سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 13:39 - دوشنبه 20 مهر 1394

به دنبال پیگیری حق الزحمه طرح سالک بخش جلگه مطرح شد؛

انتظار برای دریافت پولی که حق زحمت 47 روزه است/ پرداخت حق الزحمه طرح سالک با تامین اعتبار

رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت: با تامین اعتبار در اولین فرصت حق الزحمه ها پرداخت می شود و نیروهای حاضر در طرح 47 روزه بدانند که همه ما پیگیر رسیدن به حقشان هستیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ به دنبال دریافت برخی نظرات پیرامون عدم پرداخت حق الزحمه نیروهای شرکت کننده در طرح مبارزه با بیماری سالک در بخش جلگه بر آن شدیم تا پیگیری های رسانه ای در جهت رساندن صدای جوانان هرندی تا حصول نتیجه مطلوب را انجام دهیم.
با توجه به موقیعت جغرافیایی شرق اصفهان و وجود بیابان در اکثر مناطق روستایی و شهری بخش های بن رود، جرقویه و جلگه بیماری سالک شیوع چشم گیری دارد به گونه ای که با آغاز بهار چهره ی شهروندان به نیش پشه خاکی حالت طبیعی خود را از دست می دهد و لیکن این در حالی است که با اندکی همت در مسئولان و اقدامات پیشگیرانه می توان از بروز این حالات جلوگیری کرد.

*کنترل بیماری سالک با بسیج همگانی
سال ۹۳ متاسفانه بنا به نبود اعتبارات در جهت جونده کشی آمار شیوع بیمار سالک نسبت به سال ۹۲ کمی بالاتر رفت و این به گونه ای بود که بسیج برای حضور داوطلبانه اعلام آمادگی کرده بود.

دکتر ترک زاده در فروردین ماه سال جاری از آغاز طرح جونده کشی در شرق اصفهان خبر داد و افزود: خوشبختانه با همکاری فرماندار اصفهان و پیگیری های صورت گرفته بحث اعتبارات در خصوص اقدامات عملی پیشگیرانه انجام شده و تخصیص اعتبار صورت گرفته است.

رییس بهداشت شماره یک اصفهان افزود: با مجوز معاونت بهداشت و رییس مرکز بهداشت استان کانون هایی که با حداکثر جونده ماجه هستند جونده کشی خواهد شد تا بتوان کنترل مطلوبی در شیوع بیماری سالک در شرق اصفهان داشته باشیم.

رییس بهداشت شماره یک شهرستان اصفهان در پاسخ به این سوال که در بحث لانه کوبی موش ها در مناطق شرق اصفهان چه اقداماتی انجام می شود، تصریح کرد: در این خصوص باید بودجه لازم توسط مدیریت بحران استانداری اختصاص یابد تا بتوان در بحث لانه کوبی و جونده کشی حرکت کنیم.

10100
*طرح 47 روزه به بهترین نحو برگزار شد
با مشارکت بسیجیان، این طرح در 4 دوره از اواسط اردیبهشت ماه اغاز شد و بنا به توصیه ائمه اطهار، حق الزحمه ها قبل از انجام طرح از سوی بهداشت مشخص شد تا بتوان با قول های داده شده در تامین اعتبار مالی مناسب، طرح بدون حاشیه به پایان برسد.

لیکن پس از چهار مرحله از حضور فعال بسیجیان که شامل جوانان و برخی پیرمردهای هرندی بود، هنوز پولی بابت حق الزحمه دریافت نشده و این مساله باعث گردید تا پیگیری ها در این خصوص از سوی افراد حاضر در طرح با جدیت تا حصول نتیجه دنبال شود.

یکی از افراد پیگیر در این طرح که نخواست نامش برده شود به خبرنگار ما گفت: جوانان بیکار با مدارک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس به امید اینکه مبلغ این طرح بتواند گره کوچکی از مشکلاتشان باز کند، با اشتیاق ورود پیدا کردند ولی متاسفانه و با وجودی که قبلا از سوی مسئولان وعده تامین اعتبار داده شده بود، هیچ پولی به حسابشان واریز نشد.

وی با گلایه مندی از برخی اقدامات، ادامه داد: شنیده ها حاکی از آن است که حق الزحمه حسن آبادی های شرکت کننده در طرح سالک پرداخت شده است و مگر غیر از این است که همه برای هدفی مشترک در این طرح شرکت کرده بودیم.

جوان حاضر در طرح سالک بخش جلگه افزود: پیگیری ها را تا بهداشت شماره یک و همچنین فرمانداری اصفهان و همچنین نامه نگاری با دکتر کامران انجام داده ایم ولی تا امروز هیچ نتیجه ای عاید ما نشده است ولی باید این نکته مد نظر قرار گیرد که اگر این بد قولی ها در پرداخت ها ادامه یابد، حضور جوانان به مراتب با شوقی کم تر از امسال در این عرصه های خودجوش مشاهده می شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیج پس از درخواست مرکز بهداشت، نیروهای داوطلب را به این طرح فرا می خواند و باید ارگان های مربوطه این حق را به افراد شرکت کننده بدهند که مطالبه گری کنند نه اینکه ارگانی، ارگان دیگر را مسئول پرداخت بداند و پاسخی درست برای ما نداشته باشند.

*در اجرای این طرح همه پیگیر بودند
طی تماس تلفنی با فرماندار اصفهان و پاسخ گویی مسئول دفتر وی، مقرر شد تا پیغام رسانه مبنی بر عدم پراخت حق الزحمه و نیاز نیروها به پول وعده داده شده، به اطلاع شخص فرماندار رسانده شود.

وی از پیگیری های فرمانداری در این خصوص و هماهنگی های انجام گرفته برای هرچه بهتر برگزار کردن این طرح خبر داد و گفت: هماهنگی های لازم قبل و حین برگزاری طرح مبارزه با بیماری سالک انجام شد و با تامین اعتبار، هزینه ها قطعا پرداخت می شود.

*حضور داوطلبانه بسیجیان را در نظر بگیریم
برادر پاسدار امینی فرمانده حوزه بسیج امام حسن مجتبی(ع) شهر هرند در گفتگو با اصفهان شرق گفت: طی هماهنگی های انجام گرفته مقرر شد تا بهداشت و فرمانداری هماهنگی لازم در خصوص تامین اعتبار را داشته باشند و بسیج نیروهای داوطلب را به طرح اعزام کند که این اقدام ها به نحو مطلوب به انجام رسید.

وی اظهار کرد: برخی پیرمردهای حاضر در طرح، گاها با مراجعه به حوزه بسیج و تماس با مسئولان نیازمندی خود را به حق الزحمه طرح امسال اعلام می کنند و از مسئولان خواستار رسیدگی و پرداخت سریع حق الزحمه هستیم.

امینی در پایان افزود: مسلما با اجرای طرح مبارزه با سالک، آمار افرادی که در معرض نیش پشه قرار میگیرند به مراتب کم تر از سال قبل است و می طلبد تا همه ارگان ها در این خصوص ورود پیدا کنند تا این طرح همه ساله با امادگی کامل به انجام برسد.

aradioii
*با تامین اعتبار در اولین فرصت حق الزحمه ها واریز می شود
دکتر ترک زاده در این خصوص با اشاره به پیگیری های بسیار مسئولان حوزه بهداشت و همچنین شخص فرماندار در این خصوص گفت: بحث برنامه مبارزه با سالک مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بود که به لطف خدا به صورت جونده کشی انجام شد و با توجه به مصوبه کارگروه به این طرح ورود پیدا کردیم.

مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان باذکر بودجه در نظر گرفته شده در این طرح اظهار کرد: اعتبار 500 میلیون تومانی از سوی فرمانداری به مرکز بهداشت شماره یک و دو داده شد ولی به جهت اینکه کانون های تحت پوشش بهداشت شماره یک، حدود 2 برابر بهداشت شماره دو بود و با توجه به دستور وارد شده در 4 مرحله، اعتبارات قول داده شده، اختصاص نگرفت.

وی افزود: خرید سم، خرید لباس و پوتین نیروها و همچنین حق الزحمه کارشناس ناظر هم جز دیگر هزینه های طرح است که هنوز پرداخت نشده و 377 میلیون بدهی داریم.

ترک زاده با اشاره به اینکه از نزدیک شاهد تلاش نیروها و علی الخصوص افراد مسن و زحمت کش بوده ام، خاطرنشان کرد: با تامین اعتبار در اولین فرصت حق الزحمه ها پرداخت می شود و نیروهای حاضر در طرح 47 روزه بدانند که همه ما پیگیر رسیدن به حقشان هستیم.

********************************

به گزارش اصفهان شرق، امید آن داریم تا به زودی شاهد تحقق اعتبارات این بخش و پرداخت حق الزحمه ها باشیم. جوانان در سایه نبود اشتغال دائمی و به جهت تامین برخی نیازهای زندگی داوطلبانه و خودجوش در طرح مذکور شرکت کردند و می طلبد مسئولان امر در پیگیری ها سرعت دهند تا این عزیزان، زمان 47 روزه حضور در طرح را به نوعی، هدر دادن وقت خود تلقی نکنند.

گزارش از: زهرا شجاعی

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “انتظار برای دریافت پولی که حق زحمت 47 روزه است/ پرداخت حق الزحمه طرح سالک با تامین اعتبار”

  1. حاج ولی گفت:

    سلام
    پس دولت محترم که شعار اصلی اش موضوع بهداشت و سلامت و درمان است، چطور پول کارگرای بیچاره پرداخت نشده
    هزینه درمان سالک برای دولت خیلی بیشتر از حقوق کارگران است مسوولان عزیز توجه ویژه بنمایند سال های بعد هم باید این طرح اجرا شود و کمک این کارگران عزیز لازم است. این طرح در جرقویه سفلی ابتدا با همت و هماهنگی مسوولان محلی و کمک و مساعدت آنها کلید خورد بعد مرکز بهداشت شماره 2 وارد میدان شد. امیدواریم ثمره اش کاهش ابتلا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.