سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:12 - دوشنبه 25 آذر 1392

۹۹درصد مردم اصفهان خواستار ادامه فعالیت گشت های ارشاد هستند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، ۹۹ درصد مردم اصفهان خواستار ادامه فعالیت گشت های ارشاد و برخورد با افراد هنجارشکن در چارچوب قانون هستند.

n00128469-b

به گزارش واحد رصد اصفهان شرق، سرهنگ جهانگیر کریمی در خصوص رویکرد پلیس استان در خصوص فعالیت گشت های ارشاد گفت: قانون رعایت حجاب اسلامی در معابر و اماکن عمومی پس از پیروزی انقلاب به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و اعمال قانون با متخلفان از این قانون به عنوان مصداق جرم مشهود بر عهده نیروی انتظامی قرار گرفته است.

وی افزود: پلیس به وظیفه قانونی خود از گذشته تا به امروز عمل کرده و با تغییر دولت ها، تغییری در ماهیت انجام وظیفه پلیس به وجود نیامده بلکه سعی شده تا با تنوع بخشیدن به نحوه عملکرد به مطلوب شدن اجرای آن بیفزاید.

این مقام مسوول با بیان اینکه رویکرد کلی پلیس همیشه بر پایه جامعه محوری است، تصریح کرد: بر اساس همین رویکرد پلیس می کوشد تا با ابزار منطق و استدلال، مردم به سمت رعایت قانون و مشارکت در امنیت جامعه سوق داده شوند که خوشبختانه در این خصوص موفق بوده است.

سرهنگ کریمی اظهار داشت: در موضوع عفاف و حجاب، پلیس معتقد است که کمتراز یک درصد از جامعه هستند که از روی عناد و مخالفت با مبانی نظام اسلامی به هنجار شکنی می پردازند که باید با این عده برخورد ریشه ای صورت گیرد.

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به درخواست ۹۹ درصدی مردم اصفهان در خصوص ادامه فعالیت گشت ارشاد و برخورد با افراد هنجار شکن در چارچوب قانون در نظر سنجی صورت گرفته، گفت: پلیس اصفهان در سال های اخیر با توجه بیشتر به تذکر لسانی و راه اندازی مشاوره حجاب و انجام اقدامات فرهنگی اثر گذار باعث شده تا بیشتر افراد بد پوشش به سمت پوشش مناسب گرایش بیشتری پیدا کنند.

وی بد پوششی را یکی از برنامه های فرهنگی غرب در جنگ نرم علیه ملت ایران نام برد و افزود: در این زمینه هم باید با مروجان فرهنگ غربی برخورد شود و هم با فرهنگ سازی مناسب و منطقی افراد نا آگاهی که نا خواسته و از روی غریزه به تبعیت از این فرهنگ می پردازند را ارشاد و هدایت کرد.

وی در پایان با بیان اینکه امنیت اجتماعی شاخه ای از امنیت است خاطر نشان کرد: امروز آسیب های بسیاری در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی جوانان ما را تهدید می کنند که پلیس وظیفه خود می داند با اجرای طرح های ویژه و همچنین آموزش های همگانی و آگاه سازی خانواده ها از شیوع این آسیب ها جلوگیری کند.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.