سرویس: تولیدی » مقاله و یادداشت 07:12 - یکشنبه 12 مهر 1394

در اقتدار کلام ولایت فقیه؛

قاطعیت کلام امام، رژیم آل سعود را به کرنش و همکاری واداشت

مسوولان به جای دل خوش کردن به برخی رفتارهای فریبنده دشمنان، در مکتب رهبری عالی قدر و مردم بیدار و بصیر حاضر شده و از این موضع اخیر درس گرفته و در آزمون همراهی با مردم و اقتدار نظام نمره قبولی کسب کنند.

به گزارش اصفهان شرق/ ولی الله عرب مختاری، پس از وقوع حادثه ناگوار و جانکاه منا در روز عید سعید قربان که جهان اسلام را عزادار و عید آنها را به عزا تبدیل کرد، مقامات سعودی به جای عذرخواهی از ملت های مسلمان و خانواده های داغ دیده از زیر بار مسوولیت شانه خالی کرده و اقدام به فرافکنی در این زمینه و انداختن تقصیر به گردن این وآن کردند، همین موضع گیری های غلط بود که باعث شد مقام معظم رهبری روز یکشنبه در ابتدای درس خارج فقه خود در قبال این اقدامات بی شرمانه قاتلان حجاج موضع گرفته و و با لحنی تقریبا ملایم خطاب به حکام آل سعود بگویند:
« آنچه حالا نتیجه باید گرفت، این است که مسئولیّت این حادثه‌ی سنگین و این فاجعه‌ی بزرگ بر دوش حکّام عربستان است؛ باید مسئولیّتشان را قبول کنند نسبت به این قضیّه، اینکه فرافکنی کنند و دائم این [و آن‌] را متّهم کنند و مدام خودشان از خودشان تعریف کنند کارهایی نیست که به جایی برسد؛ این فعّالیّتهای عقیمی است. بالاخره دنیای اسلام سؤال دارد. بیش از هزار کشته از کشورهای مختلف اسلامی در یک حادثه‌ای، شوخی است؟ از کشور ما هم خدا میداند چند صد کشته! حالا مفقودین هنوز معلوم نیست کجا هستند؛ ممکن است عدّه‌ی بسیاری از اینها [جزو] جان‌باختگان باشند. چند صد کشته در یک حادثه -حادثه‌ی حج- چیز کوچکی است؟ شوخی است؟ دنیای اسلام باید برای این فکر کند؛ و اوّلین مطلب هم همین است که سعودی‌ها باید بپذیرند مسئولیّت خودشان را، و به لوازم این پذیرشِ مسئولیّت باید عمل بشود. اینکه به جای عذرخواهی از امّت اسلامی و به جای عذرخواهی از خانواده‌ها، شروع کنند مدام همین‌طور حرف زدن به این و آن و متّهم کردن و مانند اینها، راه به جایی نخواهد برد و ملّتها به‌طور جدّی دنبال میکنند؛ این قضیّه فراموش نخواهد شد. »

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران در روز جمعه به دستور رئیس جمهور که از فرودگاه جان کندی امریکا صادر شد جلسه فوق العاده برگزار نمود و ماحصل این جلسه مقرر شد هیاتی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که سازمان وحج و زیارت در زمره زیر مجموعه این وزارت خانه قرار دارد برای بررسی اوضاع و اقدامات لازم به عربستان برود و دولت سعودی از پذیرش وزیر دولتی که آمده بود عزت را به پاسورت ایرانی برگرداند، سر باز زد و سرانجام هیات چهارنفره ای به ریاست وزیر بهداشت راهی عربستان شد، اما سعودی ها از هرگونه همکاری با این هیات و کمیته های متشکله در عربستان خودداری نمود و در حالی که رئیس جمهور اسلامی ایران، پس از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل سفر خود را نیمه تمام رها کرد تا روز سه شنبه در مراسم ورد جانباختگان منا شرکت نماید، دولت سعودی از تحویل و انتقال ابدان جان باختگان به کشور خود داری کرد و با توجه به عدم نشان دادن قاطعیت لازم از سوی مسوولان بلند پایه دولتی و بسنده کردن به احضار کاردار عربستان و نامه نگاری واکنش لازمی در شان اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی به حکام آل سعود نشان داده نشد آن نه تنها همکاری نکردند که با خباثت هر چه تمام بی توجهی به درخوایت های مسوولان جمهوری اسلامی و رفتار مناسب با حجاج ایرانی خود داری نمودند تا این که علمدار سرافراز بیرق ولایت و صاحب ذوالفقار گفتار علوی و فرماندهی محترم کل قوا روز چهارشنبه در نهمین مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوشهر و در آستانه عید سعید غدیر خم و در ایام دهه ولایت با شمشیر کلام مسوولان جسور و خودباخته عربستان را به کرنش وا داشت.

معظم له در این دیدار با قاطعیت و صراحت هرذ چه تمام هشدار را چاشنی گفتار خود نمودند و فرمودند:
« ولیکن مسئولین کشور عربستان به وظایفشان عمل نمیکنند بلکه در مواردی نقطه‌ی مقابل وظایفشان عمل میکنند، موذیگری میکنند.
اگر کشور ما و ملّت ما بخواهد در مقابل عناصر اذیّت‌کننده و موذی عکس‌العمل نشان بدهد، اوضاع آنها خوب نخواهد بود؛ ما تا حالا خویشتن‌داری کردیم. در قضایای متعدّدی خویشتن‌داری کردیم؛ دست ایران اسلامی از خیلی‌ها بازتر است، توانایی‌های ما، امکانات ما از خیلی‌ها بیشتر است؛ میدانند که اگر بخواهند هماوردی کنند با نظام جمهوری اسلامی، در هیچ صحنه‌ای حریف نمیشوند. ما رعایت ادب اسلامی، رعایت حرمت برادری در امّت اسلامی را نگه داشتیم؛ ما میتوانیم عکس‌العمل نشان بدهیم. اگر بنا شد عکس‌العمل نشان بدهیم، عکس‌العمل‌های ما خشن هم خواهد بود، سخت هم خواهد بود.
امتحان کردند ملّت ایران را؛ در قضیّه‌ی جنگ هشت‌ساله، همه‌ی اینها -این دوروبری‌ها- و همه‌ی قدرتهای شرق و غرب از یک عنصر خبیثِ فاسد حمایت کردند و دفاع کردند و همه‌شان سیلی خوردند؛ خود آن عنصر فاسد سیلی خورد و به تبع او همه‌ی آن کسانی که [از او] حمایت کرده بودند سیلی خوردند؛ ایران را شناخته‌اند؛ اگر نشناخته‌اند، بشناسند.
امروز ده‌ها هزار نفر از عزیزان ما هنوز در مکّه و مدینه، در مناسک حجّند؛ اندک بی‌احترامیِ به اینها، عکس‌العمل ایجاد خواهد کرد؛ عمل نکردن به وظایفشان نسبت به ابدان مطهّر جانباختگان عزیز ما در حج، عکس‌العمل ایجاد خواهد کرد؛ مراقب باشند به وظایفشان عمل کنند. البتّه کار به اینجاها تمام نمیشود،….»

حکام آل سعود به محض اطلاع از ضرب شست کلامی اقتدار نظام اسلامی که در جمع نیروهای نظامی از سوی فرماندهی کل قوا برای جهانیان و به صورت ویژه برای عربستان صادر شد، قافیه را باختند، بلافاصله از این پیام صریح و قاطع رهبر مقتدر و حکیم م متاثر شده و مجبور به تغییر در لحن و برخورد و رفتار خود با حجاج و مسوولان جمهوری اسلامی ایران شد و و در حالی که تا قبل از این بیانات با موذی گری و خباثت از همکاری با مسوولان ایرانی و اعلام آمادگی بازگرداندن اجساد جان باختگان و کرنش در برابر رهبر و ملت ایران سرباز می زد، به شکلی محسوس و مشهود تغییر موضع داد به گونه ای که ساعاتی بعد از این سخنان قاطع و کوبنده وزیر بهداشت که در عربستانت به سر می برد به تغییر رفتار مشهود مسوولان عربستانی با دست اندرکاران ایرانی سخن گفت و رئیس سازمان حج و زیارت نیز بر این موضوع را تایید نمود.

اگر به دنبال شاهد زنده و نمونه ای به روز برای دنیا امروز هستیم، موردی تازه تر و مهمتر از این موضوع برای زبان دیپلماسی وجود ندارد و لازم است برخی مسوولان به جای دل خوش کردن به برخی رفتارهای فریبنده دشمنان، در مکتب رهبری عالی قدر و مردم بیدار و بصیر حاضر شده و از این موضع اخیر درس گرفته و در آزمون همراهی با مردم و اقتدار نظام نمره قبولی کسب کنند. و فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مسوولان و فرماندهان ارتش را آویزه گوش خود و چراغ راه خود قرار بدهند و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند بدانند که:

« دشمن به‌دنبال تسلیم شدن نظام اسلامی است و با کوتاه آمدن در مقابل او، دشمنی‌ها برطرف نمی‌شود.
…. سربرآوردن ملت مستقلی که با زورگویان و وابستگان به آنها مخالف است، برای نظام سلطه قابل تحمل نیست، بنابراین در مقابل این ملت دشمنی می‌کنند و تصور اینکه «اگر فلان حرف را نزنیم یا فلان کار را نکنیم و ملاحظه‌ی دشمن را بکنیم، دشمنی‌ها کم می‌شود»، تصور نادرستی است…. ملت‌ها از مشاهده‌ی پیشرفت و دفاع صریح ملت ایران از منافع خود در مقابل قدرت‌ها به وجد می‌آیند و در سفرهای خارجی مسئولان جمهوری اسلامی نیز هر جایی که از طرف دولت‌ها به مردم اجازه‌ی اظهار علاقه داده شد، در طرفداری از ایران و مواضع صریح آن، شور و غوغا به پا کردند.»

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.