سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 01:23 - شنبه 11 مهر 1394

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دیپلماسی کشور در برابر فاجعه منا جبران مافات کند

حسن کامران گفت: وزارت خارجه ایران باید پیش بینی برخی رفتارها را داشته و همچنین پس از حوادث اخیر در مکه، با آنها برخورد می کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به فاجعه منا و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از هموطنان عزیز، گفت: حادثه منا به اعتقاد من، عمدی بوده زیرا زمانی که تعداد بسیاری از ایرانیان برای رمی جمرات حاضر شدند، این حادثه به شکل فجیع رخ داد و تعداد بسیاری از خانواده ها را عزادار کرد.

حسن کامران دستجردی با توجه به پس لرزه های حادثه منا، اظهار کرد: رژیم ال سعود در برابر این حادثه، خباثت و خیانت خود را نشان داد زیرا حادثه دیدگان بسیاری به واسطه تشنگی و گرمی هوا جان دادند و این در حالی است که با سرعت عمل می توانستند، مصدومین را جابه جا و از جان دادن تعداد بسیاری جلوگیری کنند.

وی در پاسخ به نحوه عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور در خصوص حادثه منا افزود: وزارت خارجه ایران باید پیش بینی برخی رفتارها را داشته و همچنین پس از حوادث اخیر در مکه، با آنها برخورد می کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با ذکر سفر اخیر مسئولان به سازمان ملل، متذکر شد: مسئولان می توانستند از فرصت حضور در نیویورک و شرکت در جلسه سازمان ملل استفاده و هیئت و کمیته حقیقت یابی به سمت این حادثه روانه کنند.

وی با محکوم خواندن حادثه منا، خاطرنشان کرد: خانه خدا باید توسط هیئت عالی رتبه مسلمانان اداره شود نه اینکه به دست رژیم بی دین آل سعود باشد.

کامران در پاسخ به این سوال که آیا استیضاح وزیر امور خارجه در صحن مجلس صورت میگیرد، اذعان کرد: فعلا استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی بعد از مدت چند ماه در دست بررسی است و به دلیل اینکه پایان عمر مجلس است، استیضاح اقای ظریف فعلا مطرح نیست.

وی با اشاره به اقدام اخیر وزیر امور خارجه تاکید کرد: امیدواریم دستگاه دیپلماسی کشور در برابر برخی رفتارها در وقوع حادثه منا و همچنین رفتار وزیر امور خارجه در نیویورک، جبران مافات کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.