سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 01:12 - چهارشنبه 22 مهر 1394

در تجلیل کانون ها و مراکز فرهنگی استان اصفهان؛

جایگاه شرق اصفهان در مراسم های تجلیل و تمجید کجاست؟

در مراسم اختتامیه طرح غنی سازی اوقات فراغت، تجلیل ها بر مراکز و کانون های شهر اصفهان و هم چنین تعدادی از مراکز چند شهرستان و دستگاه های مسوول متمرکز شد و شرق اصفهان مانند سایر زمینه ها اینجا نیز به فراموشی سپرده شد.

به گزارش اصفهان شرق/ ولی الله عرب مختاری ، این نوشته یک خبر پوششی نیست، یک انتقاد تند هم نمی توان معنا کرد ولیکن به جهت برخی مراسمات مشابه، گفتن یک نقد کوتاه و منصفانه از این جلسه، نگاهی به برخی رفتارهای به ظاهر هیچ را طی سالهای اخیر نشان می دهد.

طرح غنی سازی اوقات فراغت به همت کانون های شرق اصفهان در تابستان 94 به خوبی انجام شد و این در حالی است که نقش هدفمند و پشتوانه ای جناب بازیگران مدیر کانون های فرهنگی استان را به شرق اصفهان و حضور در کانون های روستایی را فراموش نخواهیم کرد و جای بسی تقدیر و تشکر از وی را داریم.

لذا با این وجود، اندکی رفتارهای غیر عمدی که در ظاهر موضوع مهمی قلمداد نمیشود، گاها جوانان شرق اصفهان را به تامل وا می دارد.

در ابتدا بخشی از این مراسم را بازگو می کنیم تا بتوان اهمیت این جلسه و محتوای صحبت ها را به رسم رسالت رسانه ای خود منعکس کنیم.

مراسم اختتامیه طرح غنی سازی اوقات فراغت دستگاه های فرهنگی استان اصفهان عصر روز دوشنبه 20/7/94 در سالن هماش های مر کز صدا و سیمای استان اصفهان برگزار شد.

در این مراسم از مدیران مراکز فعال فرهنگی در طرح غنی سازی اوقات فراغت که در قالب طرح های آسمانی ها ، نشاط معنوی، جوانه های صالحین و هسته های فرهنگی جوانان توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد، اداره کل اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرا گردیده بود، تجلیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن خیر مقدم به مدعوین و میهمانان ، با تلاوت آیه 31 سوره اعراف ، گفت: در این آیه خداوند دستور داده است که برای رفتن به مسجد خود را زینت کنید که با بررسی تفاسیر مختلف مشخص می شود که منظور از زینت هم می تواند لباس زیبا و ظاهر آراسته و معطر باشد، ضمن این که عبارت عند کل مسجد به کار رفته و همه مساجد را شامل می شود و در پایان آیه توصیه به پرهیز از اسراف شده و بیانگر این است که بایستی از پوشیدن لباس فاخر و گرانقیمت پرهیز شود.

وی در ادامه به سرآمدی استان اصفهان در زمینه های مختلف اشاره و افزود: استان اصفهان در هر حوزه ای همچون صنعت و فرهنگ ورود پیدا کرده بسیار فعال بوده و در سطح ملی و بین المللی حرف برای گفتن دارد؛ کما این که شاهد هستیم در زمینه جوانان فعال، کانون های پویا، بقاع متبرکه و کانون های مسجد در کشور پیشتاز و ممتاز است.

طاهریان معاون فرهنگی ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، به عنوان میهمان ویژه این مراسم، با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در 19 مهرماه 91 در جمع علما و طلاب خراسان شمالی گفت: استان اصفهان اولین استانی بود که در لبیک به مطالبه مقام معظم رهبری دست به کار شد و شاه بیت کلام مقام معظم رهبری که همکاری بین کانون های فرهنگی هنری مسجد ، بسیج و امام جماعت بود، را عملی ساخت و در سال 92 مطالعات و مقدمات کار انجام و در سال 93 شاهد اجرای منسجم و موثر دستگاه های مختلف فرهنگی در استان اصفهان بودیم .

وی با بیان این که اصفهانی ها در بسیاری از زمینه ها الگو و پیشتاز هستند، گفت: در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری این استان مدل بسیار مطلوبی را ارائه کرد و افراد فارغ از این که برای چه دستگاهی کار می کنند، با محوریت مسجد فعالیت خود را برای خدا پیش می برند.

* شرق اصفهان کجاست!!!!

در این نشست در چند مرحله از تعدادی از کانون های فرهنگی هنری مساجد، کانون های فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی، مراکز قرآنی فرهنگی بقاع متبرکه و کانون ها تجلیل شد ولی متاسفانه علیرغم خیل کانون ها و مراکز فرهنگی و تعدد برنامه ها و فعالیت های فرهنگی در شرق اصفهان و حضور پرشور مدیران و فعالان فرهنگی این خطه محروم در این نشست، اسمی از کانون ها و مراکز فعال فرهنگی در شرق اصفهان نه تنها برده نشد بلکه تجلیلی هم از این عزیزان صورت نگرفت.

تجلیل ها بر مراکز و کانون های شهر اصفهان و هم چنین تعدادی از مراکز چند شهرستان و دستگاه های مسوول متمرکز شد و شرق اصفهان مانند سایر زمینه ها اینجا نیز به فراموشی سپرده شد و فعالان فرهنگی شرق که بخشی چشمگیری از مدعوین وحاضران مراسم را تشکیل می دادند، به دیده سیاهی لشکر دیده شدند.

2 نظر در مورد “جایگاه شرق اصفهان در مراسم های تجلیل و تمجید کجاست؟”

  1. علی دهقانی گفت:

    تشکر از آقای عرب مختاری بابت گزارش خوبشون

  2. حاج ولی گفت:

    سلام
    خدا قوت
    با تشکر از اصفهان شرق بابت درج این گزارش
    البته 7 خط اول 7 خط بازی شده و از نگارنده گزارش نیست.اما بالاخره احتمالا برای رساندن بهتر پیام شرقی ها اضافه شده است.
    در ضمن آقای بازیگران بزرگوار مسوول محترم کانون های شهرستان اصفهان هستند و هوای کانون های شرق را دارند و همه قدردان زحمات این سردار فرهنگی هستند.اما اینجا احتمالا قوه اش را نداشته اند که شرق از قلم و مداد و خودکار و خود نویس و و روان نویس و… افتاده. التماس دعا
    راستی یه تشکر هم از ابراز لطف علی آقای دهقانی چریک فرهنگی روستای محروم مزرعه عرب که از آنتن دهی تلفن همراه هم محروم است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.