سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 11:22 - جمعه 10 مهر 1394

طرح خوداتکایی ۸ محصول کشاورزی روی میز حجتی

طرح خود اتکایی ۸ محصول کشاورزی اساسی برنج، جو، حبوبات، گندم، ذرت، پنبه، چغندرقند و دانه‌های روغنی که برای افق ۱۴۰۴ تدوین شده، اعلام شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ وزارت جهاد کشاورزی در راستای توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به وزیر جهاد کشاورزی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای 8 محصول اساسی برنج، جو، حبوبات، گندم، ذرت، پنبه، چغندر قند و دانه‌های روغنی طرح خود اتکایی تدوین کرده که روز گذشته جزئیات آن اعلام شد.

بنابراین گزارش، مدیرکل غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: با اجرای این طرح نیاز کشور به واردات جو تا افق سال 1404 برطرف می‌شود.

کاوه خاکسار افزود: در عملیات اجرایی طرح خوداتکایی تولید این محصول در برنامه ششم، یکی از اهداف ما در این طرح افزایش کارآیی مصرف آب است.

خاکسار تصریح کرد: طرح خوداتکایی ذرت تا افق 1404 ادامه دارد ضمن اینکه در طرح افزایش ضریب خوداتکایی ذرت، به تحقیق، آموزش و ترویج به صورت کاملا ویژه توجه شده و پروژه‌های تحقیقاتی آن هم کاملا مشخص است.

وی با بیان اینکه در طرح خوداتکایی ذرت یکی از اهداف ما افزایش عملکرد تولید در هکتار است گفت: عملیات اجرایی این طرح از سال 95 آغاز می‌‌شود ضمن اینکه افزایش تولید در واحد سطح از اهداف وزارت جهاد در طرح خوداتکایی این محصول است.

مدیرکل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه براساس این طرح قرار است میزان تولید حبوبات در افق 1404 به حدود 900 هزار تن برسد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های وزارت جهاد افزایش مصرف سرانه حبوبات از 9.2 به 9.5 کیلوگرم است.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.