سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 07:44 - دوشنبه 25 آذر 1392

کارشناس مسائل سیاسی:

توافق نیمه جان ژنو

از همان ساعتهای نخست توافق نامه، طرف خارجی در صدد ضربه زدن به بدنه ی این توافق برآمد، حال تیر خلاص یا ضربه های چاقو جهت گرفتن جان این توافق کافیست تا ابُهت اولیه در این سند دو طرفه را بگیرد.

به گزارش واحد تحلیل اصفهان شرق: یوسف روز بهانی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اعمال تحریمهای جدید گفت: نوع برداشت های مختلف به این توافق نامه نگاه افراد را به گرفتن نتیجه عوض می کند.

دیدگاه طرف ایرانی به این که امریکا میبایست اعتماد ما را جلب کند و نظری دیگر بر خلاف جلب رضایت طرف ایرانی مبنی بر امتحان ایران در آزمایش طرف خارجی میز مذاکره و عدم اعتماد “اوباما” به شخص رییس جمهور ایران این را می رساند که خواسته های مطروحه از طرف غرب پا فشاری زیادی را در این راستا از دول خارجی می طلبد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: این که چه کسی احتیاج کلی تری نسبت به این توافق خواهد داشت این نکته را اشکار خواهد کرد که غربی ها راه نزدیک به رسیدن خواسته های خود در میز مذاکرات ژنو را دارند و منافعی را در این راستا ان هم در زمان کوتاهی میبرند و این در جایی است که خواسته های طرف ایرانی سخت و مسیر طولانی تری برای رسیدن می طلبد و این منجر به برخی رفتارهای سو از طرف غربی ها شده است.

وی به نامعادله بودن این توافق اشاره و بیان نمود: بیانیه ژنو نامعادله ای با کم ترین تعادل بود، در این راستا و برای برابری دو کفه ی ترازوی توافق می بایست طرف مقابل ایران را در سطح خود ببیند و دید ارباب و رعیتی را کلا از بین ببرد.

ارباب هایی که هنوز فکر تسلط دارند و همه را به چشم رعیت می بینند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.