سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:11 - چهارشنبه 08 مهر 1394

شمخانی

دیگر در هیچ سطحی از پارچین بازدید صورت نمی‌گیرد/ آمانو بازدید کرد نه بازرسی

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: حضور آمانو در پارچین یک بازدید بود نه بازرسی و دیگر هم هیچ بازدیدی در هیچ سطحی از پارچین صورت نمی‌گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به چه دلیل آمانو از پارچین بازرسی کرد، درحالیکه قبلا گفته شده بود اجازه این بازرسی داده نمی‌شود، گفت: هیچ بازرسی صورت نگرفته و حضور آمانو در پارچین، تنها یک بازدید بود که با بازرسی تفاوت دارد.

شمخانی در پاسخ به این سوال که آیا این بازدیدها ادامه خواهد داشت نیز تاکید کرد: دیگر هیچ بازدیدی در هیچ سطحی از پارچین صورت نمی‌گیرد.

به گزارش فارس، 29 شهریورماه یوکیا آمانو مدیرکل آژانس و تروا واریورانتا معاون آمانو در امور پادمان ها از سایت پارچین بازدید کردند که این بازدید واکنش هایی را در داخل کشور در پی داشت.

در همان زمان رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس گفت: بازدید آقای آمانو از پارچین که بنده هم وی را همراهی می‌کردم فقط یک بازدید عمومی و تشریفاتی بود و این روش بر اساس توافقی بود که طبق نقشه راه کردیم.

نجفی ادامه داد: در این بازدید آقای آمانو و معاونش با چشمان خود دیدند که تبلیغات اخیر در خصوص بازسازی وسیع در پارچین فقط تعمیر یک جاده تخریب شده به وسیله سیلاب بوده است. آنها همچنین دیدند که اضافه شدن یک بخش کوچک به یک ساختمان فقط یک رختکن بود. به همین دلیل در گزارشش تایید کرده این دیگر مورد نگرانی آژانس نیست.

لازم به ذکر است که همان موقع گفته شد که برخی نمونه‌برداری ها از پارچین نیز صورت گرفته و در جریان این بازدید در اختیار آژانس قرار گرفت.

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.