سرویس: تولیدی » خبر پوششی 16:36 - جمعه 10 مهر 1394

نماز جمعه شهر هرند:

خیانت بزرگ آل سعود در فاجعه ی منا مشهود بود

حجت الاسلام شاهمیری: جهان شاهد جنایت بزرگ آل سعود در حرم امن الهی و خیانت به حجاج بیت الحرام بود.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از هرند،به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه شهر هرند, حجت الاسلام و المسلمین شاهمیری امام جمعه موقت در خطبه‌های اول نماز جمعه امروز که در قدس الحسین شهر هرند برگزار گردید ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی عید سعید غدیر خم را به حضرت امام زمان (عج) و نمازگزاران تبریک عرض نمود. وی با اشاره به خطبه 64 نهج البلاغه گفت: در این خطبه حضرت علی (ع) می فرماید زاد وتوشه ای بردارید که فردای قیامت شما را حفظ کند. روزه،صلوات،نماز و کمکی که به مردم می کنید توشه شما است و اینها فردای قیامت شما را از عذاب الهی حفظ خواهد کرد.

شاهمیری اظهار کرد: خدا هم در قرآن کریم می فرماید زاد و توشه واقعی تقوی است و این تقوی دارای سه نکته مهم است. نکته اول اگر ایمان باشد ولی عمل صالح نباشد هیچ فایده ای ندارد و باید در کنار ایمان عمل صالح وجود داشته باشد. نکته دوم مبادا عمل صالح باشد اما مانعی موجب قبولی عمل صالح شود. اگر عمل صالح انجام بدهید ولی در آن ریا باشد این عمل به هیچ وجه مورد قبول خدا نخواهد بود و باید مانع قبولی عمل صالح برداشته شود. نکته سوم اینکه حفظ عمل صالح از خود عمل صالح سخت تر است.
امام جمعه موقت هرند در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: یک شرط مهم قبولی عبادت و تقوی ولایت حضرت امیرالمومنین علی(ع) است و اگر کسی این ولایت را قبول نداشته باشد هیچ عملی از او پذیرفته نمی شود. اسلام بر پنج رکن بنا شده است: نمار، روزه،زکات،حج و ولایت که ولایت از همه مهمتر است و اگر ولایت نباشد آنها دیگر معنی ندارند.
حجت الاسلام والمسلمین شاهمیری امام جمعه موقت هرند در خطبه دوم خود ضمن شفارش نمازگزران به رعایت نفس گفت: خداوند تبارک و تعالی در قرآن مسئله ولایت را به عنوان مسئله ای که باعث اتمام نعمت و اکمال دین بیان نموده است و در روز عید غدیر به پیامبر فرمودند: امروز روز کامل شدن دین و نعمت بر شما با معرفی ولایت است. و در این روز خدا رضایت داد که دین اسلام کامل و تمام معرفی شود.
ایشان گفت: بعد از واقعه غدیر کسانی بودند که با حضرت علی (ع) دشمنی و کینه را آغاز کردند و نمی خواستند در مسیر حق قرار بگیرند و هدفشان این بود که اسلام را از مسیر خودش خارج کنند و لذا دشمنی را با حضرت شروع نمودند و چهارده نفر با هم نشستند و قسم خوردند که نگذارند ولایت حضرت علی (ع) و جانشینی پیامبر بدست علی برسد و 25 سال علی را خانه نشین کردند و بعد از 25 سال که بازگشتند و پیشنهاد خلافت را به ایشان دادند حضرت علی دیگر نمی خواست این خلافت را قبول کند چرا که دین از مسیر اصلی خود خارج شده بود و مسلمانان دیگر مسلمانان قبلی نبودند.  و از آ ن به بعد نگذاشتند هیچ امامی به حق خودش برسد تا این زمان که حضرت امام زمان (عج) ظهورکند و عدل را در تمام دنیا برپا نماید.
حجت الاسلام والمسلمین شاهمیری در پایان گفت: هیچ کشوری در جهان حکومت اسلامی ندارد و تنها کشور جمهوری اسلامی ایران است که دارای حکومت اسلامی است. و شما دیدید کشور عربستان که خود را خادم الحرمین می داند چگونه با حجاج و میهمانان خدا و در حرم امن خدا رفتار کرد و هزاران نفر از مسلمانان بویژه بیش از500نفر از هموطنانمان را در انجام بهترین اعمال و بهترین سرزمین به شهادت رساند و چه خیانت بزرگی را انجام داد آل سعود بخاطر بی فکری و بی تدبیری و بی کفایتی.

شاهمیری هفته نیروی انتظامی را به نیروهای تلاشگر نیروی انتظامی تبریک عرض نمود.

درضمن جشن بزرگ عید سعید غدیر قبل خطبه های نماز جمعه توسط هیئت حضرت سجاد(ع) برگزار گردید و مداحان عصمت و طهارت حمید کنعانی و مجتبی شاکری به مدیح سرای پرداختند و در پایان نماز جمعه نمازگزاران سر سفره حضرت علی (ع) میهمان بودند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.