سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:12 - پنجشنبه 23 مهر 1394

در مراسم افتتاح فاز 1خط یک مترو:

زرگر پور:دولت سهم خود را در پروژه قطار شهری اصفهان پرداخت کرده است/ امینی: حمایت دولت از پروژه‌های ملی اصفهان کمترین حد خود بوده است

استاندار اصفهان گفت: سرعت بهره برداری از خطوط متروی اصفهان اصلا قابل قبول نیست و باید سرعت افزایش یابد، تامین منابع مالی و برنامه زرزیی دقیق تر جهت بهره برداری سریعتر صورت گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگر پور صبح امروز در مراسم افتتاح فاز نخست خط یک متروی اصفهان، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار بر این است که تا سال ۹۶ دو ایستگاه مهم قطار شهری میدان انقلاب و دروازه دولت نیز افتتاح شود.

وی تأکید کرد: حقیقت آن است که چنانچه این امر محقق شود تا سال ۹۶ که بیست سال از زمان کلنگ زنی پروژه قطار شهری گذشته است، تنها ۲۰ کیلومتر افتتاح می‌شود و این معنی ان است که سرعت بهره‌برداری از قطار شهری سالی یک کیلومتردراصفهان بوده است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: درمجموع پروژه قطار شهری اصفهان به طول ۶۰ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر آن تا سال ۹۶ افتتاح و ۴۰ کیلومتر مابقی چنانچه با این سرعت باشد تا ۴۰ سال دیگر به طول می‌انجامد که این فاجعه بوده و اصلاً از سوی مردم اصفهان قابل‌قبول نیست.

وی ادامه داد: رویکرد و شیوه ما در رابطه با قطار شهری باید تغییر کند، شهرداری اصفهان باید حداقل سال ۵کیلومتر از خط قطار شهری را افتتاح کند.

استاندار اصفهان در توضیح برخی از شبهات پیرامون کوتاهی دولت در پرداخت هزینه‌های بهره‌برداری از قطار شهری اصفهان گفت: بر اساس آمار و ارقام ارائه‌شده از سوی سازمان قطار شهری اصفهان، دولت تاکنون بیش از ۷۵۵ میلیارد تومان از ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه انجام‌شده در این بخش را پرداخت کرده است که این به معنای پرداخت ۶۰ هزینه‌های قطار شهری از سوی دولت و ۴۰ درصدی از سوی شهرداری است.

در ادامه جلسه مهندس رضا امینی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، در این مراسم اظهار کرد: اولویت‌های شورای شهر اصفهان در دوره چهارم، شامل بهبود کیفیت زندگی مردم اصفهان، تلاش برای همدلی و همزبانی در بخش‌های مختلف شهری، خدمت بی‌منت و تکریم ارباب‌رجوع، ارتقا سلامت اداری است.

وی تصریح کرد: توجه به بخش خصوصی به عنوان مبانی جدی و قابل اتکا،شفاف‌سازی خدمات در شهرداری و ایجاد جاذبه‌های گردشگری از دیگر اولویت‌های شورای شهر بوده است.

امینی افزود: افتتاح فاز نخست پروژه‌های ۱۴ ساله حاصل تلاش‌های همه مدیران و مسئولان سابق و فعلی است، و تا شش ماه اول سال ۹۵ فاز دوم و سوم به طول مجموعاً ۲۰ کیلومتر قطار شهری افتتاح می‌شود و براساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی شهرداری اصفهان، تا نهایت ۶۰ ماه آینده کل پروژه قطار شهری خط یک و دوم و سوم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خطاب به وزیر کشور و دیگر معاونین دولت یازدهم عنوان کرد: توازن و عدالت باید بین همه مردم ایران به نحو یکسان توزیع گردد و به دور از حواشی سیاسی و اغماض تصمیم‌گیری‌های دولتی صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد:متأسفانه در حال حاضر در اصفهان، شاهد پروژه‌های بزرگ و ملی نیمه‌تمام هستیم که با بی‌مهری و عدم‌حمایت لازم و یا حمایت حداقلی از سوی دولت نسبت به آن‌ها مواجه بوده‌ایم، پروژه‌های ورزشگاه نقش‌جهان، قطار شهری سالن اجلاس بین‌المللی و..ازجمله مصادیق آن هستند .

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.