سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 05:10 - جمعه 17 مهر 1394

امام جمعه موقت شهر نصرآباد:

دشمن درصدد از بین بردن اعتقادات ماست

حجت الاسلام مهدی عرب صالحی گفت: نفوذ دشمن به خاطر پول و سرمایه نیست ،چیزی که دشمن از آن می ترسد و از آن چوب خورده اعتقادات ماست.

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی، حضرت حجت الاسلام و المسلمین مهدی عرب صالحی، امام جمعه موقت شهر نصرآباد، در خطبه اول نماز جمعه این هفته ، پس از سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛ در ادامه مباحث قبلی خود پیرامون امامت گفت: اعتقاد ما شیعیان بر این است که امام منصوب از طرف خداوند است ، و مردم قدرت انتخاب امام را ندارند، و تفاوت نظر ما با اهل سنت در همین زمینه است ، که ما در این زمینه دلایل عقلی و روایی و هم مستندات قرآنی داریم که در این خطبه با استفاده از آیات قرآن کریم این موضوع را ثابت می کنیم.
وی با بیان این که امامت مقامی است که خداوند به بندگان خاص خویش عطا می نماید، با اشاره به آیات 26 تا 37 سوره طه و حدیث منزلت گفت: در آیات مذکور حضرت موسی علیه السلام از خداوند می خواهد که برادرش هارون را یاور او قرار دهد و خدا خواسته او را اجابت می کند و حضرت محمد صلی الله علیه و آله در حدیث منزلت خطاب به مولای متقیان می فرماید که جایگاه تو نسبت به من مانند منزلت هارون به موسی است، جز این که بعد من پیامبری نیست؛ که نتیجه می گیریم همان گونه که هارون را خداوند به عنوان یاور و جانشین حضرت موسی برگزید، حضرت علی علیه السلام را نیز خداوند به مقام امامت و جانشینی آخرین پیامبر خویش برگزیده است.
IMG_20151009_122836
نامبرده با تلاوت این فرموده خدای متعال که می فرماید: « و جعلناهم ائمه یهدون بامرنا » گفت: این عبارت قرآنی که پروردگار متعال درباره تعدادی از پیامبران که به مقام امامت نائل شده اند ، بیانگر این است که اعطای مقام امامت از طرف خداوند متعال است.
وی با قرائت آیه 55 سوره پنجم قرآن کریم که به آیه ولایت مشهور است و به گواهی اهل تسنن و تشیع در شان حضرت علی علیه السلام نازل شده است ، و استناد به آیات 67 و 3 سوره مائده که به آیه تبلیغ و آیه اکمال دین شهرت دارند، گفت : خداوند در آیه تبلیغ خطاب به پیامبر بزرگوار می فرماید « بلغ ما انزل الیک من ربک : آن چه که پروردگارت بر تو نازل کرده به مردم ابلاغ کن.» و در ادامه همین آیه می فرماید که اگر این کار یعنی ابلاغ امامت حضرت علی علیه السلام را انجام ندهی رسالت پیامبری خود را به جای نیاورده ای. ضمن این که پس از ابلاغ این پیام الهی و اعلان انتصاب مولای متقیان به امامت امت و جانشینی پیامبر آیه اکمال دین نازل شد و در آن تصریح شد که با این ابلاغ و در سایه امامت امیرالمومنین علیه السلام دین کامل و نعمت الهی تمام شد و خداوند دین اسلام را برای مردم پسندید .
وی دلیل دیگری از ا انتصابی بودن امامت را پاسخ پیامبر در جواب گروهی از مردم دانست و گفت: گروهی منافق و حسود، پس از اعلان ولایت و امامت امام علی علیه السلام، که نتوانستند نفاق و حسادت خود را کنترل کنند ، خدمت پیامبر آمدند و از آن حضرت خواستند که کس دیگری را به جای پسر عموی خود به جانشینی خود برگزیند، که پیامبر فرمودند: من او را انتخاب نکرده ام که بتوانم او را عوض کنم. او منتصب و منتخب خداوند است .
امام جمعه موقت نصرآباد در خطبه دوم نیز نمازگزاران را به تقوای الهی ، انجام واجبات و ترک محرمات سفارش نمود و افزود: تقوا وجود انسان را روشن و او را بصیر می گرداند و در تمام کارها و برنامه ها به او آرامش می دهد.

IMG_20151009_123129
نامبرده سپس به تشریح شان نزول آیه مباهله و ماجرای این روز تاریخی ، نزول آیه ولایت در شان امام المتقین ، و شان نزول سوره انسان ( هل اتی…) پرداخت و با اشاره به نام گذاری این روز به نام روز خانواده گفت: خانواده نمونه عالم خانواده امیرالمومنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما است . اگر بخواهیم در خانواده انسایی کریم و بزرگوار باشیم و چنین انسان هایی تربیت کنیم ، تنها در سایه تقوا چنین چیزی میسر است ، چرا که آفریننده ما در قرآن کریم می فرماید: « ان اکرمکم عند الله اتقیکم : به درستی که گرامی ترین شما نزد خدا با تقواترین شماست.»
خطیب مذکور با ضروری خواندن پایه گذاری خانواده بر مبنای تقوای الهی و تداوم زندگی تا پایان عمر بر این اساس ، گفت: بزرگی انسان به مال و منال و پست و مقام نیست. اگر بخواهیم در چشم مردم بزرگ شویم باید ابتدا در چشم خداوند دیده شویم؛که تنهاترین راه آن تقواست. اگر متقفی باشیم هم مردم مارا می خواهند ،هم خدا.
این مدرس حوزه علمیه با بیان این که اصل در زندگی برای همه اعضای خانواده باید برگرفته از خانواده امیرالمومنین و بر پایه دینداری باشد؛ گفت: اگر می خواهیم زندگی آرام داشتنه باشیم ، باید به دور از تجمل ، و در حد خود زندگی کنیم ، زندگی که بخواهد با چشم و هم چشمی بزرگ شود ؛روزی خراب خواهد شد. اگر بخواهیم در زندگی وخانواده ما آرامش باشد، باید برخی خواسته ها را همه اعضای خانواده کنار بگذارند، صبر و تحمل در برابر کمبودها و مشکلات لازمه زندگی است. باید در زندگی گذشت ، ایثار ، احترام به همدیگر و کمک افراد توانمند به اعضای نیازمند فرهنگ شود.
عرب صالحی در ادامه با اشاره به 17 مهر ماه که روز تکریم بازنشستگان نام گذاری شده است، گفت: بازنشستگان عمری زحمت کشیده اند و باید مورد احترام باشند، و زحمات آنها فراموش نشود.
امام جمعه موقت نصرآباد سپس به آغاز ماه محرم از اواخر هفته آینده و در پی آن ماه صفر اشاره کرد و گفت: همان گونه که امام (ره) علیه فرمودند :«محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.» و به برکت خون امام حسین علیه السلام همه مردم با افکار و سلایق مختلف در هیات ها و مجالس عزاداری ابا عبدالله الحسین علیه السلام شرکت می کنند. و برای غربت و مظلومیت آن امام همام اشک می ریزند که این اشک گناهان را می بخشد.اما آنچه مهم است این است که سعی کنیم در هیات ها و مساجد بیشترین استفاده را از معارف اهل بیت ببریم و شور حسینی ما همراه با شعور حسینی بشود تا اثرات آن بیشتر شود.
بازگشت ابدان مطهر تعدادی از جانباختگان حادثه منا به کشور در هفته گذشته و تشییع با شکوه و با عظمت و برگزاری مراسم بزرگداشت این عزیزان در شهرها و روستاها از طرف مقام معظم رهبری و طلب مغفرت برای آنها مطلب دیگری بود که امام جمعه موقت نصرآباد درباره آن سخنرانی کرد، و افزود : آل سعود بی کفایت و بی لیاقت . تو که نمی توانی یک عمل حج را مدیریت کنی ، چگونه ادعای ام القرای جهان اسلام بودن را داری؟ به مردم مظلوم یمن حمله می کنی ، عروسی مردم بی پناه و فقیر را عزا می کنی؛ تو خادم الحرمینی نیستی ، تو خائن الحرمینی. ان شاء الله خداوند ریشه آنها را از زمین بردارد و نابود کند. اینها همان آل ابوسفیان و آل یزید و معاویه اند.خیلی جسارت کردند.ولی همین که رهبر عزیز و فرزانه انقلاب یک نهیب زدند خودشان را جمع کردند.
وی با انتقاد شدید از حکام آل سعود به خاطر حمله ددمنشانه به دستور امریکا و اسرائیل به یمن گفت: حکام سعودی می گویند در مقابل مردم مظلوم یمن طوفان عربی به راه انداخته ایم؛ شما اگر مردید یک فشنگ به سمت اسرائیل شلیک می کردید، یه فشنگ به این فلسطینی های بیچاره می دادید که هم سنی و هم عرب هستند کمکی به آنها می کردید.
نامبرده در ادامه با قرائت و تشریح فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دست اندرکاران کنگره شهدای شهرکرد گفت: : معظم له فرمودند : « سست کردن اعتقادات از برنامه های لشکر سیاسی و فرهنگی دشمن است…. ترویج مفاهیم جهاد ، شهید و شهادت و صبر برای خدا می تواند توطئه دشمن را خنثی کند.» دشمن در پی گرفتن فرهنگ ماست که مردم و مسوولان باید دقت کنند و در راستای ترویج این کلیدهای اساسی انقلاب و نظام قدم های بیشتر و موثری را بردارند.
وی همچنین به دیدار فرماندهان نیروی دریایی سپاه و خانواده های آنها با فرمانده معظم کل قوا اشاره کرد و با تبیین بخش هایی از فرمایشات معظم له در این دیدار، گفت: به فرموده حضرت آقا عده ای با سهل اندیشی و نگاه عوامانه مذاکره با شیطان بزرگ را توجیه می کنند، و با برداشت اشتباه از وقایع تاریخ اسلام به مذاکره ائمه با مخالفان امامت اشاره می کنند ، در حالی که امامان معصوم با دشمنان مذاکره به معنای معامله نداشتند، بلکه به دشمن نهیب زدند، اگر امام حسین علیه السلام در مقابل آنها کوتاه می آمد و می گفت کاری به کار شما ندارم ، هرگز با اباعبدالله کاری نداشتند، شعار و حرف ما به دشمن همان حرف ابا عبدالله است« هیهات منا الذله ». یعنی اگر شما می خواهید دنیای ما را بگیرید، بگیرید اما ما زیر بار ذلت نمی رویم.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: « مذاکره با امریکا ممنوع است، زیرا این مذاکره نه تنها هیچ نفعی ندارد، بلکه ضررهای بی شماری نیز دارد. گفت: شعار ” نه سازش، نه تسلیم، نبرد با امریکا” به خاطر یک مساله سیاسی نیست، بلکه به خاطر مساله اعتقادی ماست.به خاطر دین ماست. قرآن به پیامبر می فرماید یهود و نصاری از تو راضی نمی شوند مگر این که از آنها تبعیت کنی. دشمن می خواهد اعتقادات ما را از ما بگیرد، هدف دشمن این است که مردم ما مثل مردم کوفه به خاطر دنیای ناچیز امام خود را تنها بگذارند.دینشان را رها کنند.دشمن می خواهد به جای دفاع از مظلوم ما مدافع ظالم باشیم. به جای روحیه گذشت ، ایثار و شهادت طلبی ، تلاش و کوشش جوانهای ما افراد خوش گذران ، عیاش ، شهوتران ، تنبل ، خود خواه ، مغرور و متکبر بار بیایند. آقا فرمودند که دشمن لشکر سیاسی و فرهنگی به میدان آورده است. دقت کنید نفوذ دشمن به خاطر پول و سرمایه نیست ،چیزی که دشمن از آن می ترسد و از آن چوب خورده اعتقادات ماست.باید حواسمان باشد تولی و تبری جز فروع دین ماست. الحمدلله مردم ما حواسشان هست و دشمن این آرزو را به گور خواهد برد.
وی در ادامه به نمونه ای از روحیه ایثار و گذشت مردم کشور و عشق و پای بندی آنها به ولایت اشاره کرد و گفت: در زمان دفاع مقدس مادری که 4 فرزند دلبندش در جبهه جنگ شهید شده بودند ، به دیدار امام خمینی ( ره) رفت و در این دیدار عکس فرزندانش را یکی یکی نشان می داد و توضیح می داد که در چند سالگی، در کدام منطقه و در کدام عملیات به شهادت رسیده اند که ناگاه متوجه اشک ریختن امام شد و بلافاصله عکس ها را جمع کرد و گفت :« من بچه هایم را فرستادم تا اشک شما را نبینم.» آری مردم ما ثابت کردند که شیعیان همان آقایی هستند که فرمود اگر همه دنیا یک طرف باشد و من علی یک طرف با همه آنها مقابله می کنم.در جنگ هشت ساله همه دنیا یک طرف و ما یک طرف بودیم و پیروز شدیم . در مقابل فتنه 88 حماسه 9 دی را مردم ما آفریدند و این را به دشمن گفته اند و می گویند : ما هیچ وقت دست از ارزش ها و ولایت برنخواهیم داشت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.