سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 16:04 - جمعه 17 مهر 1394

امام جمعه شهر محمدآباد:

راه مبارزه و مقاومت علیه استکبار را همانند سالار شهیدان در پیش گیریم

حجت الاسلام هاشمی گفت: سیره امام حسین(ع) قیام و مبارزه در برابر ظلم و فساد بود و ما نیز اگر شیعه اباعبدالله هستیم و ادعای پیروی از حضرت را داریم، باید در برابر دشمان اسلام مانند امام حسین(ع) راه مبارزه و مقاومت را در پیش بگیریم.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از محمدآباد، امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه نماز جمعه در ادامه بحث حسد گفت: در روایات معصومین علیهم السلام تعبیرات هشدار دهنده ای دربارۀ خطرناک بودن حسد وارد شده و به عنوان ریشه تمامی رذایل اخلاقی نام برده می شود.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) در این خصوص، از حسد به عنوان ام الرذایل نام برد و اظهار کرد:  برخی گناهان حالت تولیدی و زایش دارد که حسادت یکی از آنها است و توسط آن، تهمت، دروغگویی، نفاق، غیبت و نابودی دیگران به وجود می آید.

وی با توجه به هشداری که در کلام معصومین آمده است، حسد را از آفات دین نام برد و افزود:  وقتی ریشه رذایل در جان و روح انسان جا گرفت و دین و ایمان را آفت زده کرد، انسان دنیا و آخرتش را از دست می دهد.

هاشمی سومین هشداری را که در روایت اهل بیت در مورد حسد آمده را ریشه کفر بودن حسد عنوان کرد.

وی در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به روز نیروی انتظامی از خدمات این نیرو در راستای امنیت قدردانی و گفت: نیروی انتظامی کشور در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته و به یک نیروی قدرتمند در حفظ امنیت کشور تبدیل شده است.

امام جمعه شهر محمداباد با توجه به در پیش بودن ماه محرم از این دو ماه به عنوان ماه های سرنوشت ساز در تاریخ اسلام نام برد و نمازگزاران را به حفظ ارزش های عاشورایی سفارش کرد.

وی با ذکر دو نکته در باب محرم، اذعان کرد: خودسازی و ارتقای معنویت با کمک گرفتن از شهدای کربلا و پرورش اخلاص در خود از نکات حائز اهمیت در این ماه است زیرا ماه محرم صرفاً برای عزاداری صوری نبوده، بلکه ماهی است که انسان می تواند به سیر و سلوک معنوی بپردازد.

هاشمی کسب معرفت دینی را یکی دیگر از نکات مهم عنوان و افزود: ماه محرم فرصت مناسبی برای بیان معارف دینی و فرا گرفتن آن است و افرادی که مسئولیتی دارند در هر مجلس عزاداری، مقداری از وقت را به بیان معارف دینی اختصاص دهند.

وی تاکید کرد: لازم است در ماه محرم فلسفه قیام امام حسین(ع) و اهداف حضرت بیان شود تا افراد مقرض نتواند برای فریب افکار دوستداران اهل بیت در حادثۀ کربلا تحریفی ایجاد کنند.

امام جمعه در پایان با ذکر این مطلب که شیعیان باید راه مبارزه و مقاومت در برابر استکبار را در پیش گیرند، خاطرنشان کرد: سیره امام حسین(ع) قیام و مبارزه در برابر ظلم و فساد بود و ما نیز اگر شیعه اباعبدالله هستیم و ادعای پیروی از حضرت را داریم، باید در برابر دشمان اسلام مانند امام حسین(ع) راه مبارزه و مقاومت را در پیش بگیریم و از هر گونه مذاکره و تساهل و سهل انگاری بپرهیزیم.

جهت متن کامل خطبه ها اینجا را کلیک کنید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.