سرویس: تولیدی » گزارش میدانی 12:08 - سه شنبه 21 مهر 1394

در همایش هیئت های مذهبی بخش بن رود مطرح شد؛

مجالس عزاداری امام حسین(ع) پاسخ گوی نیاز جوانان باشد

همایش مسئولان هیات مذهبی و ذاکرین اهل البیت(ع) با حضور مسئولان بخش بن رود با هدف ایجاد هماهنگی لازم در هر چه بهتر برگزار کردن مراسم ایام محرم و صفر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه، امام جمعه ورزنه در این مراسم در پاسخ به چرایی عزاداری برای سیدالشهدا بعد از هزار و چهارصد سال گفت: بی توجهی به غدیر سبب شد اهل سنت ماجرای غدیر و محتوای آن را انکار کرده و ماجرای خلافت انتخابی را پیش بگیرند اما نباید حادثه عاشورا به دست فراموشی سپرده شود چرا که به تعبیر امام خمینی رحمه الله علیه این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

*از حضور جوانان در زیر خیمه سالار شهیدان کمال استفاده را ببریم

حجت الاسلام  شامحمدی با ارائه برخی تذکرات به هیئت های مذهبی در برگزاری مراسم ها اظهار کرد: مسئولان هیئت و مداحان عزیز طبق آیه71سوره اسراء پیشوایان مردم هستند و باید مراقب باشند با انحرافات در عزاداری جوانان تشنه معارف را منحرف نکنند.

وی با بیان این مطلب که تبیین اهداف امام حسین(ع) از وظایف هیئت امنا مجالس عزاداری است، افزود: باید همچون حضرت زینب سلام الله علیها طی طریق کرده و حرکت نماییم و مانند خطاط که در هنگام خطاطی یک نگاهش به نوشتار خود و یک نگاهش به خط الگو است، در تبین اهداف امام حسین علیه السلام نگاهمان به زینب سلام الله علیها باشد.

IMG_8918

امام جمعه شهر ورزنه بیان کرد: در روضه خوانی از اینکه نام ائمه اطهار غیر محترمانه به کار رود به جد پرهیز شود و از فرصتی که جوانان در اختیار مداحان می گزارند خوشحال و نهایت استفاده را در ارائه محتوای مناسب به کار ببندید زیرا مجلس روضه آنها پاسخ گوی نیازهای جوانان باشد نه اینکه خود ایجاد شبهه کند.

وی با توجه به برخی مطالب تهی و کم اهمیت در برخی منابر عزاداری اذعان کرد: مداحان نباید درعزاداری به مطالب تهی و کم اهمیت رو بیاورند به عنوان نمونه یکی از آسیب های عزاداری پرداختن به زیبایی ظاهری اهل بیت است در حالیکه زیبایی ظاهری ملاک نیست.

شامحمدی استفاده مداحان از کتبی نظیر نفس الهموم و بحار الانوار استفاده برده و تعزیه خوانان طبق اقتضائات زمان کار خود را ترقی دهند و از محتوای نامناسب بپرهیزند.

*در عزاداری ها اخلاص در عمل را به کار ببندید

مسئول اداره تبلیغات اسلامی ورزنه در جمع مسئولان هیئات مذهبی و ذاکرین اهل البیت گفت: منصب نوکری اهل بیت مدالی است که با هیچ ملاک و معیاری قابل ارزیابی نیست.

حجت الاسلام هاشمی اخلاص را راس امور دانست و اظهار کرد: زمانی نوکری اهل بیت ارزش دارد که همراه با اخلاص باشد لذا هیئات مذهبی باید پایگاه وحدت باشد چون بزرگترین پایگاه وحدت مساجد و حسینه ها هستند.

IMG_8908

وی تاکید کرد: سعی کنید کار برای خدا باشد که اگر عزاداری شما رنگ خدایی به خود گرفت تا ابد در اذهان ماندگار است.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی در پایان افزود: مسئولان هیات مذهبی از روحانیون محترم و ذاکرین اهل البیت مطالبه داشته باشند که پیرامون موضوعات روز و مشکلاتی که در جامعه وجود دارند من جمله بحث اعتیاد، حجاب، عفاف و اسیب های شبکه های اجتماعی برای مردم به خصوص جوانان بحث کنند.

*رعایت احترام و نظم را در مراسم عزاداری مد نظر قرار دهیم

IMG_8980
سرگرد دهقان فرمانده نیروی انتظامی نیز در این مراسم بیان کرد: هنگامی که دسته جات عزاداری اقدام به کوبیدن طبل، سنج و صداهای بلند در حین عزاداری می کنند باعث آزار و اذیت مردم به ویژه بیماران و سالخوردگان می شود و این مورد پذیرش آقااباعبدالله(ع) نیست.
وی همچنین خواستار رعایت احترام، نظم و انظباط، دوری از درگیری و نزاع، دقت در توزیع نذورات و ذبح قربانی ها و رعایت ساعات تعیین شده برای آغاز و پایان حرکت دسته جات عزاداری از مسئولان و دست اندرکاران هیئات مذهبی شد.

IMG_8890 IMG_8905 IMG_8934 IMG_8937 IMG_8968 IMG_8976

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.