سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 01:59 - شنبه 18 مهر 1394

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

جرای قانون “از کجا آورده ای” راه تحقق اقتصاد مقاومتی

دکتر کامران گفت: تا زمانی که مسئولان جامعه زندگی اشرافی داشته باشند، اقتصاد مقاومتی تحقق نخواهد یافت.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی اصفهان شرق با اشاره به ترویج زندگی اشرافی در بین مسئولان گفت: تا زمانی که زندگی اشرافی گری در بین مسئولان جامعه رواج داشته باشد نباید انتظار وقوع اقتصاد مقاومتی را داشته باشیم.

دکتر حسن کامران دستجردی با بیان زمینه های اشرافی گری در جامعه، اظهار کرد: برخی زمینه های اقتصاد، گاها از اشرافی گری ایجاد می شود و در این صورت باید این نکته را مد نظر قرار داد که اقتصاد مقاومتی در این شرایط رخ نمی دهد.

وی با توجه به اینکه در کشور ما قانون از کجا آورده ای اجرا نمی شود، افزود: اجرای قانون از کجا آورده ای به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در زمینه رسیدگی به مشکلات و موانع شهرک های صنعتی، خاطرنشان کرد: آنچه باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد، واگزاری زمین ارزان قیمت در شهرک های صنعتی مناطق محروم به سرمایه گذار است تا رغبت کافی برای راه اندازی صنعت را از ابتدا در وی ایجاد کنند.

وی اذعان کرد: در مناطق محروم شخص سرمایه گذار تا مدت 10 سال از پرداخت مالیات معاف است و این از موارد تشویقی در راستای ورود سرمایه گذار به این مناطق باشد.

کامران با اشاره به اینکه مسئولان سازمان صنعت و معدن اصفهان به کمک مناطق محروم بشتابند، گفت: مسئولان باید به گونه ای رفتار کنند که افراد رغبت ورود به بخش صنعت مناطق محروم را داشته باشند و این امر در سایه حمایت، واگزاری زمین ارزان قیمت و معافیت مالیاتی محقق می شود.

وی با توجه به خشکسالی های اخیر در شرق اصفهان و مشکلات عدیده برای مردم این مناطق تصریح کرد: در مناطقی که جز کشاورزی شغلی مناسب برای جوانان نیست، باید با تدبیر صحیح و با ورود صنعت مورد نیاز، جبران مافاتی برای مناطق در نظر گرفت.

گفتنی است چندی قبل دکتر کامران در گفتگوی اختصاصی با این رسانه با اشاره به بحث مطرح شده در رابطه با اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: باید اقتصاد مقاومتی ابتدا در عمل مسئولان هویدا شود و بعد از آن از مردم در این زمینه توقع داشت.

وی با توجه به اینکه نباید دید شعار گونه به واژه ی اقتصاد مقاومتی داد، گفت: سفره های مسئولان باید در راستای اقتصاد مقاومتی باشد و حداقل برای یک بار مانند فقیران جامعه سفره هایی نظیر آنان داشته باشند تا در تحقق اقتصاد مقاومتی گام بر داریم و متاسفانه این در حالی است که برخی سفره ها هنوز رنگین است.

نماینده مردم اصفهان به برخی هزینه های جاری اشاره و افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی باید هر ۳ قوه وارد شوند و در این راه هزینه های جاری و خارج از شمول را حذف کنند و این در صورتی است که ما در بحث جهیزیه فردی نیازمند نمی توانیم کمک شایانی انجام دهیم.

وی در پایان، حذف یورو به عنوان ارز خارجی را در مسافرت های مسئولان در جهت اقتصاد مقاومتی مهم خواند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.