سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:01 - چهارشنبه 15 مهر 1394

مدیرعامل سازمان میادین استان اصفهان خبر داد

ساخت بزرگ‌ترین بازار گل‌وگیاه کشور در شرق اصفهان

مدیرعامل سازمان میادین استان اصفهان گفت: در سال جاری ساخت بزرگ‌ترین بازار گل‌وگیاه کشور را با مساحت 50 هکتار در شرق اصفهان آغاز می‌کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ اصغر کشاورز گفت: تا پایان سال بزرگ‌ترین بازار گل‌وگیاه کشور را در حوالی بلوار ارغوانیه با مساحت 50 هکتار کلنگ خواهیم زد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پروژه به صورت فاز‌به‌فاز به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم فاز اول تا سال آینده آماده استفاده عموم شود.

مدیرعامل سازمان میادین استان اصفهان ادامه داد: همچنین 40 هکتار زمین در کنار میدان میوه و تره‌بار شهر اصفهان برای ایجاد صنایع جنبی از قبیل بسته‌بندی، انبار و سردخانه در نظر داریم که در حال پیگیری و رفع موانع اداری هستیم تا پایان سال کار را شروع کنیم.

کشاورز با اشاره به نبود یک مرکز خرید متمرکز برای مبلمان اظهار داشت: جنب شهرک امیرکبیر زمینی به وسعت 40 هکتار برای شهرک مبل پیش‌بینی شده است و قرار است با همکاری بخش خصوصی ساخت و ساز این پروژه نیز شروع شود.

وی در مورد نمایشگاه گل و گیاه اصفهان هم گفت: از سال87 با 15 تولیدکننده کار را آغاز کردیم و با حمایت‌های انجام شده در حال‌ حاضر 105 تولیدکننده از استان و کل کشور فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان میادین استان اصفهان با بیان این‌که گل و گیاه از دسته کالاهای لوکس خارج شده، تصریح کرد: پیش‌ از‌ این، مکانی برای عرضه مستقیم نبود و گل‌ها پس از تولید به تهران می‌رفت و تا زمان توزیع پژمرده و بی‌کیفیت می‌شد، اما حالا با عرضه مستقیم، از تولید به مصرف داریم.

وی اضافه کرد: با وجود بازار مستقیم، تولیدکنندگان اشتیاق بیشتر پیدا کرده‌اند، کیفیت کالاهای عرضه شده بالا رفته است و توانسته‌ایم به این وسیله بازار را تنظیم کنیم.

کشاورز در پایان تاکید کرد: در بازار گل و گیاه اصفهان تنها تولید داخلی داریم و حتی با سرمایه‌گذاری که روی گل ارکیده انجام داده‌ایم، این گل وارادتی را در داخل به اندازه نیازمان تولید می‌کنیم.

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.