سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 00:16 - سه شنبه 21 مهر 1394

استاندار اصفهان تاكيد كرد:

مديران دستگاه هاي اجرايي مكلفند برش استاني اقتصاد مقاومتي را تهيه و تدوين كنند

دكتر رسول زرگرپور اظهارداشت: مديران دستگاه هاي اجرايي مكلفند سياست هاي 24 گانه ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري و مصوبات شوراي اقتصاد در خصوص عملياتي نمودن اقتصاد مقاومتي را به دقت مرور كنند و در قالب مصوبات فرادستي برش هاي استاني را در هر دستگاه تهيه و تدوين كنند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري اصفهان، دكتر رسول زرگرپور در جلسه ي ستاد استاني راهبري و مديريت اقتصادي مقاومتي گفت‌: در ملاقاتي كه اعضاي هيئت دولت و رئيس جمهور در هفته ي دولت با رهبر معظم انقلاب داشتند ايشان راجع به اجرايي نشدن اقتصاد مقاومتي در همه ي شئون برنامه ريزي و اقتصادي كشور گلايه مند بودند.

استاندار اصفهان با بيان اينكه ايشان بر تشكيل ستاد راهبري و برنامه ريزي تحت عنوان ستاد فرماندهي در دولت تاكيد داشتند، اظهارداشت‌: بر اساس اصل 138 قانون اساسي نيمه ي دوم شهريور ماه ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي به رياست معاون اول رئيس جمهور وبا حضور تعدادي از وزرا و روساي دستگاه هاي مختلف ايجاد شد.

رسول زرگرپور افزود: در اين جلسه اهدافي براي اين ستاد تعيين شد كه از بندهاي آن مي تواند به تشكيل ستاد مشابهي در هر استان با مسئوليت استاندار و عضويت دستگاه هاي متناظر عضو ستاد مركزي اشاره كرد.

وي با بيان اينكه دستگاه ها موظفند برنامه هاي اقتصاد مقاومتي هر دستگاه را در برش استاني تهيه كنند، اظهارداشت: استانداران موظفند برنامه هاي عملياتي اقتصاد مقاومتي استان خود را با هماهنگي و همكاري دستگاه هاي ذيربط تهيه و به ستاد ارائه دهند.

زرگرپور با اشاره به اينكه برخي از دستگاهها با قوت فعاليت هاي خود را جلو برده اند و تاحدودي برنامه هاي خود را تهيه كردند، تصريح كرد: قسمت اعظم دستگاه ها ي ديگر متاسفانه تا امروز به مطلب ورود پيدا نكرده اند و نياز است كه ما جبران مافات كنيم به همين دليل پيش بيني شده است كه هر 15 روز يكبار اين ستاد تشكيل شود.

وي اضافه كرد: دستگاه ها بايد ضمن فرهنگ سازي كه بين مديريت ها و كارشناسان خود مي كنند آخرين توليدات ملي دستگاه خود را نيز ارائه دهند و توسط كارگروه هايي برش استاني آن ها را تهيه كنند و با ارائه به اين ستاد، برنامه ها را مورد تصويب قرار دهند و استانداران نيز موظفند ماهانه گزارش كار ستاد استاني را به ستاد مركزي ارائه نمايند.

استاندار اصفهان با بيان اينكه اقتصاد مقاومتي يك راه حل برون رفت از شرايط اقتصادي موجود در كشور است، عنوان نمود: اقتصاد مقاومتي يك اقتصادي رياضتي و جنگي نيست بلكه يك اقتصادي است كه به گونه اي اركان اقتصاد را مقاوم مي سازد كه هرگونه تنش داخلي و بيروني و تحريم و هر گونه مسائل تخريب كننده را مي تواند به دليل مقاومت و قوامي كه پيدا كرده است در خود حل كند و اقتصاد را از اين فرازونشيب ها نجات دهد.

مدير ارشد استان با بيان اينكه برخي كارهاي روزمره ي خود را تحت عنوان اقتصاد مقاومتي ارائه مي دهند، افزود: اقتصاد مقاومتي با رويكردي جديد ارائه شده است و لذا سياست هاي جديد و اقدامات جديدي را مي طلبد.

رسول زرگرپور اظهارداشت: 8 شاخصه ي مشخص براي اقتصاد مقاومتي تعيين شده است كه مواردي از جمله مردمي بودن، صادراتي بودن، درونزا و برونگرا بودن و مقوله هاي نظير اين را شامل مي شود و لذا مرور سياست هاي 24 گانه ي مقام معظم رهبري و مصوبات شوراي عالي اقتصاد در اين خصوص بسيار مهم است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.