سرویس: اجتماعی » علمی 12:32 - دوشنبه 25 آذر 1392

دکترشریعتی

کویر شرق اصفهان منبع مهم پژوهش

نایب رییس شورای شهر اصفهان گفت: زمینه کار پژوهش جمع آوری اطلاعات و برنامه ریزی صحیح در دست یابی به علم عمقی میباشد و در این راستا کار فله ای نتیجه ای را دربر ندارد.

149332_635208123512445617_l

به گزارش اصفهان شرق: دکتر شریعتی با تبریک هفته ی پژوهش و تحقیق اظهار داشت: در امور علمی و پژوهشی می بایست برنامه ریزی صحیح را در راس قرار دهیم تا به نتیجه گیری در این امر دست یابیم.

وی به شناخت صحیح مناطق در تحقیق و پژوهش اشاره و افزود: فرزندان مناطق کویری و بافت روستایی با توجه به تحمل مشکلات حاکم بر این مناطق دارای هوش بالایی می باشند و در این رابطه و در راستای شناسایی استعدادهای افراد باید ابتدا به نتیجه کار بیندیشیم تا بر اساس اصول خاص منطقه با مطالعه ی دقیق به نتیجه ای مفید دست یابیم و این را توجه داشته باشیم که کار فله ای نتیجه ای در پی ندارد.

نایب رییس شورای شهر اصفهان به منابع سرشار پژوهش در شرق اصفهان پرداخت و بیان نمود: آسمان صاف کویر جرقویه بهترین مکان برای رصد ستارگان است ولی متاسفانه ما کاری را در این راستا انجا نداده ایم. بافت های قدیمی و دست نخورده و مشکلات خشکسالی همه اینها عوامل تحقیق و پژوهش می باشد.

وی با اشاره به ریشه یابی در مسائل فرهنگی تایید کرد: توجه داشته باشیم که نکند مشکلی در مناطق ما باشد و ما در رابطه با آن مشکل قدم بر نداشته با شیم و این زمانی میسر خواهد بود که تحقیق و مطالعه را در راستای امر پژوهش قرار دهیم.

دکتر شریعتی به شناخت پتانسیل های هر منطقه اشاره و گفت: با شناسایی افراد  در هر رشته ای می توان از تجارب حاصل در زمینه های شغلی آنان استفاده کرد و گره های کور را با تحقیق و پژوهش باز کنیم.

وی در پایان از مسئولین و نخبگان خواست تا در مباحث علمی و پژهشی چاره اندیشی داشته باشند تا بتوان امر پژوهش را وارد پایه های ابتدایی آموزش کنیم تا مقطعی بودن اثار این امر از بین برود و حرکتی قوی با برنامه ریزی مطالعاتی داشته باشیم.

یک نظر در مورد “کویر شرق اصفهان منبع مهم پژوهش”

  1. احمد رضا گفت:

    بازم اگه یکی از دل خودمون به ما رسیدگی کنه.

    آسمان کویر جرقویه که وقتی مصر باشه دیدن نداره…..

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.