سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 10:40 - سه شنبه 14 مهر 1394

صمیمانه با مربی ورزشی رزمیران مطرح شد؛

جوانان هرندی اولین ورودی های رشته رزم ایران در سطح استان اصفهان

امیر حسین کنعانی گفت: رزم ایران یا کشتی کچ در زمان قدیم بيشترين طرفدار را حتي نسبت به جنگ گلادياتورها داشته و در ايران عزیزمان هم از ورزش هاي پر طرفدار بوده كه برگزاري مسابقات كشتي نمايشي(كشتي كج ) در دهه هاي ۴۰ و قبل از ان شاهد اين ادعاست.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی اصفهان شرق، رشته رزم ایران یا کشتی کج شمال حرکات ضربات مشت، ضربات غير كنترلي پا، حركات اكروباتيك، حركات ژيمناستيك، فنون سر شاخ، فنون درگيري و پرتابي، تكنيك هاي دفاع شخصي، فنون گراپلينگ، تكنيك هاي كانست( شكستن ) و … می باشد و می توان گفت؛ ورزشی است که کلیه حرکات زیبا را در ورزش رزمی و کشتی دارد.

به همین دلیل این رشته را مهیج و زیبا ساخته است و جوانان بسیاری در جستجوی ورود به این رشته و صد البته به صورت آگاهانه و زیر نظر مربی هستند.
بر آن شدیم با مربی این رشته در استان اصفهان که برای اولین بار به این امر ورود پیدا کرده و این کلاس آموزشی را بابیش از پنجاه ورزشکار در شهر هرند برپا کرده است، گفتگویی صمیمانه داشته باشیم.

IMG-20151005-WA0001

امیرحسین کنعانی جوانی فعال و خوش ذوق به عنوان مربی، آن هم در سطح کشور مشغول فعالیت در این رشته مهیج می باشد. وی اصالتا از شهر هرند و ساکن و بزرگ شده پایتخت ایران اسلامی شهر تهران است. امیرحسین به دلیل علاقه شخصی خود به شهر و استانش برای آموزش این رشته هر هفته از تهران به شهر هرند می آید تا در سه روز متوالی در هفته بتوانند ورزشکاران شایسته ای را تحویل کشور عزیزمان دهد.

اصفهان شرق: کمی در مورد این رشته صحبت کنید تا جونان بیشتر در خصوص معرفی این رزم قرار گیرند؟
این رشته شامل حرکات ضربات مشت، ضربات غير كنترلي پا، حركات اكروباتيك، حركات ژيمناستيك و دیگر فنون رزمی اختصاصی می باشد. رشته رزم ایران یا کشتی کچ از سال ۱۳۷۵ با نام رزم ايران در فدراسيون ورزش هاي رزمي جمهوري اسلامي ايران بوسيله بنيانگذار پر تلاش، استاد بهرام رسولي ثبت گرديد و خوشبختانه كشورهاي زيادي نيز نمايندگي دريافت نموده و به آموزش هنر جويان مختلف مبادرت مي ورزند.

IMG-20151005-WA0000
اصفهان شرق: به نظر شما نیاز برگزاری چنین ورزش هایی برای جوانان این هم در شهری مثل هرند چیست؟
در هر صورت ورزش برای انسان مفید به فایده است ولی در این ورزش، هم تمرینات سنگین اجرا می شود و هم بدن ورزشکار به صورت کامل نرم و قابل انعطاف می شود. همچنین این ورزش یک نوع آموزش دفاع شخصی است که در جنگ های تن به تن به کار گرفته می شود. در هر صورت ورزش مناسبی بود و علاقه مند بودم در شهر پدری خودم دنبال کنم.

اصفهان شرق: شنیده ایم شما در هر هفته مسافت تهران به هرند را طی می کنید و برای آموزش به شهر هرند می آیید؛ دلیل این اقدام را برای جوانان بازگو کنید؟
جزو علاقه های شخصی من بود که بتوانم به شهر خودم خدمت کنم و هر هفته شنبه ها به شهر هرند می آیم و تا روز دوشنبه در کنار جوانان هرندی هستم ولی با توجه به دانشجو بودنم باید اواخر هفته به تهران برگردم.

اصفهان شرق: هدف تان از راه اندازی این ورزش برای اولین بار در سطح استان اصفهان چیست و آینده را برای جوانان که علاقه مند برای حضور در این رشته هستند را چگونه می بینید؟
در صحبتهای خودم گفتم من به ورزش رزم ایران واقعا علاقه مندم و در ذهنم بود بعد از دریافت کارت مربیگریم حتما کلاس آموزشی این رشته را در شهر هرند دایر کنم که به این امر دست یافتم و خدا راشکر الان بیش از 50 رزم جو در این شهر فعالیت دارند و مطمئنا این کلاس ادامه خواهد داشت تا یک مربی از دل همین جوانان بتوانم خارج کنم. لازم می دانم در اینجا از مردم خوب شهر هرند، مسولان ورزشی و سیاسی شهر هرند که کمال همکاری را بامن داشتند تشکر کنم و همین جا اعلام میدارم به زودی شاهد حضور جوانان شهر هرند به عنوان نمایندگان استان اصفهان در مسابقات کشوری و کسب عنوانهای برتر خواهیم بود.

سخن آخر…
امیدواریم به زودی شاهد آن باشیم که این رشته در المپیک هم برگزار گردد.

صحبتهای مربی جوان و با اتیه رشته رزم ایران در شهر هرند را شنیدیم و امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد برگزاری این دوره ها در سطح شهرستان اصفهان باشیم تا جوانان با استعداد این مناطق نیز بتوانند خود را در مسابقات کشوری ببینند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.