سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:10 - جمعه 10 مهر 1394

همزمان با عید غدیرخم صورت می‌گیرد؛

توزیع غذا برای 32 هزار نفر در مناطق محروم استان اصفهان

مسوول ستاد مردمی اطعام عید غدیر با اشاره به توزیع غذا در روز عید غدیر خم در بین 32 هزار نفر از افراد مناطق محروم، تصریح کرد: هدف از این برنامه، برپا شدن عید غدیر در سطح استان و نشان دادن اهمیت بیش از پیش آن به مردم است.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید روح‌الله اعتصامی اظهار کرد: به مناسبت عید غدیرخم، روز جمعه 10 مهرماه جاری به 32 هزار نفر از افراد در مناطق محروم غذا داده می‌شود.
وی با اشاره به آغاز این طرح از سال 1390، ابراز کرد: از سال 90 تصمیم به توزیع غذا در بین افراد مناطق محروم جامعه داشتیم که در آن سال 6 هزار و 500 غذا توزیع شد.
مسوول ستاد مردمی اطعام عید غدیر افزود: در سال 91 به اجاره آشپزخانه مساجد بزرگ اقدام و 10 هزار و 500 غذا در این روز توزیع کردیم و سال 92 این تعداد به 16 هزار غذا رسید و در سال 93، تعداد غذای توزیع شده در بین مناطق محروم به 23 هزار غذا افزایش یافت.
اعتصامی با بیان اینکه هزینه هر غذا برای بانی این امر خیر 3 هزار تومان است و حدود 60درصد از خیریه‌ها و مساجد در این امر شرکت دارند، تصریح کرد: برای توزیع غذا در این عید بزرگ، بُن‌های خاصی به افراد در خیریه‌ها و مساجد ارائه می‌شود و آنان بر طبق بُن‌های دریافتی وظیفه دریافت غذا را بر عهده دارند.
وی با اشاره به اینکه هدف از این برنامه، برپا شدن عید غدیر در سطح استان است، خاطرنشان کرد: همانطور که ماه محرم و صفر، مراسم باشکوه عزاداری در سطح کشور برگزار می‌شود، اهمیت عید غدیر نیز که یک عید مهم برای مسلمانان است، بایستی بیش از پیش نمایان شود؛ چراکه این روز بسیار مظلوم واقع شده است.
مسوول ستاد مردمی اطعام عید غدیر اظهار کرد: برای تهیه و پخت غذا در این روز بزرگ، یک سرآشپز وجود دارد و  200 نفر به پخت غذا و 250 نفر به سِرو غذا مشغول می‌شوند.
اعتصامی با بیان اینکه به افراد بدون داشتن بُن‌های مذکور غذا داده نمی‌شود، تصریح کرد: برای فاسد نشدن غذاهای توزیع شده، ظروف آلومینیومی تدارک دیده شده و بر روی آن یک نشریه و یک سِری سوالات مسابقه مربوط به عید غدیر گذاشته شده است تا به آشنایی خانواده‌ها و بخصوص فرزندان با این روز مهم منجر شود.
وی با اشاره به اینکه تعداد دو هزار غذا در بیمارستان فارابی ارائه می‌شود، اضافه کرد: مناطقی همچون زینبیه، دارک، حصه، قهدریجان، بویراحمد، روستای ردان و روستای سین از مناطقی هستند که در آنها پس از خوانده شدن نماز ظهر، غذاهای پخته شده توزیع می‌شود.
شایان ذکر است، توزیع غذا از ساعت 8 تا  11:30 روز عید غدیر در مسجد صاحب‌الزمان (عج) اصفهان واقع در خیابان حکیم، خیابان صاحب‌الزمان صورت می‌گیرد.

منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.