سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 02:19 - شنبه 11 مهر 1394

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

دست دادن اتفاقی ظریف به اوباما به هیچ وجه قابل بخشش نیست/ وزیر امور خارجه این مساله را جبران کند

حجت الاسلام سالک گفت: این مساله را به صورت روشن بیان می کنم که توقع ما از دولتمردان به مراتب در برخورد با حوادث اخیر مکه بیشتر است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به دشمنی چندین ساله آمریکا با انقلاب اسلامی گفت: آمریکا با لاوی صهیونیسم از دشمنی خود بر علیه انقلاب اسلامی ایران کوتاه نخواهد آمد و اگر فکر کنیم که با لبخند و دست دادن با دشمن، آنها با ما رفیق خواهندد شد، فریب دشمنان را خورده ایم.

حجت الاسلام احمد سالک اظهار کرد: آمریکا دشمن سرسخت جمهوری اسلامی ایران است و در این رابطه هر چه ما کوتاه بیاییم و دشمنان قدمشان را به طرف ما نزدیک تر کنند، فاجعه ای بزرگتر برای ما به بار خواهد آمد.

وی با بیان این مطلب که هیچ اطمینانی به آمریکا نخواهیم داشت، افزود: این واقعیت را با صدای بلند اعلام خواهیم کرد که به آمریکا، صهیونیسم و دشمنان اسلام، هیچ اعتمادی نیست و اگر قدرتی به دستشان آید، مسلمین را از پا در می آورند.

رئیس کمسیون فرهنگ مجلس با اشاره به وجود برخی گروه های تروریسم و کشتارهای عظیمشان در منطقه، بیان کرد: داعش و تکفیری ها به دست آمریکا و عربستان ساماندهی می شود و امروز همین گروه ها، گلویشان را گرفته است.

وی هرگونه استقبال از دشمن را به ضرر جمهوری اسلامی عنوان و گفت: استقبال از دشمن و دست دادن اتفاقی اقای ظریف با اوباما به هیچ وجه قابل قبول نیست و این مساله از دستورات اسلام است که وقتی به دشمن میرسید با غیظ به آنها نگاه و با رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:شدت با کفار روبه رو شوید و همچنین با دشمنان برخورد کنید نه اینکه به آنها دست بدهیم.

سالک با توجه به دست دادن محمد جواد ظریف با رئیس جمهور آمریکا، خاطرنشان کرد: رفتار اخیر وزیر امور خارجه به هیچ وجه قابل بخشش نیست و باید این مساله را جبران کند زیرا این واقعیتی است که ما به آن رسیده و میبینیم.

وی با اشاره به صحبت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و اعلام برخورد خشن و سخت جهوری اسلامی ایران در صورت عدم همکاری عربستان در خصوص حادثه منا، گفت: در خصوص حادثه منا توطئه بزرگی پشت پرده است و قرائن بسیاری این امر را نشان می دهد و در این خصوص اگر سخنان قدرتمندانه رهبر فرزانه انقلاب نبود، عربستان همکاری لازم را انجام نمی داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان خرسندی در خصوص اظهار مواضع امام خامنه ای مدظله العالی، اذعان کرد: قدرت در وجود ولایت است ولی چه کنیم که متاسفانه برخی از دولتمردان ما برای اداره کشور فکر سازش با غرب و آمریکا را در سر می پرورانند.

وی تصریح کرد: دشمنان دلشان برای ناموس اسلام نسوخته و اگر با آمریکا سازشی صورت گیرد، روزگار ما به عنوان مسلمانان جهان، سیاه می شود.

سالک در ادامه مطالب ذکر شده و بیان توقع بیشتر از مسئولان، تاکید کرد: این مساله را به صورت روشن بیان می کنم که توقع ما از دولتمردان به مراتب در برخورد با حوادث اخیر مکه بیشتر است.

وی عنوان کرد: بنده و اقای اشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدام وزیر امور خارجه تذکر کتبی داده ایم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.