سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 01:18 - چهارشنبه 22 مهر 1394

در جلسه هیئت های مذهبی نصرآباد مطرح شد؛

نوع ابراز احساسات ما به سالار شهیدان نباید ابزار دست دشمن و تخریب دین شود

امام جمعه شهر نصرآباد گفت: قمه زنی، زنجیر زنی با بستن تیغ یا ابزاری که باعث لطمه زدن به بدن شود، جایز نیست و در کل نباید ابراز احساسات ما ابزار دست دشمن و تخریب دین شود.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی، عصر امروز و در آستانه ماه محرم جلسه هماهنگی و برنامه ریزی هیات های مذهبی شهر نصرآباد با حضور مسوولان هیئات مربوطه به منظور استفاده بهتر از این ایام محل دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.

امام جمعه نصرآباد، روایتی در رابطه با ضرورت رعایت آداب عزاداری گفت: هر اقدامی باعث لطمه زدن به بدن شود، از لحاظ شرعی حرام است لذا کارهایی مانند قمه زنی، زنجیر زنی با بستن تیغ یا ابزاری که باعث خون ریزی شود یا زنجیر و سینه زدن به شکلی که باعث خون ریزی و لطمه زدن به بدن شود، جایز نیست و در کل نباید ابراز احساسات ما ابزار دست دشمن و تخریب دین شود.

حجت الاسلام فرهنگ در رابطه با منشاء برخی بدعت ها در عزاداری ها از جمله قمه زنی، اظهار کرد: چنین اقداماتی توسط پیر استعمار و انگلیس خبیث وارد عزاداری های ما شده و دشمنان وقتی دیدند نمی توانند عزاداری ها را جمع کنند و مردم را از امام حسین علیه السلام جدا نمایند، اقدام به وارد کردن برخی آداب غیر شرعی و ناصحیح به عزاداری ها با هدف انحراف مردم از مسیر اصلی عزاداری و دستاویز و وسیله قرار دادن این حرکات برای تخریب دین و عزاداری کردند.

وی با اشاره به این که خداوند به برکت امام حسین علیه السلام فرصتی فراهم نموده تا اقشار مختلف مردم با سلایق و دیدگاه های مختلف در این ماه در مساجد و حسینیه ها گرد هم آمده و برای سرور آزادگان عالم خیمه عزا به پا کنند، افزود: همان گونه که دشمن برای زدودن اصول و اهداف عزاداری واقعی برنامه ریزی و سرمایه گذاری می نماید ما هم به عنوان مسوول هیات و دست اندرکار برنامه مذهبی و دینی به مقابله با دشمن برخاسته و برای پیاده کردن احکام دین برنامه داشته باشیم و از این فرصت به دست آمده و حضور حداکثری مردم در هیات ها و مجامع مذهبی استفاده نموده و با دعوت از روحانیت معظم برنامه های ویژه ای برای عزاداران حسینی تدارک دیده و شور و شعور حسینی را در هم آمیخته و معرفت عاشقان اهل بیت علیهم السلام را زیاد و بنیه دینی و معنوی آنها را تقویت نماییم و زمینه توبه و بهره گیری از موعظه را برای همگان به بهترین نحو فراهم نماییم.

امام جمعه شهر نصرآباد در ادامه بر جلوگیری از هر گونه اقدامی که باعث حق الناس و آزار و اذیت مردم می شود تاکید و گفت: طبق نظر همه مراجع پخش صدای بلندگو در خارج از فضای اماکن از جمله مساجد و تکایا فقط برای پخش اذان جایز می باشد و در سایر موارد از جمله عزاداری ها صحیح نیست، چون برای مردم مزاحمت ایجاد نموده و حق الناس می شود. همان گونه که می گوییم سر و صدای عروسی و مجالس شادی نباید از محل بیرون رود، در عزاداری ها هم باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به حضور چند روحانی در این مدت در شهر نصرآباد گفت: جلسه ای با عزیران روحانی برگزار و برنامه ریزی برای حضور آنها در مدارس و حضور در کلاس های درس در ساعت پرورشی ، اقمه نماز ظهر و عصر و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ تدارک دیده شده ضمن این که این بزرگواران در هیات های مختلف حضور می یابند و مردم از وجودشان بهره مند خواهند شد.

فرهنگ در پایان به مسوولان هیات ها یادآور شد: ضمن فراهم کردن امکانات و زمینه مناسب نسبت به آماده سازی مکان برگزاری مراسم عزاداری حضرت سید الشهدا اقدام و در کنار نصب پارچه مشکی و سایر اقدامات با نصب آیات و روایات و احادیث در قالب بنر و پارچه نوشته در محل های مناسب و در دید همگان تبلیغات دینی را رونق دهید و توجه جدی به اقامه نماز جماعت اول وقت داشته باشید و به گونه ای برنامه ریزی نمایید که سخنرانی روحانی هیات در اوج جمعیت باشد.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “نوع ابراز احساسات ما به سالار شهیدان نباید ابزار دست دشمن و تخریب دین شود”

  1. رضا گفت:

    ممنون
    یا حسین بن علی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.