأکید شد.

کاترین اشتون روز دوشنبه پیش از ابن نشست گفت که انتظار دارد مذاکرات فنی بین نمایندگان ایران و گروه 1+5 به زودی از سر گرفته شود.

وی افزود: من به وزیران (خارجه اتحادیه اروپا) در مورد ایران و وضعیت فعلی این موضوع توضیح خواهم داد. مذاکرات فنی مجددا آغاز خواهد شد. می‌دانید که اغلب جزئیات را مرتب کردیم، اما خوب یکی دو موضوع در مورد نحوه اجرا مانده که باید به دقت در مورد آن فکر و روی آن کار کنیم. دستیابی به توافق یک چیز است، اما اجرای آن چیز دیگری است که لازم است کارشناسان بر روی آن کار کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد نیمه‌کاره ماندن دور قبلی مذاکرات فنی که در وین برگزار شد، خاطرنشان کرد: به همین جهت تیم ایرانی برای برخی مشورت‌ها بازگشت، اما من با وزیر خارجه در تماس بودم و ایرانی‌ها نیز با ما در تماس بودند. منتظر آن‌هاییم تا خیلی زود بار دیگر کارها را آغاز کنیم.

مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 دوشنبه هفته گذشته (18 آذر ماه) به مدت چهار روز در وین برگزار شد و قرار بود جمعه نیز این مذاکرات ادامه یابد که تیم مذاکره کننده ایرانی به منظور انجام مشورت‌ها این مذاکرات را قطع و به تهران بازگشت.

برخی کارشناسان اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را عامل قطع این مذاکرات از سوی هیئت ایرانی عنوان کردند.

لازم به ذکر است در تماس تلفنی جان کری با ظریف، وزیر امور خارجه ایران به اقدام آمریکا در اعمال تحریم‌ها علیه ایران اعتراض کرد.

عراقچی همچنین دیروز (دوشنبه) با در برلین با برخی مقامات وزارت خارجه آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان با «فون گوتسه» مسئول امور خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقا و خانم «هابر» معاون سیاسی وزارت امور خارجه آلمان دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.