سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 23:56 - شنبه 11 مهر 1394

رئیس پلیس کلانتری 30 شهرستان اصفهان:

لهو و لعب، جدایی از ارزش های اسلامی را سبب می سازد/ بزرگان در رابطه با مزاحمت های مجالس عروسی تذکر دهند

حسن براهیمی گفت: جمله سرگرم کردن جوانان به لهو و لعب و موسیقی آنها را از فرهنگ و ارزش های اصیل جدا کند تا به اهداف خود برسد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی، رئیس پلیس کلانتری 30 شهرستان اصفهان، عصر امروز در جمع اهالی نصرآباد، پیرامون موضوع تاثیرات موسیقی حرام بر انسان، با بهره گیری از آیات و روایات سخنانی را ارائه کرد.

سروان حسن براهیمی، با تبیین نقش روحیه شهادت طلبی در مردم و اعتقاد به پیروزی خون بر شمشیر و نقش آن در حفظ و ترویج ارزش ها، گفت: دشمن به این نتیجه رسیده، تا زمانی که این فرهنگ در جامعه حاکم باشد، جنگ و حمله نظامی جواب نمی دهد و به همین جهت سعی دارد به طرق مختلف از جمله سرگرم کردن جوانان به لهو و لعب و موسیقی آنها را از فرهنگ و ارزش های اصیل جدا کند تا به اهداف خود برسد.

وی سپس به تشریح تفاوت افکار حاکم بر جامعه کفر از جمله سربازان امریکایی با افکار حاکم بر جامعه دینی از جمله نیروهای جزب الله پرداخت و اظهار کرد: آن که درد دین دارد و برای دفاع از دین قدم بر می دارد، در مکتب اهل بیت علیهم السلام بزرگ شده است و به همین جهت فرهنگ عاشورایی در او رشد پیدا کرده است و الگویش را نوجوانی قرار می دهد که شهادت برایش شیرین تر از عسل است.

فرمانده کلانتری محمدآباد پس از آن به نقش این روحیه در مایوس کردن دشمن از جنگ نظامی و روی آوردن به شگردهای دیگر اشاره و افزود: دشمن وقتی چنین روحیه ای را در جامعه ما می بیند و می داند که با جنگ و حمله نظامی نمی تواند جلوی نظام اسلامی و گسترش روزافزون انقلاب اسلامی در جهان را بگیرد، از طریق جنگ نرم وارد می شود که یکی از مصداق های آن مجالس لهو و لعب و ترویج موسیقی است.

وی سپس با بررسی آیات و روایات و نظرات کارشناسان و روان شناسان به تشریح آثار سوء موسیقی بر روح و روان انسان پرداخت و گفت: موسیقی مبتذل انسان را به فساد و فحشا گرایش می دهد؛ کما این که پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله فرموده اند : « غنا نردبان زنا است.» و تجربه نشان داده که بسیاری از افراد تحت تاثیر آهنگ های غنا راه تقوا را رها کرده و به فساد روی آورده اند.

رئیس پلیس کلانتری 30 اصفهان با بیان این که مجلس غنا مرکز انواع مفاسد است؛ افزود: غنا انسان را از یاد خدا غافل می سازد، چنان که خدای متعال می فرماید:« برخی از مردم خریدار سخنان بیهوده اند تا به نادانی مردم را از راه خدا گمراه کنند و قرآن را به مسخره می گیرند.» در این آیه یکی از عوامل گمراهی از راه الهی لهوالحدیث دانسته شده است. لهو آن چیزی است که انسان را به خودش آن چنان مشغول می کند که باعث غفلت و بازماندن از کارهای مهم تر می شود و در روایات اسلامی از آن به غنا تفسیر شده است.

تاثیر سوء موسیقی و غنا بر روان و اعصاب از دیگر آثار موسیقی بود که سخنران مذکور به آن اشاره و خاطرنشان کرد: غنا و موسیقی یکی از عوامل تخریب اعصاب است. مطالعه زندگی نامه موسیقی دانان مشهور نشان می دهد که آنها در عمر خود دچار بیماری های روحی روانی شده و رفته رفته اعصاب خود را از دست داده و بعضی هنگام نواختن دچار فشار خون بالا و سکته شده اند.

براهیمی با بیان این که غنا یکی از ابزار کار استعمارگران است، گفت: استعمارگران جهان همیشه از بیداری مردم بخصوص نسل جوان وحشت داشته اند به همین دلیل بخشی از برنامه های گسترده آنها برای ادامه استعمار فرو بردن جامعه در غفلت و بی خبری و نا آگاهی و گسترش انواع سرگرمی های ناسالم است، که یکی از مصادیق آن موسیقی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مزاحمت ها و مشکلاتی که برخی عروسی ها برای مردم ایجاد می کند اشاره و اذعان کرد: کاروان های عروسی به علت سرعت کم باعث کندی عبور و مرور و انسداد مسیر می گردند که این اقدام مصداق سد معبر و تعرض به حقوق شهروندی و توهین به آنهاست و در صورت وجود شاکی قابل پیگیری و مجازات طبق قانون خواهد بود.

فرمانده کلانتری محمد اباد در رابطه با دیگر مزاحمت های ناشی از برگزاری برخی مجالس عروسی گفت: سر و صدای زیاد و طولانی شدن مراسم تا پاسی از شب و زدن ترقه و بمب های صوتی از دیگر مواردی است که متاسفانه در برخی مجالس عروسی شاهد آن هستیم که باعث آزار و اذیت و ناراحتی مردم می شود و ضرورت دارد بزرگان و ریش سفیدان و افراد ذی نفوذ پیش قدم شده و تدبیری بیندیشند تا شاهد این نوع مزاحمت ها و مشکلات نباشیم و نیازی به مداخله پلیس نباشد.

وی در پایان توصیه هایی به عشایر و دامداران در رابطه با مراقبت از دام ها و اجرای برنامه های پیشگیرانه برای جلوگیری از سرقت احشام و همکاری با پلیس داشت و گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط کلانتری در زمینه مبارزه با مواد مخدر ارائه کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.