سرویس: غیر تولیدی » نقلی 06:06 - سه شنبه 14 مهر 1394

تخم مرغ ایرانی تاریخ ساز شد

عرضه سنتی و نبود نظارت‌های کافی بر عرضه تخم مرغ به عنوان یک کالای تاثیر گذاربرسلامت مصرف کنندگان، باعث گاف تاریخی شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از جام، لزوم ساماندهی تولید و عرضه تخم مرغ در کشورما مدت‌ها است که توسط مسئولان مطرح می‌شود، اما به دلایلی نامعلوم امکان ساماندهی آن وجود ندارد.
بنا بر این گزارش، صنعت تخم مرغ کشور از لحاظ کمی در سال‌های اخیر، همواره بین 10 تولید کننده بزرگ این محصول بوده است اما متناسب با رشد کمی، رشد کیفی نداشته است.به طوری که بنا بر اذعان مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور تخم مرغ‌های ایرانی توانایی پاس کردن استاندارد بهداشتی اتحادیه اروپا را ندارد و تخم مرغ ایران تنها به کشورهای محدودی مانند عراق و افغانستان صادر می‌شود.

بنا بر گزارش منتشره؛ سرانه تولید تخم‌مرغ ایران در سال 1356، 4 کیلوگرم بود که اکنون این رقم به 12.5 تا 13 کیلوگرم رسیده که این به معنی افزایش 3 برابری تولید این محصول در کشور است، اما مرغدارن همواره از قیمت پایین این محصول درب مرغداری گلایه می‌کند.

این امر باعث شده است که برای توزیع مستقیم روش های عجیبی در بسته بندی و اخیرا در درج قیمت مشاهده شود که عکس زیر نمونه ای از بهم ریختگی وضعیت عرضه این محصول پروتئینی در کشور است.

موضوع قیمت گذاری دانه‌ای تخم مرغ، شیرینگ، بسته بندی از جمله مواردی است که بارها در قالب‌ طرح هایی ارائه شده است اما عملا راه به جایی نبرده است و کماکان شاهد عرضه سنتی این محصول بدون اعمال نظارت‌های کافی هستیم.

 

JamNewsImage19364612

بنا بر این گزارش در عکس مشاهده می‌شود که تاریخ درج شده بر روی تخم مرغ به عنوان زمان تولید، تاریخ  31/7/94 یعنی 18 روز آینده را نشان می دهد.

از طرفی نیز مهر ماه 30 روه بوده و مشخص نیست که این کارخانه با چه استدلالی تاریخ تولید را 31 مهر ماه اعلام کرده است.

کارخانه مذبور یکی از کارخانه‌های فعال حاشیه تهران بوده که دفتر فروشی آن در تهران است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.