سرویس: سیاسی » بین الملل 10:20 - یکشنبه 24 آذر 1392

تنظیم مجدد شرایط توافق با تهران + سند

قانون‌گذاران کنگره در لایحه‌ای اقدام به وارد آوردن فشار برای تنظیم مجدد شرایط توافق هسته‌ای اخیر با ایران کرده‌اند.

به گزارش پایگاه رصد اصفهان شرق به نقل از پایگاه خبری_تحلیلی واشنگتن فری بیکن در گزارشی از جلسه مجلس نمایندگان ایالات متحده برای تغییر شرایط توافق با ایران خبر داد. این گزارش می افزاید: قانون‌گذاران کنگره در لایحه‌ای اقدام به وارد آوردن فشار برای تنظیم مجدد شرایط توافق هسته‌ای اخیر با ایران کرده‌اند.

458546_450

گزارش واشنگتن فری بیکن می افزاید: این لایحه جدید که توسط نماینده جمهوری‌خواه پیتر رسکام ارائه شده از اوباما و دیگر ملل غربی می‌خواهد پارامترهای مذاکرات با ایران را تغییر دهند. این لایحه در بندهای مرتبط از مذاکره‌کنندگان می‌خواهد تا حرکت ایران برای ساخت کلاهک‌های جنگی و موشک‌های پیشرفته را متوقف کند و ایران را مجبور کند تا دیگر از سازمان‌های تروریستی پشتیبانی نکند. همین طور ایران باید تجاوز به حقوق بشر در کشورش را کاهش دهد.

458530_121

این گزارش در ادامه آورده است: این لایحه تصریح می‌دارد که ایران باید به طور کامل تاسیسات غنی‌سازی و همه دستگاه‌های ساخت سانتریفیوژ را اوراق کند. هم‌چنین آورده است که ایران باید به طور کامل راکتور پلوتونیوم آب سنگین در اراک را اوراق سازد. رسکام می‌افزاید 1+5 باید اطمینان حاصل کند که ایران تلاش برای ساخت آب سنگین را متوقف کرده و اجازه بازرسی‌های ناگهانی مداخله‌آمیز و ثابت را می‌دهد. این لایحه هم‌چنین برای تحریم‌های اقتصادی بزرگ‌تر فشار می‌آورد هر چند که مقامات ایرانی گفته‌اند که تحریم‌های جدید توافق انجام شده را از بین خواهد برد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.