اصفهان شرق

با گفتگو و لبخند زدن به دشمنان گرهی از مشکلات حل نخواهد شد

کدخبر: 76848
1394/07/10 در ساعت 15:59

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از محمد آباد، امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه های نماز جمعه با اشاره به حسد به عنوان یکی از رذایل اخلاقی گفت: آیه 54 سوره نساء به یهودیانی اشاره می کند که به پیامبر(ص) پس از هجرت به مدینه، بر اثر حسادت خود ایمان نیاوردند و تحمل نعمت اعطایی خداوند به رسول اکرم را نداشتند.

حجت الاسلام هاشمی با ذکر آیه 109 سوره بقره و برخی ویژگی اهل کتاب، اظهار کرد: اهل کتاب بر اثر حسادت، نه تنها خود کافر و گمراه شدند بلکه آرزو دارندکه مسلمانان نیز از حق و اسلام دست برداشته و راه گمراهی را در پیش گیرند.

وی متذکر شد: بر طبق ایات قران ، انسان بر اثر حسد به آنجا می رسد که پیامبر خدا صلی الله علیه و اله را با همه نشانه های حقانیتی که به همراه دارد، تکذیب می کند و برای همیشه خود را از سعادت ابدی محروم می سازد.

امام جمعه شهر محمدآباد با توجه به آثار این صفت اخلاقی بر انسان، افزود: باید توجه داشت صفت حسد، بسیار خطرناک و براساس آیات قرآن، چه بسا انسان را به کفر وادار کند، لذا لازم است انسان سعی در ریشه کن کردن این صفت در درون خود کند.

وی در فرازی دیگر از خطبه ها با تبریک عید غدیرخم به عنوان بزرگترین عید اسلامی بعد از بعثت پیامبر اکرم اذعان کرد: وجود حاکم صالح و شایسته که بتواند امور مسلمانان را به صورت صحیح اداره و مردم با تبعیت از او به سعادت دنیوی و اخروی برسند باعث عظمت و شکوه امت اسلامی می شود به همین دلیل در روز غدیر، دین خدا کامل و نعمت تمام شد.

هاشمی تاکید کرد: اثار شایسته از دین بدون سرپرست تحقق نیافته بلکه آن دین به انحراف کشیده خواهد شد.

وی ادامه داد: آنچه باعث می شود افرادی در برابر حاکم الهی به مخالفت برخیزند، این است که با رأس نظام اسلامی و رهبری الهی، به منافع مادی خود نخواهد رسید، چون حاکم الهی عامل به معارف الهی و در این راه هیچ گونه مسامحه ای مرتکب نمی شود.

امام جمعه محمد آباد با همیشگی خواندن تعارض بین جبهه حق و باطل گفت: هیچگاه اتفاق نخواهد افتادکه حق و باطل با یکدیگر صلح کنند و کنار آمدن جبهه حق و باطل در دو صورت و آن هم با پذیرش هم اتفاق خواهد افتاد.

وی با مهم خواندن بحث ولایت فقیه افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی شعاعی از ولایت ائمه اطهار تحت عنوان ولایت فقیه در کشور ما تجلی پیدا کرد و ملت ایران در زیر سایه رهبری شایسته و الهی هویت و عزت یافت.

هاشمی تاکید کرد: تا زمانی که ملت ایران در خطی که امام عظیم الشأن مشخص کردند، حرکت کند، روز به روز، پیروزی های جدی نصیب آنها خواهد شد و دشمنان ناکام خواهند ماند ولی اگر از این راه تخطی صورت بگیرد روند شکست، ذلت و ضعف ما شروع خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع مذاکرات اذعان کرد: اگر در این مسیر از خود ضعف نشان داده و راه مذاکره و مصالحه با دشمنان را در پیش بگیریم و مواضع انقلابی و عزتمندانه خود را در برابر آنها با صراحت اعلام نکنیم، دشمنان امیدوار و با تکبر و غرور بیشتری با ما برخورد خواهند کرد.

هاشمی با محکوم خواندن اقدام اخیر ال سعود در حوادث حج امسال اظهار کرد: موضع گیری ضعیف مسئولان در این حادثه در برابر حکومت جاهل و فاسق آل سعود ، باعث جسور شدن آنها ولی هنگامی که رهبر معظم انقلاب مقتدرانه موضع گیری کردند، حاکمان جاهل آل سعود حاضر به همکاری با مسئولین ایرانی شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با گفتگو و لبخند زدن به دشمنان ملت ایران، نه تنها مشکلات کشور حل نمی شود بلکه افزایش پیدا خواهد کرد با تسلیم شدن، ذلت و خفت ملت ایران شروع خواهد شد.