سرویس: اجتماعی » حوادث 14:04 - چهارشنبه 08 مهر 1394

مدیر کل حج و زیارت استان اصفهان خبر داد:

بازگشت حجاج اصفهان از ۱۲ مهر/ خبری از ۱۵ مفقود اصفهانی حادثه منا نیست

کاروان های حجاج اصفهانی از ۱۲ مهر به ایران باز می گردند اما هنوز از ۱۵ مفقود اصفهانی حادثه منا خبری نیست و برنامه ای برای بازگشت اجساد زایران کشته شده اعلام نشده است.

به گزاش اصفهان شرق؛ مدیر کل حج و زیارت استان اصفهان با اعلام اینکه هنوز هیچ یک از ۱۵ زائر مفقود اصفهانی در حادثه منا شناسایی نشده است گفت: تیم ایرانی اعزام شده به عربستان در تلاش هستند تا در کوتاه ترین زمان ممکن اجساد را شناسایی و خانواده های مفقودین حادثه را از چشم انتظاری در آورند.

غلامعلی زاهدی در رابطه با اینکه شنیده ها حاکی از این است که عربستان به دلیل شیوع بیماری اجازه شناسایی اجساد را نمی دهد افزود: در این رابطه شایعه های زیادی وجود دارد ولی آنچه که مهم و قابل استناد است تلاش مسوولان برای بازگرداندن اجساد و پافتن مفقودین است.

وی در ادامه از انتقال اجساد زائران به اصفهان گفته و یادآور شد: هنوز برای انتقال اجساد تصمیمی گرفته نشده است و بلافاصله پس از اینکه قرار بر رسیدن اجساد به خاک ایران شد خانواده ها در جریان قرار می گیرند.

*شهروندان نگران انتقال بیماری کرونا از سوی حجاج نباشند
به گفته وی، کاروان های مدینه قبل حجاج اصفهانی از ۱۲ تا ۱۵ مهر ماه وارد اصفهان می شوند و کاروان های مدینه بعد نیز از ۲۲تا۲۵مهر ماه باز می گردند.

این مسوول در رابطه با نگرانی های موجود در مورد بیماری کرونا اظهار داشت: در سفرهای این چنین قطعا تدابیر خاص برای این موارد پیش بینی شده و جای هیچ نگرانی نیست چرا که همه زائرینی که از عربستان باز می گردند توسط تیم مرکز بهداشت فرودگاه مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نوجود مورد مشکوک موارد کنترل و رسیدگی می شود.

*اسامی مفقودین و کشته شدگان اصفهانی در عربستان
گفتنی است احمد کفاش، سید مرتضی رئیس‌زاده، حسن سلیمانی درچه، شکراله خشخویی، قیصر علی حیدری، حبیب اله چنگیزی، ابراهیم باقریان یزد آبادی، علی کریم لو، ابراهیم هادی، علیرضا قانونی نیا و حسن شبانی از اصفهان در حادثه روزعید قربان کشته شدند.

و همچنین محمدعلی کریمی آغچه، حسن اسحاقی ریزی، اصغر عباسی، رجبعلی شاه رجبیان، علی صابری فودانی، عبدالرضا میرزائی، رحمت اله عمو هادی، عباسعلی معلمی اوره، علیرضا بهاری، ولی اله عابدی، عبدالخالق صداقت فر، بهمن غفاری پور، عباسعلی جوزی (پزشک کاروان) و مرتضی شاهپوری زائران اصفهانی مفقود شده در سرزمین منا هستند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.