سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:10 - چهارشنبه 08 مهر 1394

وزیر نیرو

هیچ تصمیم جدی برای واردات آب گرفته نشده است

وزیر نیرو گفت: واردات آب از دیگر کشورها در حال مطالعه است و تا امروز هیچ تصمیم جدی برای واردات آب گرفته نشده است؛ مذاکراتی که در این زمینه صورت می‌گیرد نیز برای تکمیل فرآیند امکان سنجی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حمید چیت چیان اظهار داشت: ظرفیت های بسیاری در اصلاح الگوی مصرف داریم که در صورت اجرا، می توانیم با وضعیت فعلی منابع آب در دسترس، از بحران آبی فاصله بگیریم.

وی افزود: در بسیاری از نقاط کشور منابع آبی جدیدی برای تخصیص وجود ندارد و در برخی از نقاط که می توان با احداث سد و تأسیسات انتقال آب، مدیریت منابع آبی را بهینه کرد، پروژه هایی تعریف کرده ایم که در مراحل مختلف مطالعه و یا اجرا قرار دارند.

وزیر نیرو با بیان اینکه شیرین سازی آب دریا و انتقال آب شیرین سازی شده از دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس به شهرهای ساحلی و حتی مرکزی کشور به عنوان افزایش ظرفیت تأمین آب صنعت، کشاورزی و شرب در برنامه قرار دارد، گفت: واردات آب از دیگر کشورها در حال مطالعه است و تا امروز هیچ تصمیم جدی برای واردات آب گرفته نشده است؛ مذاکراتی که در این زمینه صورت می گیرد نیز برای تکمیل فرآیند امکان سنجی است.

این عضو کابینه دولت خاطرنشان کرد: آغاز مطالعات گسترده در مجموعه وزارت نیرو برای استفاده از منابع آبهای ژرف در برنامه قرار دارد و تاکنون نیز در برخی دشت های کشور به صورت پایلوت، مطالعات استفاده از منابع آبهای ژرف آغاز شده است.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.