سرویس: اقتصادی » راه و شهرسازی 12:41 - شنبه 11 مهر 1394

عضو نظارت بر هفتمین انتخابات نظام مهندسی استان اصفهان خبر داد:

پیش بینی افزایش آمار رای دهندگان نسبت به سال قبل/ جلوگیری از حاشیه و تخریب کاندیداها در فضای مجازی به خوبی تحقق یافت

ایمان طاهر گفت: سازمان نظام مهندسی نقش مهم و با اهمیتی در کیفیت ساخت و سازهای استانها و رعایت ضوابط و مقررات ملی برعهده دارد.

عضو دستگاه نظارت بر انتخابات نظام مهندسی استان اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به برگزاری هفتمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان اصفهان در تاریخ 16 مهر 94، گفت: این انتخابات مربوط به یک گروه از شاغلین و حرفه های خاص است و در این رابطه نمی توان انتظار تبلیغات عمومی را داشت.

ایمان طاهر در پاسخ به این سوال که جای رقابت داغ در این دوره از انتخابات خالیست، اظهار کرد: بحث انتخابات به صورت باز و در فضاهای مجازی به صورت مناظره ای طی هفته های اخیر انجام شده و این مطلب که شور و هیجان کافی در بین کاندیداها وجود ندارد، مورد تایید نیست زیرا بر اساس تاکید هیئت نظارت بر انتخابات، کلیه مهندسین عضو، ضمن مشارکت حداکثری بصورت اگاهانه از تخریب کاندیداهای رقیب در فضای مجازی باید خودداری کنند.

وی با اشاره به کاهش تعداد نامزدهای این دوره انتخابات، افزود: 79 کاندیدا در 7 گروه مهندسی عمران، برق، نقشه برداری، معماری، مکانیک، شهرسازی و مهندسی ترافیک در این دوره واجد صلاحیت انتخابات می باشند که از این تعداد 15 نفر به عنوان عضو اصلی و 7 نفر به تفکیک گروه ها به عنوان عضو علی البدل انتخابات خواهند شد.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: افزایش تعداد رای دهندگان از 28 هزار عضو نظام مهندسی را در این دوره نسبت به سالهای قبل خواهیم داشت و پیش بینی می کنیم که از این تعداد حدود 10 هزار نفر در انتخابات حضور یابند.

وی ایجاد صندوق های اخذ رای در نقاط مختلف استان را از نقاط بارز انتخابات این دوره عنوان و گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته انتخابات برای نخستین بار در سطح استان اصفهان به صورت الکترونیکی و دستی انجام می گیرد که در این خصوص صندوق هایی در شمال، جنوب و غرب استان و همچنین دو صندوق در شهر اصفهان پذیرای رای دهندگان خواهند بود.

طاهر به برخی نقاط مثبت و ضعف کاهش کاندیداها طی هفتمین دوره انتخابات اشاره و اذعان کرد: از جمله نقاط مثبت کاهش تعداد کاندیداها را می توان به حضور آگاهانه و توانمندی آنها در عرصه رقابت و از لحاظ نقطه ضعف به کاهش انتخاب برای رای دهندگان می توان اشاره کرد زیرا هر چه تعداد نامزدها بیشتر باشد، امکان انتخاب برای رای دهندگان به مراتب بالا خواهد رفت.

وی با تاکید بر عدم چالش در انتخابات به انتخاب دو هیئت نظارت و اجرایی بر انتخابات، گفت: هیئت اجرایی شامل 7 نفر به تشخیص مدیر کل هستند که پس از رای گیری بین 14 نفر انتخاب می شوند و مسئولیت برگزاری انتخابات را برعهده دارند زیرا هدف ما از نظارت بر رعایت قوانین و مقررات حاکم این است که بتوان جو آرام و بدور از هتک حرمت در فضای مجازی را داشته باشیم و از خطاهای احتمالی جلوگیری کنیم.

عضو دستگاه نظارت بر انتخابات نظام مهندسی استان اصفهان با توجه به اهمیت این انتخابات با بیان اهداف کلی، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی نقش مهم و با اهمیتی در کیفیت ساخت و سازهای استان ها و همچنین رعایت ضوابط بر عهده دارد و هیئت مدیره ای از تصمیم گیری جمعی مهندسان ساختمان و مشارکت آگاهانه و حداکثری اعضا در این امر مهم انتخاب می گردد تا بتوان جایگاه مطمئن تری را داشته باشیم.

وی همراه داشتن کارت ملی شناسایی مهندسین را علاوه بر کارت عضویت در روز انتخابات الزامی دانست و گفت: نتایج ابتدایی بلافاصله پس از اتمام مهلت رای ریزی اعلام و پس از بررسی اعتراضات، نتایج نهایی 10 روز بعد، به سمع و نظر همه اعضا خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.