سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 22:03 - پنجشنبه 16 مهر 1394

در مراسم گرامیداشت جان باختگان منا مطرح شد؛

دست استکبار از آستین آل سعود بیرون آمده است/اندوه جرقویه سفلی در فراغ جان باختگان منا

امام جمعه محمد آباد گفت: یکی از دلایل این حادثه منا بی کفایتی و بی لیاقتی دولت وهابی عربستان است که باعث این فاجعه عظیم انسانی گردید.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی، عصر امروز به مناسبت فاجعه منا که به دلیل بی تدبیری دولت بی کفایت عربستان سعودی رخ داد، مراسم گرامیداشتی از طرف ستاد برگزاری نماز جمعه شهر محمدآباد با حضور مسئولین بخش و مردم مؤمن و شهید پرور محمدآباد در محل مسجد جامع، مصلی نماز جمعه برگزار شد.

امام جمعه محمد آباد، با اشاره به اهمیت جهاد در اسلام مختصات فاجعه منا را تشریح و یادآور شد: یکی از دلایل این حادثه بی کفایتی و بی لیاقتی دولت وهابی عربستان است که باعث این فاجعه عظیم انسانی گردید.

وی ضمن انزجار از رژیم ال سعود گفت: موضع گیری ضعیف مسئولان در این حادثه در برابر حکومت جاهل و فاسق آل سعود، باعث جسور شدن آنها شد ولی هنگامی که رهبر معظم انقلاب مقتدرانه موضع گیری کردند، حاکمان جاهل آل سعود حاضر به همکاری با مسئولین ایرانی شد.

هاشمی با اعلام همدردی با خانواده های کشته های فاجعه منا، اظهار کرد: این حادثه قلوب همه مردم ایران را جریحه دار کرد و با برگزاری مراسم گرامیداشت، ضمن اعلام بی کفایتی خاندان آل سعود، همدردی قلبی خود را با خانواده حادثه دیدگان ابراز می کنیم.

در این مراسم مسئولان محلی حضور به هم رساندند.

عشایر نصرآبادی در غم فراغ جان باختگان منا

گفتنی است مراسمی دیگر به همین مناسبت در بین عشایر نصرآبادی برگزار شد و امام جمعه نصرآباد با استناد به ایه ۵۸ سوره حج وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ خَیْرُ الرَّازِقِینَ جان باختگان سرزمین منی را از مصادیق این ایه ذکر کرده و با اشاره به ابعاد این فاجعه گفت: ال سعود به تعبیر امام ، خائن الحرمین بوده و از این جنایات نمی شود به سادگی گذشت.

فرهنگ با اشاره به نقش استکبار در این فاجعه اظهار کرد: دست استکبار مثل امریکا و اسرائیل از استین ال سعود بیرون امده و اگر کسی به منشاء این فاجعه که استکبار جهانی  حامیان ال سعود هستند نگاه نکند اشتباهی راهبردی را در این فاجعه مرتکب شده است.

وی ادامه داد: هر چند این فاجعه قلب امت اسلام مخصوصا رهبری عزیز ما را جریحه دار کرده است ولی با برخورد قاطع رهبری با عوامل این فاجعه وهشدارهای معظم له هم دشمنان باز معنی اقتدار ولایت را فهمیدند و هم یکپارپگی و اتحاد مردم و مسئولان را با استقبال از ابدان مطهر شهدا به رخ جهانیان کشیدند.

فرهنگ در پایان به استناد ایه ۵۸ حج جانباحتگان منی را مهمانان واقعی وضیوف الرحمن نامیده و نیکوترین رزق را از طرف خدا بهترین مژده ودلگرمی برای بازماندگان انها ذکر کرد.

1 2 4 5 78878 7878787 7987878

آل سعود ، آل سعود ، آل سعود

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.